Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Crash

Crash

Martin Lindner • 49 let • ČR - kraj Středočeský

Komentář

Přejít na komentáře

C-Evo

  • PC 75
Úvodem mi dovolte trochu odběhnout od tématu a postěžovat si na rozsáhlý popis této hry, jehož autorem jsem já sám. I když vlastně za to může Virus, který mi tehdy jako DH zelenáčovi první verzi popisu vrátil s požadavkem, abych ho trochu rozšířil. To ovšem chudák netušil, že otevřel Pandořinu skříňku, a pak mu to asi bylo blbý vrátit, abych ho zase zkrátil... Teď se mi to ovšem vrací jako bumerang, protože jsem v rozpacích, co mám vlastně čtenářstvu v komentáři o hře sdělit, když většinu své munice jsem vystřílel už ve zmíněném popisu.

Ale zpět ke hře C-Evo. Tuto hru jsem objevil ve chvíli, kdy jsem po x-té dohrál Civilizaci 2 a říkal si, že bych si chtěl zahrát něco jiného, ale podobného. A myslím, že přesně toto označení hru C-Evo velmi dobře charakterizuje. Autor hry se nijak netají tím, že C-Evo je klonem druhé Civilizace, ale na rozdíl od jiných klonů, které třeba hru přesunují do jiného prostředí, se zaměřil spíše na úpravu herní mechaniky a některých prvků, které mu na původní hře vadily. Jak samotný název napovídá nejedná se ovšem o revoluci ale spíše evoluci a vylepšení. Přesto je podle mého názoru C-Evo dostatečně odlišná na to, aby hráče Civilizace zaujala.

Mám li přece jen něco z novinek a úprav vyzdvihnout, tak to možná bude jakási "modulární" struktura hry, která umožňuje vytvářet do hry nejenom nové mapy a národy, ale hlavně nové AI. Určitě doporučuji vyzkoušet různé druhy AI, sice nevím kam se vývoj za poslední roky dostal, hru jsem už dlouho nehrál, ale ta defaultní AI, kdysi za moc nestála, dokonce jí považuji, za největší minus hry. Také se sluší zmínit fakt, že jak pro vás tak pro počítač platí stejná pravidla, takže se nekoná žádné podvádění ze strany počítače. Výrazné změny přinášel výzkum. Strom technologií byl od původní Civilizace dosti odlišný, ale hlavně se tu navíc vyskytuje nutnost vývoje vlastních vojenských jednotek. Hráč se tak dostává do nové situace, kdy musí vážit mezi výzkumem technologie a výzkumem vojenským. Asi tou nejdůležitější změnou je pak implementace omezeného počtu nalezišť vzácných surovin, které je potřeba zabrat k úspěšnému dokončení hry. Pokud se nepletu obdobnou funkci přinesl až 3. díl Sid Meierovy Civilizace.

Ačkoliv první verze hry vyšla už v roce 1999, tak vývoj neustal a jak jsem právě zjistil, nejnovější verze byla vydána v dubnu 2013. Hra a komunita kolem ní tedy stále žije, a produkuje spoustu doplňků (včetně češtiny) map, národů a hlavně nové AI. C-Evo tak patří jednoznačně mezi freewarové projekty, které se nemusí bát nastoupit do jednoho závodu společně se svými placenými příbuznými. Je to jedna z her která ve mě vyvolává údiv, co všechno jsou fanoušci schopni vytvořit bez hromady peněz. Pozitivně naladění civmaniaci by jí určitě měli dát šanci. Za zkoušku totiž nic nedáte.

Pro: Vylepšení civilizace; Zdarma; Možnost implementace různých AI - popř. vytvoření vlastní.

Proti: Jedná se o klon - takže neoriginalita; Defaultní AI (ale to platilo před mnoha lety)

+7