Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Tomb Raider

  • PC 85
Sorry, Leo, Oscar zabaven. Lara dostala víc na prdel než ty. A to ani nemusela vstát z mrtvých. Stejně jako bondovky s Craigem se i nový Tomb Raider vymaňuje ze stereotypní nadsázky a lehkovážnosti, a přináší o něco realističtější a dospělejší náladu. Ale ne úplně, Lara se opět z prekérních situací dostává neuvěřitelnými kousky, plus hlavní dějová linie se opět nevyhne nadpřirozenosti. Ale ono to je asi dobře, to už prostě k tomu TR patří.

Totálně mě nadchly cut-scény, které se tomu filmu podobají více jako nikdy dřív. Ději tomu dodávalo na dramatičnosti, napětí a všeobecnému cool looku. Lara je krásná. Nebudu říkat sexy, je prostě krásná. Jelikož se jedná o prequel, kde Lara teprve se svým dobrodružstvím začíná, je samozřejmě jasné, že se do své budoucí vypracované postavy musí teprve dostat. Své klasické přírodní pětky vyměnila za standardní pěkná prsa brzké dvacátnice, ale vlasy má furt stejně hebké. A ta špína sekne. Co se týče samotného herního světa, tak je velice hezký. Velice jsem si užíval skryté hrobky a jejich jump hádanky, které stály před samotným pokladem. Jediné co mě na tom mrzí je snad to, že jich nebylo víc. Samotný herní příběh je klasicky Tomb Raiderovský. Byť se mi jeho propojení s japonskou starověkou kulturou velice líbilo, grády má pouze na začátku a na konci. Prostředek je takový... meh. Na druhou stranu si to Lara nahrazuje překonáváním překážek, skákáním, lezením, šplháním a mnohdy i krutým padáním. Ta holka má hroznou sílu vůle, já bych nepřežil ani prvních deset minut hry! Překvapil jsem sám sebe, když jsem při brutálních death scénkách obracel hlavu pryč od obrazovky. Asi holt opravdu jsem citlivá duše.
Na souboje jsem v předchozích dílech nadával furt, tady je to však jeden z největších plusů hry. Byly parádní. I když mnohdy nebyly kdo ví jak těžké (párkrát mi ale fakt příjemně zatopily), stejně jsem si každý pořádně užíval. Především AI nepřátel je skvělá. Ani tolik ne v pohybech, ale v jejich určitých reakcích. She´s reloading, get her! / Brother, no!/ Holy shit fuck, she´s here! A když je zapálim, ten řev je tak uspokojivý....ách. Bitky se tu opravdu vyvedly, obzvlášť v poslední části hry jsem doslova slintal blahem, využíval jsem veškerý svůj arzenál, opravdu takhle krásně jsem si nezastřílel už dlouho.

Co se záporů týče, tak mi přišla škoda, že hra pořádně nelákala hráče na sbírání collectibles. Bylo mi tak nějak jedno, že jsem v dané oblasti nenašel všechny věci na posbírání, vůbec se mi hlavně nechtělo prohledávat každý kout a šmejdit po něčem zajímavém. Jedinou výjimkou byly hrobky a občas deníky. Příběh taky přestane mít grády někdy po začátku hry, rozjede se až na samotném konci. A taky mě mrzelo, že tu příliš těch prolejzačských a hádankových částí moc nebylo. Souboje jsem tu miloval, ale přesto bych některé vyměnil za pár akrobatických puzzlů. Škoda.

Jinak byl Tomb Raider parádní. Krásně se to hrálo, užíval jsem si to a Lara je pořád neskonale statečná a drsná. Být jedním z ze solari, mazal bych jí s křikem pryč z cesty. A hlavně dává světu jasnou zprávu - Série Tomb Raider žije. A jen tak neumře, to jako fakt!
(Tak, a tím končím s TB. Můj notebook snese hry maximálně do roku 2013, a pár výjimek z r. 2014, dál ale fakt ne. Takže na aktuální pokračování si nějakou dobu počkám. Chjo... )

Pro: Filmovost, hrobky, souboje!, prostředí, šplhání and stuff

Proti: Nudný collectibles, umrtvení příběhu, málo šplhání and stuff

+26