Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

StarCraft II: Heart of the Swarm

  • PC 100
Vzhledem k tomu, že mě předchozí díl naprosto zaujal a bavil, tak jsem se hned pustil do dalšího pokračování. Čekal jsem, že bude výrazně slabší, jelikož jsem četl několik recenzí, ale vůbec mi teda nepřišlo.

Skvělý příběh navazuje tam, kde skončil v předchozím díle. Uznávám, že v některých fázích byl děj dost předvídatelný, ale vůbec mi to nevadilo. Grafika i hratelnost zůstala stejná, jako v minulém díle. Přiznám se, že teď nevím, jestli tohle pokračování přineslo nějaké nové jednotky, jelikož jsem si oba díly koupil zároveň. V kampani jsem si ale všiml, že terrani měli nějaké nové mechanické jednotky v začátečních misích, tuším, že to byli nějací hlídací roboti.

Další novou věcí je možnost vylepšování jednotek v tzv. evolution chamber. Téměř každé nově přístupné jednotce je možno zvolit jednu ze tří mutací, které určitým způsobem jednotku vylepší. Tyto mutace je možné libovolně měnit před každou misí.

Další novinkou byly tzv. evolution mise, ve kterých si hráč zahrál za dva druhy stejné jednotky, která byla nějakým způsobem upravená. Tyto mise byly sice krátké, ale sloužily k tomu, aby hráči předvedly výhody konkrétní úpravy. Po absolvování jedné evolution mise si hráč vybere ze dvou vylepšení, které přímo otestoval s tím, že mu zůstane trvale pouze jedno. Tyto evolution mise se mi líbily spíš z hlediska příběhu a povahy zergů, jelikož je to rasa, která absorbuje nějakou essenci a dokáže se vyvíjet a přizpůsobovat podmínkám.

V neposlední řadě hráč mohl vylepšovat samotnou Kerrigan různými schopnostmi, případně svou armádu v rámci jejích pasivních schopností. Celkem mě bavilo, že se objevovala téměř v každé misi, čímž byly sice o dost jednodušší (jelikož Kerrigan jakožto postava byla hlavně na závěr kampaně už hodně silná), ale na druhou stranu byly o hodně zábavnější.

Co se týká negativ, tak tady jsem na nějaké narazil oproti předchozímu dílu. Tak třeba mi kampaň připadala dost krátká. Sice těch misí je celkem 27, ale to se počítá i s již zmíněnými evolution misemi, které jsou velice krátké. Já jsem hru dohrál za 2 dny a to jsem se ani moc nesnažil.

Dále proti předchozímu dílu ubylo v kampani misí, kde by hráč musel bojovat s nepřízní klimatických podmínek. Kromě několika vyjímek mně spíš mise přišly hodně uspěchané a lineární. Co se týká uspěchanosti misí, tak mně trochu vadilo, že jsem neměl v kampani čas na produkci obrovské armády zergů. Ono to sice v žádné misi nebylo ani potřeba, jelikož hráč během kampaně dostával v některých misích různé posily, ale zkrátka mi tohle trochu chybělo (např. v datadisku Starcraft: Broodwar bych se bez tohoto produkování velkého počtu zergských jednotek neobešel).

Co se týká multiplayeru, tak ten se neodvážím komentovat, jelikož vůbec nemám přehled, co se v něm objevilo nového oproti minulému dílu. Tento díl jsem si také pořídil hlavně kvůli kampani, resp. kvůli příběhu.

Snad jsem na nic nezapoměl. Celkově se mi hra líbila. Rád bych si zahrál i poslední díl Legacy of the Void, ale jelikož je hra teprve v začátcích beta testování, tak nevím, jestli se toho ještě dočkám. Třeba jo.

Pro: Pokračování skvělého příběhu, Kerrigan jako ovládaný hrdina

Proti: Krátká herní doba, lineárnost misí

+5