Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Tomáš Sedlák • 37 let • analytik, ux • Mladá Boleslav (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Wasteland 2

  • PC 80
Wasteland 2 má tu správnou post-apo atmosféru, zajímavé postavy, správně morbidní humor a svět a celkově vzato jsem si hraní spíš užil, ale nějaká extrémně vysoká hodnocení ode mě tady bohužel nehrozí.

Částečně je to i v důsledku nenaplněných očekávání - Wasteland 2 rozhodně nepokračuje ve stopách prvních dvou Falloutů (v což jsem tak nějak doufal) a patrně je to prostě víc Wasteland než Fallout. Ale protože jsem Wasteland 1 nehrál, konstatuju prostě to, že mnohem blíž než k Falloutu 2 má Wasteland 2 k Falloutu Tactics. A vůbec tohle bude spíš kriticky zaměřený komentář.

Dialogů je tu sice docela hodně (a textem se rozhodně nešetřilo - není výjimkou, že vám několik různých NPC odvykládá téměř identický kus textu), ale volby v nich jsou poměrně triviální a omezují se téměř výhradně na standardní omáčku a základní volby, které by stály za špetku uznání, kdyby s nima přišla Bethesda. Navíc zdejší dialogový systém tak nějak komplexnější rozprávky v podstatě ani dost dobře neumožňuje. Mezi skilly se sice najdou tři, které zpřístupňují občasné extra odpovědi, ale zase taky nedělají nic jiného namaxovaným Toaster Repair tak při rohovoru nikoho neoslníte. Awaken, modifickace pro Fallout Tactics sice z podstaty enginu nedisponovala dialogovými volbami, ale právě hojně využívané skill checky před dialogem tenhle nedostatek kompenzovaly překvapivě dobře.

Když hlavní předností nejsou dialogy, nabízí se souboje. Bohužel, ani souboje se na FO2/FOT nechytají, a to z jednoho prostého důvodu - Wasteland 2 nemá stealth. I když o nepříteli víte dřív než on, máte mizivou šanci svůj tým rozestavit do výhodnýh pozic dřív, než si vás všimne. V podstatě máte jen možnost prvního výstřelu a základní taktikou pro mě bylo rozestavit postavy co nejdál od nepřítele a následně ho vyprovokovat sniperem. Když pominu tenhle relativně zásadní nedostatek, jsou ale souboje zpracované celkem uspokojivě a hraje v nich roli dost systémů na to, abych si je navzdory absenci plížení užil.

Především ve druhé části hry mě často vytáčelo neskutečně odfláknuté skriptování, díky kterému jsem běžně začínal questy někde od poloviny, protože jsem v podstatě někam vlezl moc brzo, občas jsem něco splnil vícekrát, občas někam zmizely npc, občas se moje konání neprojevilo patřičným způsobem, atd. atd. U open world RPG lze s nějakým takovým bugem počítat, ale to, jak často se podobné kiksy vyskytují u Wasteland 2, nemůžu srovnat s žádným jiným RPG, které jsem hrál, a upřímně řečeno bych se styděl v tomhle stavu hru vydat. QA v credits bylo plné poláků a tipuju, že místo testování všichni siemkovali ve WoTku. Bugů je dost i na straně enginu/inetrface, ale s těma se dalo celkem žít - v nejhorším člověk udělal quicksave-quickload.

A mohl bych takhle pokračovat o mizerné NPC AI, o kvantech zbytečných předmětů, o neužitečnosti některých skillů, o tom, jak portréty postav nesedí k jejich popisu, o tom, že důsledky akcí se v podstatě neprojevují jinde, než ve přímo souvisejících lokacích, že extra parťáci nemají osobní questy, že interface nestojí za moc a o řadě dalších věcí. Ale nebudu, bo se mi chce spát a ne myslet. Hudba je kvalitní, stejně tak občasný dabing.

Hra jako taková není špatná a spoustu věcí dělá dobře, ale Fallout 2 / Tactics dělaly všechno líp a bez absurdního množství bugů. Wasteland 2 sice není nástupcem ani jednoho, zároveň ale proti nim nenabízí nic vlastního navíc. Teda až na ty bugy.
+23 +25 −2