Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The Evil Within

  • PC 80
Tlustý vesničan, v jehož těle s usídlil parazit, se pomalu blížil. Už jako asi desítky před ním, stále to bylo stresující setkání, nehledě na to že jich za ním šlo dalších pět. Namířím pistolí na holeň, kdybych zamířil níž, nevyjde to a „zombík“ spadne na zem, kdybych zamířil výš, začne tančit na místě a kroutit se bolestí, což taky nepotřebuju. Mířím do holeně a stisknu klávesu, „zombík“ bolestí klekne. Rozběhnu se k němu a stisknu další klávesu, běžím sice téměř do davu nepřátel ale to co bude následovat je takové menší vítězství. Leon Kennedy za svého nezapomenutelného „huhaah“ rozkopne „zombíkovi“ elegantně hlavu (Ada to sice dělá elegantněji) a odhodí ho do davu nepřátel, které tím povalí. Teď má Leon čas vytáhnout zápalný granát a hodit ho do ležících nepřátel. Zvuk umírání je zakončen naskakujícími modrými pruhy značící peníze. Zážitek jak něco. Resident Evil je dodnes jedna z mých TOP her a to jsem ji masochisticky hrál na klávesnici. Rád se ke hře vracím. Proto si dokážete představit, jaká byla moje očekávání od Evil Within.

Budu spoilerovat, protože pár rozhodnutí mě opravdu naštvalo a nechce se mi věřit, že by se k nim uchýlil takový „mistr“ horroru.

Udělat hru hardcore tím že postava unese jen 5 sirek? Chtěl bych jakékoliv logické vysvětlení, proč by nemohla unést šestou bez upgradu.

Nepřátelé se zdají být docela běžní a vynikli právě až po dohrání hry, když jsem si procházel figurky. Jsou geniálně vytvořené a mrzí mě jen, že ve hře to skoro nejde vidět. Vše co je trochu dál je mírně mázlé. Blízko zase vše zakrývá Sebastianova postava (mimochodem Castellanos je naprosto božsky znějící příjmení) a ještě ke všemu spodek a vrch zakrývají pruhy. Takže jsem za celou hru pořádně nevěděl, co po mě jde.

Věděl jsem, že to budou kecy, jak neustále prezentovali při hraní „rozličné způsoby“. Chtěl jsem hned na začátku použít mozek a u prvního nepřítele s motorovou pilou, kterou jsem potřeboval, jsem popadl sekyru/sekáček , prosekal se k němu skrz dřevěnou zeď a on byl stále připoutaný řetězy. Pila ležela vedle něj. Ale ne, nešla sebrat. To považuju za extrémní fail, a skoro se mi to jevilo jako bug. Proč tam tu možnost nedal? Hra se prezentuje stealth postupy ale i když to jde, tak to vlastně nejde? Co to?

Souboje s bossy jsou také zklamáním, protože probíhají tak že člověk holt místo klasických nábojů vleze do inventáře, kde ze součástek nalezených cestou udělá tolik výbušných střel do kuše, kolik jen bude třeba- nic víc, funguje to na každého bosse. Pokud pečlivě sbíráte součástky, máte jich vždy kolem 50. A dokonce jsem toho názoru, že hra hází zbytečně klacky pod nohy a zdá se mi, že by jiný přístup asi ani nešel. Zkoušet to ustřílet když Castellanos nedokáže uhnout ničemu? Opravdu je lepší strategie výbuch, výbuch, výbuch, výbuch.

Zbraně jsou krom kuše docela nuda a zarazilo mě, jak pozdě dostanu magnum. V RE4 to byla skvělá zbraň, člověk jí měl půlku hry a náboje do ní nacházel tak nějak vzácně, ale rozhodně šly najít. Zde ji dostane 3 úrovně před koncem myslím, podařilo se mi do něj najít asi 4 náboje, takže jsem měl za celou hru kolem 10 nábojů do zbraně, která mi přišla slabší než naplno vylepšená sniperka a vypadala skoro totožně jako počáteční revolver.

Jízda autobusem, tu si mohli odpustit. Město je škaredé, textury doskakují, je to jeden odporný koridor a oni do toho zakomponují scénu s kulometem a jednou lajnou nabíhajících nepřátel- opakovaně! To je vážně EVIL tahle kurvit hratelnost pane Mikami! A když už jednou uděláš super nepřítele- mini bosse, vymysli dalšího! Nepoužívej v následujících levelech ty samé jen ve větším počtu! Takhle i ten nejzajímavější nepřítel časem působil směšně protože jste už měli taktiku ´.

Příběh ničím nepřekvapí. Vyškolený tituly jako Silent Hill, Alan Wake, Deadly Premonition a jinými, jsem v tom hledal až moc hloubku a náznaky z každého nápisu a tak mě konec opravdu zklamal.

Navíc vše ukázal trailer. Čekal jsem, že hra bude plná nástrah a budu v nějakém blázinci, který je doslova sám jedna velká past. Ale ty scény s různými mechanismy jako rotující břity, změny okolí. Trochu jsem čekal, že to bude jako ve filmu kostka a nikdy si nebudu moct být jistý, že mě čeká stejná místnost, která by tam měla být. No řekněme, že jich je tam přesně (cool zážitků s pastmi) tolik co v traileru. Zbytek obstarávají miny a dráty apod.

A proč ve výsledku 80%? Je to horror a je kvalitní. Zmínil jsem tolik nedostatků, ale hru jsem si užil. Neměl jsem tak velkou motivaci hrát dál jako v případě Resident Evilu 4. Ale dohrál jsem to, což teď umí fakt málo her, přinutit mě dohrát je. Zvažuju skepticky DLCčka, a kdo ví, jestli si to někdy zahraju znovu. Ale líbilo se mi to. Uškodilo tomu možná až moc přehnané očekávání. Jakoby Shinji trochu zaspal, nebo hru dělal fakticky dlouho a jde to vidět. V Resident Evilu 4 si pamatuju snad každý detail a můžu to hrát furt dokola. Evil Within ale opravdu ne.

Vypíchl jsem snad vše, co se mi nelíbilo, dělám to tak proto, že když to člověk přečte, může si říct, jestli to jsou zápory, které mu budou taky vadit, nebo si hru užije i přes ně. Dle mého nejlepší způsob komentářů.

Prostě: tohle mi vadí, bude ti to vadit taky?

Hráno: PS4
Počet úmrtí: 81

Pro: Atmosféra vesnice, pasti i přes jednoduchost fungují a člověk se bojí. Sirky (nápad). Pár míst kde se dá atmosféra krájet - pokud jste neviděli trailer.

Proti: Až moc obyčejné zbraně, sirky (provedení), vše se časem stane všedním a likvidace bossů. Pár míst kde by se dala atmosféra krájet - ale viděli jste už trailer.

+20