Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
sten

sten

33 let • IT Projektový manažer • Odolena Voda (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Brothers in Arms: Hell's Highway

  • PC 75
To jsem se zase po dlouhý době podíval na Vojína Ryana a postesknul jsem si, že už se nedělaj střílečky z druhý světový, když tu náhle jsem si vzpomněl, že jsem nikdy nedohrál BiA 2. Vlastně už jsem si nepamatoval nic krom líbivého, ale zároveň dosti lživého traileru, který mě šokoval již v roce 2008. Samozřejmě, že hra ve výsledku vypadala trochu jinak. Jak jinak?
Příběh navazuje na předchozí díl a stručně nám na začátku všechny představí. Vida, to je to, co mi v dnešních hrách chybí. Konečně pár kluků, ke kterým si snad během hry najdu vztah. Jako první určitě zaujmou celkem ambiciózní cut-scény, které jsou celkem dlouhé, ale nezbytné pro pochopení příběhu a hlavně proto, aby jste si k jednotce našli cestu. Příběh sám o sobě není kdovíjaký, ale moc velká detektivka se na bitevních polích druhé světové války rozehrát nedá, takže za mě určitě OK, už jen za snahu vůbec něco vymyslet, což u moderních válečných her chybí. Hra určitě má sílu z vás nějaké ty emoce dostat.
Souboje nejsou špatné. Určitě se za chvilku může dostavit pocit stereotypu, ale já oceňuji, že to není jen bezduché střílení. Protivníci se z 90% konečně kryjí tak, aby jim v zákrytu nešla ustřelit hlava. Navíc můžou (na rozdíl od vás) střílet ze zákrytu bez míření. Ovládání jednotek je skvělý nápad, ale potřeboval by určitě ještě vypilovat. Za zmínku stojí, že čím větší obtížnost zvolíte, tím jsou souboje zábavnější. Musíte víc taktizovat a "hrát si" s jednotkami. Škoda, že malé koridorové sektory dost omezují možnosti strategie. Bohužel AI také není na moc vysoké úrovni. Němci se během souboje nepřesouvají a nijak netaktizují. Navíc jsou opět "dávkováni" a neberou ohled na to, co se děje o místnost (sektor) vedle. U Battlefieldu (asi) 3 jsem namítal, že se nepřátelé po zásahu nesnaží přesunout na jiné místo. Tady se prakticky ani nepohnou, jako by je nic netrefilo a přitom z nich vystříkne krev, jak z fontány před Louvrem. Na druhou stranu naprosto telepaticky poznají, kdy jsem je obklíčil. Moje jednotka je zaměstnává palbou, já je pomalu obejdu schován za zdí. Když se pomaličku sunu za malou kamennou zídkou, tak přesně ve chvíli, kdy je mám na čistou křížovou palbu se začnou zvedat a utíkat a přitom já ještě zpoza zídky ani nevylezl. VELKÝ PLUS ale dávám za systém zranění! Dlouho jsem si nebyl jistý, jestli je to opravdu tak, ale umřete prakticky po první ráně. Obrazovka červená, když se k vám kulky "blíží". Vlastně nikdy nedostanete zásah, jen musíte dodržovat krytí. Jako potvrzení funguje situace, kdy je obrazovka celá do ruda (indikace velmi blízké smrti) a jeden z vojínů křičí "Baker, cover yourself, you almost got hit!".
Vizuálně je hra na rok 2008 opravdu úžasná a prakticky se jí nedá nic vytknout. Snad jen zničitelnější prostředí. Trošku horší mi přijde ozvučení. Dabing je perfektní, ale okolní vřava asi měla být trošku větší, protože Baker řve jak blázen, přesto, že dost často ani nemá proč. A je to ještě horší. Hra rozděluje, kdy máte Němce v dohledu a kdy ne. Podle toho Baker šeptá nebo křičí. Problém je, že někdy jsou Němci na dostřel, ale bitva ještě nezačala, přesto Baker křičí tak, že ho slyší i hluchá obsluha osmaosmdesátek kilometr daleko.
Závěrem musím ale říct, že mě moc mrzí, že další díly už nevyšly, protože tohle byla podle mě mnohem lepší cesta, než se později válečné hry vydaly. No uvidíme, co dokáže nové CoD, které by se mělo vracet do druhé světové války.

Pro: Bojové inovace, příběh, vizual, systém vlastního zranění, cut-scény

Proti: AI, nezničitelné prostředí, málo zbraní (jen jednou jsem narazil na sniperku),

+6