Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Sandra Lénárdová • 35 let • Herní vývojářka • Říčany (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Receiver

  • PC 10
Hmm, v Receiveru můžete manipulovat se všemi aspekty pistole. To mě zajímá, jak tuhle originální mechaniku zapracovali do hry.

Bídně!

Po pravdě, když si odmyslíte tuto základní machaniku, působí hra jako nějaký studentský projekt, který někdo vytvořil v Unity za tři dny a nemá co dělat na Steamu.

Začínáte náhodně s jednou ze tří zbraní (dvě pistole, jeden revolver) a náhodným počtem nábojů (což může být i nula) a máte v náhodně generovaných levelech najít 11 kazet a přitom se nenechat zabít nepřátelskými věžemi a drony.

Hodně štěstí s nacházením, protože levely jsou náhodně generované z opakujících se částí a nemáte žádnou mapu. Najít všech 11 kazet by bylo dost frustrující i kdyby po vás nešli nepřátelé, protože nikdy nevíte kde už jste byli a jestli jdete správně. Po cestě můžete najít náboje, kterých nikdy není dost a běžně jsou schované ve zdi. Až si říkám jestli náhodou některé kazety taky nebyly takhle schované.

Mechanika pistole je sice ze začátku zajímavá - můžete dokonce zapnout pojistku nebo manuálně natáhnout kohoutek. Pak si ale začnete říkat: "A k čemu to sakra je?". Aby mě to naučilo jak manipulovat s pistolí v reálu? Ve skutečnosti je to mnohem jednodušší, protože si nemusíte pamatovat všechny klávesy. Ve hře to akorát vede k tomu, že když vám během bitvy s dronem dojdou náboje, nemáte šanci stihnout vyměnit zásobník.

Nepřátelé na mě působí smíšeně. Na jednu stranu oceňuju že nemají hitpointy a místo toho je musíte trefit do správných míst abyste je vyřadili. Nicméně u létajícíh dronů, kteří už se na vás zaměřili je to prakticky nemožné - lítají ze strany na stranu a budete mít štěstí když trefíte vůbec nějakou jejich část. Bojovat s věžemi, které chrání nějakou úzkou chodbu s jedním vchodem je taky frustrující, protože se nemůžete vyklonit, abyste viděli, na kterou stranu se zrovna koukají. Takže souboje s nimi vypadají taky, že neustále vcházíte do dveří a když uslyšíte pípání, tak se okamžitě vrátíte. Když ne, máte tak dvě vteřiny na míření. A že mířit musíte - když do nepřítele vystřílíte zásobník, tak je prakticky konec, protože vám rychle dojdou náboje.

Grafika je příšerná a neříkejte mi že jde o stylizaci - textury jsou prostě hnusné, všude je strašná tma a každou chvíli vidíte nějaký grafický artefakt. Geometrie levelů na sebe špatně navazuje, dostat se nahoru po některých schodech znamená správně si načasovat skoky. Běžně se objevují místa, na která se nedá dostat.

Kvůli náhodně generovaným levelům je úspěch ve hře pouze dílem náhody. Jednou jsem dokonec začala na místě, kde mě zabil dron dřív než jsem vůbec stihla vytáhnout zbraň! Jsou místa, přes která se prostě nedá projít aniž by vás zabil nepřítel, množství nábojů není vybalancované a kvůli nepřístupným místům je otázkou jestli se k některým kazetám vůbec dá dostat.

Receiver je možná zajímavý nápad, nicméně zpracování je tak příšerné, že ho nemůžu nikomu doporučit. A aby toho nebylo málo, na GTX 560 Ti to nejede plynule ani na minimální detaily. Tomu říkám optimalizace!

Můj finální verdikt? Kdybych Receiver nedostala zadarmo, chtěla bych vrátit peníze.
+11