Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Honza, Jan, Jeník, Jenda, Hanz, Johnny.... • 33 let • Gigolo • planeta Země (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Enemy Front

  • PC 65
Překvapení roku 2014. Natěšenost masy a fanoušků Bayovského typu MMS (Modern Military Shooter) opadla, když se dozvěděli, že ve hře nepadají mrakodrapy, neumírá sto nepřátel na metr čtverečný v naskriptovaném koridoru. K zabití nepřítele nestačí jen pokyn "stiskni E pro super cool efektivní zabití naskriptovaného nepřítele".

Enemy Front, a možná to někomu uniklo, je Budget jako Bejk. Aby taky ne, tuhle hru totiž mělo na povel "Interaktivní MĚSTO." Tito polští pánové dělají hry jako na běžícím páse. Zalicencujou si dobrej engine (Jupiter EX - F.E.A.R - CryEngine) a udělají si za rok a půl pecku, která má minimální náklady na vývoj. Na cover plácnou nějakýho super generickýho cool týpka s bouchačkou, a hromada lidí neznalých jsi tento výtvor zakoupí (třeba moje teta) a je vyděláno. Teď můžeme předělat levely, trochu vylepšit grafiku nalepit na cover číslo 2 a vydělává se dál.

U Enemy Front je tak nějak vidět, že to není uplácaný přes noc. Je na tom vidět snaha tvůrců, kteří moc talentu do svého genetického bordelu nedostali.
Líbilo se mi jak jsou některé mapy veliké a někdy i ne zcela lineární. Tím pádem ve hře funguje prozkoumávání a nalézaní lepších zbraní.
Stealth tu funguje solidně. Hodně mi to stylem připomnělo Commandos: Strike Force. Hodíte šutr, panák se za nim otočí. Když vás odhalí není problém to vystřílet. Pokud máte tiché zbraně obtížnost klesne skoro na nulu. Štvali mě naprosto neskutečně zdlouhavé animace zabití z blízka, které se nedali urychlit, tedy jsem byl při jakémkoliv pokusu odhalen, ergo jsem se jednoduše rozhodl nácky vždy majznout po jejich báni. Sem tam můžete odstranit klín u náklaďáku a nechat ho vjet mezi skupinu nepřátel, nebo odstřelit lano, které drží klády apod. AI je docela blbá, ale pro účely hry postačí. Jsou tu zkopírované aspekty ze Sniper Elite. Systém hluku, kill Cam. Samozřejmě ani zdaleka ne tak dobře zpracovány.

Grafika je pěkná a celkem nenáročná. Někdy jsou levely moc přesvícený a chápu proč. Tech. designérům se tak moc líbilo světlo, které vytvořili, že level designérům drželi Luger u hlavy, jen aby tam toho světla bylo co nejvíc.
Líbíl se mi autentický zvuk zbraní a střelba z nich taky byla slušná.
Jak říkám budget je z toho cítíl na světelné roky daleko, avšak mohu hrdě konstatovat, že jsem dohrál hru od City Interactive. Tato gamesa je asi jejich nejlepší dílo. Je to smutné? Ani ne.

Pro: Pěkná grafika a zvuky, hra není designový tunel, solidní hratelnost, minimum stupidních skriptů.

Proti: AI, špatné kopírování Sniper Elite, je to generický jako prase, časem stereotyp.

+14