Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Sniper Elite V2

  • PC 75
K této hře, stejně jako nejspíš většina dalších, jsem se dostal nedávno, kdy byla na Steamu během 24 hodin volně ke stažení. Tak jsem si řekl, proč to nezkusit. Je to zadáčo a za zkoušku nic nedám. I přes připomínku kamaráda slovy „Já tě varoval.“ jsem hru nainstaloval a dal se do elitního snipování.

Musím předem říct, že první díl jsem bohužel nehrál, tudíž nemám s čím porovnávat. Rád bych si jí zahrál, avšak se mi nepovedla na mém stroji rozjet. Teď už však něco k příběhu.

Hrajete za elitního (nejspíš) amerického odstřelovače, hluboko za nepřátelskou linií, odkázáného celou dobu jen a pouze na sebe. Vaše úkoly jsou prosté. Dojít na místo, probojovat se k určitému bodu a poté zastřelit/ochránit někoho důležitého nebo vyhodit něco do vzduchu. Bohužel, je to pořád to samé a po nějaké době se dostaví obvyklý stereotyp. Mise nejsou naštěstí nikterak dlouhé a docela rychle odsýpají. Ve hře je jich 10 nebo 11 a zabraly mi na střední obtížnost přesně 8 hodin.

Teď ale ke gameplayi. Hrajete z pohledu třetí osoby, přičemž ovládání mi přišlo dobré a nikterak konzolové, jak je to v mnoha jiných hrách s pohledem třetí osoby. Pro každou misi máte k dispozici trojici zbraní; odstřelovací pušku, samopal a pistoli s tlumičem. Zbraní však ve hře bohužel nikterak moc není, já osobně jsem napočítal 8 kousků (3 pušky, 3 samopaly, 1 pistole a 1 stacionární kulomet) + granáty a výbušniny. Zejména mě potěšily nášlapné a drátové miny, které mi v několika případech docela usnadnili život.

Samotný systém střelby se mi osobně velmi líbil, podobně jako v Sniper Ghost Warrior působí na vystřelené kulky gravitace (a při nejtěžší obtížnosti i vítr). Během střelby kamera často přepíná pohled přímo na letící kulku a vy máte možnost si „vychutnat“, jak se nepříteli kulka zavrtá do lebky nebo do těla. Při většině takovýchto výstřelů se také aktivuje „rentgenový“ pohled, kdy lze vidět, jaké poškození způsobí kulka uvnitř hlavy nebo těla. Ze začátku to je velmi efektní, časem to však začne pouze zdržovat a nejradši bych měl možnost tuto kameru vypnout.

Než se dostanu dále, musím ještě zmínit jednu zajímavou věc, která mě velmi potěšila. Jelikož na vaší pušce nic jako tlumič nemáte, musíte se spoléhat na zvuky okolí. Jestli si někdo vybavuje film Nepřítel před Branami, kdy na začátku filmu Vasilij zlikvidoval 5 vojáků a zvuk výstřelů maskoval za zvuk dopadající děřelecké palby, tak ve SEV2 budete moct střílet stejně jako Vasilij ve filmu. Ať už zamaskujete zvuk výstřelu za dopadající děřeleckou palbu, zvuk hromu při bouřce, hlasitý zvuk tlampače či zvuk kostelního zvonu, vždy se Vám bude tato vlastnost hodit pro lehčí postup hrou. Za mě rozhodně velké plus. Pokračujeme dál.

Ke grafické stránce hry toho bohužel nemám moc co říct a hlavně ani moc co pochválit. Hra vypadá jednoduše zastarale, asi tak jako hry 6-7 let staré a až na modely postava nevypadá nikterak dobře. Jelikož však nejsem žádný fanatik na superüber vizuální stránku hry, toto jsem ještě jakž takž překousl.

Co jsem však překousával velmi těžko, je AI nepřátel. Jednou byli nepřátelé tak blbí, že mě neviděli na 20 metrů nebo neslyšeli umírajícího parťáka 2 metry od sebe. Jindy najdou mrtvého spolubojovníka, a místo aby upozornili ostatní a vyvolali poplach, stojí jen tak na místě a opakovaně mluví něco jako „On je mrtvý. Ten už to má za sebou. Našel jsem tělo.“ a další. Naopak, často se mi také stávalo, že mě nepřátelé viděli na cca 100 metrů, když jsem ležel mezi troskami a vůbec se nehýbal. Toto se zejména stávalo u všudypřítomných odstřelovačů na střechách a v oknech, kteří vás viděli, jen co jste ukázal špičku nosu, dále u vojáků za stacionárním kulometem (kteří by snad viděli i brouka na 200 metrů) a tanků. Toto mě naštvalo zejména u oněch odstřelovačů, neboť šance, abyste ho zpozorovali dřív, než on vás, byla velmi malá. Jak jsme se s kamarádem shodli, AI je na jednu stranu velmi dementní a na druhou zase velmi cheaterská.

Myslím, že většinu podstatného jsem již napsal a nezbývá nic jiného, než se přesunout k závěru.

Teď se mi však ještě docela nabízí srovnání se Sniper Ghost Warrior 2, kterého jsem hrál asi půl roku zpět a některé vlastnosti (zejména zápory), které jsem u něj uvedl, platí i zde. Jsou to hlavně špatná AI a koridorovost. Oproti němu má však SEV2 dvakrát tak delší herní dobu, zábavnější mise a také rozhodně lepší a originálnější příběh. Graficky obě hry srovnávat nebudu, jelikož GW2 běžel na krásném CryEnginu 3, ze kterého však rozhodně nebyl využit veškerý potenciál, ale i přesto vypadal lépe než SEV2.

Na závěr bych jen dodal, že kamarádova slova se u mě naštěstí nenaplnila a já se těch 8 hodin docela bavil. Proto dávám velice slušné hodnocení, 75% a jsem zvědav, co přinese třetí díl, který vychází zanedlouho.

Pro: + příběh, délka + Systém střelby + Využívání zvuků okolí

Proti: - AI - Grafická stránka - koridorovost

+10