Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Tomáš Sedlák • 37 let • analytik, ux • Mladá Boleslav (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

XCOM: Enemy Within

  • PC 85
Nové mise a lokace řeší některé z hlavních neduhů původní hry a v podstatě nemá smysl hrát nový XCOM bez tohoto rozšíření, díky kterému je celá kampaň výrazně rozmanitější ve své náplni, ať už na základně nebo v terénu.

Obtížnost zůstává cca stejná. Ubylo misí se záchranou civilistů (a vůbec zdaleka nepotkávám tolik Chrysalidů), což v podstatě vítám, protože záchrany civilistů byly obvykle značně frustrující. Ale je pravda, že být jich trošku víc, nezlobil bych se.
Ze začátku jsem trpěl nedostatkem peněz, než mi došlo že mám tři prdele materiálů, které můžu prodat.

Od posledně jsem narazil na pár extra nastavení (ačkoliv ty jsou možná už přidané nějakým patchem původní verze, netuším):

Například si můžete si nechat randomizovat seed, takže provedení stejného postupu po načtení hry může přinést jiné výsledky.

Hodně jsem ocenil možnost povolit šanci na zásah víc ovlivnitelnou pozicí vůči cíli. V původní hře mě dost vytáčelo, když jsem poslal vojáka na podle mě výhodnější pozici a šance na zásah při tom zůstala stejná, ne-li horší - s příslušným zatržítkem už se šance zlepší víceméně podle očekávání.

Negativa... už jsem poslal do PSI Labs všechny svoje jednotky, ale potenciál projevily jen ty jednotky, které tak de facto byly (v nových příběhových misích) představeny. Snad jsem měl jen pech, protože jestli je to záměrně, přijde mi to trochu sprosté.

Ale v podstatě není tomuto přídavku moc co vyčítat - původní hru celkem jednoznačně a výrazně vylepšuje. Pokud hodláte hrát XCOM:EU, rozhodně do toho skočte rovnou i s tímhle.

Pro: nové mise, schopnosti, upgrady, lokace, nepřátelé, vylepšené mechanismy

Proti: možná cenu bych si představoval nižší

+11 +12 −1