Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

King's Bounty: The Legend

  • PC 85
Tak si tady taky udělám premiéru v komentování. Cítím totiž potřebu se k tomuto kousku taktéž vyjádřit. Byť jsem k této hře přišel jak slepý k houslím a značka mi nebyla vůbec povědomá, po pár hodinách hraní jsem si říkal, jak je vůbec možné, že něco, co gameplayem předčí co se zábavnosti týče své soukmenovce o několik levelů výš(tituly HoMM po 5 díle stoji za ****), je hluboko pod mainstreamem.

Kings Bounty: Legend si půjčuje tady a támhle a zahrnuje to do svého barevně pohádkového a rozmanitého světa, plného vtipných a důvtipných dialogů, které dodávají i drtivé většině prachsprostě obyčejných questů šmrnc a dojem, že děláte něco víc. Soubojů, kterých je také nevyhnutelná suma a bez nichž se neobejde mnoho úkolů, se najíte, ale nepřejíte, protože kombinace nepřátel je různá a taktéž i hráč má šanci zkoušet nepřeberné množství a kombinací jednotek,kterých je v rozlehlém světě Endorie hafec a navíc jsou různě nagenerované, tudíž při opakovaném hraní, ke kterému hra přímo svádí, nemusíte s některými jednotkami přijít ani do styku drtivou většinu hry. Jak už výše zmíněné napovídá, Kings Bounty není rozhodně žádný drobeček, ale singleplayerové monstrum, které může zhltnout v klidu i přes 150 hodin(můj případ), pokud děláte a čtete všechno pořádně.

Jak už to tak bohužel bývá, téměř žádná hra se neobejde bez řady chyb a chybiček a některých nevkusných prvků, kterými hra stupňujícně trpí ruku v ruce s rostoucím stereotypem, čím více se blížíte ke konci. Nestálou hladinu adrenalinu vám dozajista bude udržovat např. takový pathfinding, který by mohl v určitých lokacích způsobit náladovějším povahám i infarkt(objíždění trpaslíku v dolech). Co mi vadilo dál byly zavádějící popisky(kouzel, skillů, itemů atp.) Dialogy byly přeloženy brilantně, dokonce bych i tvrdil že některé byly vylepšeny českým slangem a vtípkem, ale co se popisků týče, totální zmar. Určité artefakty obsahující duši a vlastní morálku, která vzrůsta nebo klesá díky vašim činům, by i byly užitečné, kdyby jste se mohli dočíst, jak předmět uspokojit'', ale bohužel, ani na fan stránkách se ledacos nedočtete a tak jsem používání určitých předmětů po čase vzdal s tim, že mě nebavilo neustále potlačovat strážce itemu, kteří se objeví jakmile morálka předmětu klesne na 0 a přestane poskytovat atributy,což se děje často,pokud něco děláte opravdu špatně. Ale ruku na srdce, nikoho nebaví si něco dedukovat zrovna u itemů, které mají být řádně popsané. Podobným neduhem trpí i pár kouzel a jiných dovedností, jejich funkčnost bezbolestně zjistíte pouze technikou pokus- omyl- load. Asi poslední zásadnější věc, nak terou si teď vzpomenu byla lokace Demonis, potažmo sublokace ,,Nebesa'', kde se přesouváte po létajících ostrůvcích pomocí jiných létajících šutrů,což někdy zabere i půl minuty, součtem tedy i několik desítek minut,než přijdete na to co kam vede. O dost větší péči by zasloužila i samotná mapa i minimapa v baňce. Ta se totiž nedá jako v jiných hrách zoomoutovat a v některých lokacích je to čiré peklo, obzvláště v těch, u kterých se autoři ani neobtěžovali vytvořit velkou mapu a to nemluvím o mini jeskyních a minilokacích, ale o velkých lokacích, kde se dají nakupovat jednotky a plnit řetězící se questy. Mapa samotná, i přestože k dispozici je, vám leckdy ale ani nepomůže. Prakticky to jediné, co je na ni interaktivní, jsou hlavní hrady a vstupy do jiných lokací nebo mini lokací, ale to také není pravidlem. Autoři byli sice líní, ale ne zlomyslní a tak dali hráči možnost vytvářet si na mapě ruční popisky, což si chtě nechtě zvyknete dělat už na Ostrovech Svobody, pokud nebudete chtít slepě bloudit a nadávat ,,kdeže jsem to kupoval tu svojí oblíbenou jednotku''.

Otravných věcí v této hře rozhodně není málo, ale i přes to všechno, je to skvělá hra, která vás svou hratelností pohltí natolik, že nebudete chtít skončit. Celou hru vás bude doprovázet výborná hudba, z některých mi až naskakovala husí kůže. Boje kromě již zmíněných kvant jednotek a kouzel vám budou zpříjemňovat a možná někdy i zachraňovat samotnou bitvu tzv. Rage spirits, kteří jsou 4. každý se 4mi specialními dovednostmi. Tady bych snad zmínil, že bohužel nejsou moc dobře vybalancovaní, a že po zpřístupnění posledních dvou už nebudete mít moc potřebu první dva moc používat, především Zeroka. Se vším všudy, tato hra mě po dlouhé době přitáhla až nezdravě k PC a zapsala se do mojí topky.

Pro: Nezdravě hratelné,originalita soubojů a dialogů,hudba

Proti: Mapa a orientace po mapě,popisky, pathfinding a jiné menší chybky

+12