Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Race Driver: GRID

  • PC 70
Po skvělých ToCA Race Driverech se Codies rozhodli pro změnu a tuto skvělou sérii zazdili. Což byla podle docela chyba. Série ToCA byla na PC ojedinělá a dosud nemá na PC, bohužel, konkurenci.

Ale teď ke GRIDU. Slovo Race Driver jsem však záměrně vynechal, neboť většina hráčů jí říká prostě GRID. Bohužel, není to to jediné, co hře oproti předchůdcům chybí.
Ale hezky od začátku. Stejně jako v dřívějších dílech, i zde můžete hrát jakousi tu kariéru nebo jednotlivé závody bez příběhové linie. Kariéra doznala oproti ToCE menších změn. Zmizela příběhová videa a k samotnému závodění přibyla ještě starost o vlastní tým. V něm si závoděním vyděláváte peníze, získáváte sponzory nebo najímáte týmové kolegy, kteří Vám pomáhají ony peníze vydělávat. Celé to zní sice lákavě, ve skutečnosti je to však nuda. Aby taky ne, když celá sezóna skončí po 3 odjetých soutěžích. Po 12ti sezónách jsem byl stále ve dvou třetinách hry a jediné, co tu sezónu připomínalo, bylo číslo. Žádný progres nebo úpravy v garáži. Nic.

Abych řekl pravdu, ani jsem neměl chuť kariéru dokončit, neboť závody byly oproti ToCE 3 pořád stejné (a stejně nudné). Skončil jsem někde ve 2/3 hry, neboť čím víc jsem se blížil ke konci, tím více se zvyšovala obtížnost soupeřů (i na lehkou obtížnost), kteří jezdili až neuvěřitelně bezchybně. K samotné hratelnosti se však ještě dostanu. Teď něco ke grafice.

Graficky je hra docela pěkná a nenáročná, na mém stroji jsem hrával se 100+ FPS na nejvyšší nastavení. Musím říct, že toto je výsada závodních her od Codies už od dob ToCA Race Driver 2. Vypadají graficky hezky a přitom nejsou vůbec náročné. Poprvé v sérii „Race Driverů“ je zde i pohled z kokpitu, který je velmi povedený. Přístroje jsou přesné a čitelné, detaily ostré, jen ten výhled z kokpitu by mohl být o dost lepší. Ke grafice tudíž nemám osobně žádné výhrady.

Dostáváme se však k tomu „nejlepšímu“, k hratelnosti a k hernímu obsahu. Začneme samotným ovládáním, které doznalo od ToCA série několika změn. Tou zásadní je, že hra zapomněla, co je to jízdní model. Ačkoliv i ToCA byla spíš arkáda než simulátor, alespoň vzdáleně věděla, co je to fyzika a že auta nějakou mají. Tohle je čisto čistá arkáda, která viděla fyziku aut maximálně tak v televizi na závodech. Tím samozřejmě nechci říct, že se hra ovládá špatně, to rozhodně ne. Jde ovládat jak na klávesnici, tak na gamepadu nebo na volantu. A to je to zásadní. Na své si tudíž přijde každý.
V čem však hra oproti svým předchůdcům utrpěla nejvíce, je herní obsah. ToCA série se mohla pyšnit nespočtem tratí, aut i závodních disciplín. GRID má sice aut docela dost, ale většina jsou jen sériové modely upravené závodním kokpitem a motorem. Disciplíny vymizely a nahradily je 3 oblasti – USA, Evropa a Japonsko. Závody trucků, formulí nebo historických aut (nebo sekaček na trávu ) úplně zmizely a nahradily je klasické závody a drifty. Nic víc, nic míň. A to vše na pouhopouhých cca 12 okruzích, z nichž jsou polovina příšerné městské nebo přístavní “okruhy“. A to je na nástupce slavné série opravdu žalostné číslo. Sice to lehce vyvažuje okruh La Sarthe v LeMans a také LeMans prototypy, avšak to hru nezachrání. O umělé inteligenci soupeřů mluvit ani nebudu, páč to by bylo na dlouho a nenacházel bych zrovna hezká slova. Jen ve zkratce, někdy až neuvěřitelně pomalí a někdy až neuvěřitelně rychlí. A to prosím na stejné úrovni obtížnosti.

Hru nezachraňuje ani multiplayer. Oficiální servery jsou už dávno vyplé, tudíž se musíme spoléhat na hru přes „LAN“ pomocí Tunngle. Z toho pramení velký nedostatek hráčů, kterému nepomáhá ani nemožnost hrát s AI protivníky, které ToCA 3 měla. Celkově chybí v nastavení multiplayerové hry takových 90% oproti předchůdci.
Bohužel (pro nás bohudík), nedávno jsme s kámošem zprovoznili přes Tunngle ToCA Race Driver 3 a GRID musel svému předchůdci ustoupit. Touto zprávou na závěr se chci rozloučit a i přes veškerou kritiku udělit GRIDU docela hezkých 70%.

Pro: + Grafické zpracování a kokpit + Nenáročnost na PC + Ovládání na gamepadu, volantu i klávesnici je dobré + Okruh La Sarthe a LeMans prototypy

Proti: - žalostně málo tratí … - … a většina z nich jsou příšerné městské „okruhy“ - většina závodů je jedna velká nuda - herní obsah - multiplayer

+10