Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
VMa

VMa

Václav • 43 let • Všeobecná fakultní nemocnice • ČR - kraj Středočeský

Komentář

Přejít na komentáře

Industry Giant II

  • PC 75
Grafika této hry je, podobně jako v případě Transport Giant, plochá. Tzn., že veškeré překážky, jsou jako objekty. Ale to nevadí a rozhodně si nemyslím, že by to hře nějak ubíralo.

Že na kolejích neexistují ani lomené a ani klasické zatáčky většího poloměru než jeden dílek, by snad vadilo v TG, TTD nebo Simutransu, ale zde ne - protože IGII není zaměřen na dopravu samotnou, přestože s ní hráč musí po celou dobu počítat. Trochu nešťastný, přestože opět ne nijak herně důležitý, je stav dopravních prostředků. Je jich málo. Pro hru nešťastné ovšem je, že nelze stavět tunely (nebo se mi přinejmenším nepodařilo zjistit, jak je stavět), což omezuje dostupnost některých částí mapy.

Tahle hra je totiž založená na tom, že postavíte celý průmyslový řetězec (od dolu či farmy až po obchod) a peníze získáváte jen prodejem zboží. A aby toho nebylo málo, některé druhy zboží jsou sezonní (například vánoční stromky) nebo jsou postupně nahrazovány novými verzemi zboží, které ale mají jinou materiálovou náročnost a samozřejmě i prodejnost. Jistým, ale docela velkým, problémem jsou doly (mají totiž omezenou životnost a nemohou být postaveny nové, protože nová naleziště nejsou).

V továrnách můžete řídit produktivitu pomocí zvyšování mezd. Dokonce můžete v továrnách změnit produkci (samozřejmě v rámci omezení dané továrnou - na ovčí farmě ovoce nesklidíte, ale zato můžete v konzervárně změnit, co se bude konzervovat a do jakého materiálu).

Narozdíl od TG, zde jistá míra politikaření ve městě funguje. Ovšem, že by to bylo nějak logicky, to rozhodně ne. Konec konců, je politikaření vůbec logické? Ne. Tak to přeci nemohu chtít ani od hry.

Čím více obchodů ve městě máte a čím více zboží do nich vozíte, tím více se město rozšiřuje (a můžete prodávat více), ale jak se město rozšiřuje, dostává se blíže k Vašim továrnám a tím klesá Vaše obliba ve městě. Vaší oblibu ve městě však můžete částečně (a bohužel jen dočasně) vylepšit stavbou různých vybraných staveb. Celé politikaření však neubírá na Vašich možnostech stavby ve městě, jen se Vám snižuje bodové hodnocení (počet bodů, za které můžete zlepšovat své rodinné sídlo - které je čím dál větší a proto jej musíte postavit pokaždé znovu na nové místo).

Velmi zajímavým prvkem jsou informace o zboží. Nejsou to ale informace, které by Vám ve hře pomohly. Jsou totiž dost obecné a mají hodnotu jen v tom smyslu, že se hráč může (spíše omylem) dozvědět něco nového.

Zajímavě je řešena umělá inteligence. Každý z počítačem řízených hráčů má jiné priority a jiné slabosti. Někteří jsou velmi pomalí a opatrní. Jiní jsou rychlí, avšak bezohlední k městu. Někteří přesně kopírují vaše kroky. Všichni ale překážejí. Takže nejlepší je asi hrát si jen tak na odreagování.

Pro: UI, grafika, zajímavosti o zboží

Proti: doly, politikaření

+5