Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Honza, Jan, Jeník, Jenda, Hanz, Johnny.... • 33 let • Gigolo • planeta Země (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Half-Life 2

  • PC 60
Asi bych svých "průměrných" 70% mohl odůvodnit. Normálně to nedělám, ale u hry, jenž se dostává takové pozornosti a chvály musím udělat vyjímku.
O HL2 si nemyslím nic špatného, jen se domnívám, že všechna ta chvála je prostě přehnaná. Velký hype mě donutil abych si HL2 před lety zahrál a hra mě nebavila. Po druhém zahrání, cca před rokem, jsem svůj pohled na hru přeci jen změnil (jelikož jsem již duševně a společensky vyspěl...nepatrně).


-Příběh, jenž je vychvalován až k nebesům, je na FPS velmi slušný. Na rozdíl od jiných kolegů v žánru. má příběh hlavu a patu a jako celek do sebe zapadá. Ovšem dle mého skromného názoru, to není opravdu nic fenomenálního ani výjimečného. Největší záhadou je bez pochyby tajemná postava G-Man. Ale silně se domnívám, že Valve neví, co s onou postavou udělat. Všichni víme, co G-Man s Gordonem udělal. Ovšem nevíte proč. Postava se vždy na začátku a konci hry objeví a "bla bla mister Freeman" na - YouTube celý příběh perfektně vystihuje fanouškovské video. A ona to bohužel je pravda. Kostra story dává smysl ale to je tak vše. Po dohrání Mafie, Kotorů a Mass Effectu si umím představit dobrý příběh, věřte mi.

-Postavy jsou opět v rámci žánru velmi fajn. Alyx je sympatická kráska. A její "Pes" ačkoliv je robot (Valve opravdu umí dělat roboty), má v sobě více osobnosti než kdejaké živé postavy.

-Technologické zpracování je brilantní, to všichni víme. Grafika, fyzikální model, animace, ozvučení. To vše nastavilo novou látku na oné generaci her a do příchodu nových konzolí také hra nebyla technologicky překonána.

-Gordon Freeman, (nemluva) je považován za jednu z největších ikon v FPS žánru. No, tedy, ehm....problémem postavy je, že nemluví. VŮBEC. A to je poněkud stupidní. Proč si myslíte, že byl Duke ve své době tak populár? Kvůli jeho háru? Neeee, ale protože mluvil, to mu dodalo tu osobnost. A pozor, to se psal rok 1996. Ono by to ani nevadilo, kdyby na něj lidé nemluvili a následně si na svou položenou otázku odpověděli sami. Nejhorší je, že jeho vztah s Alyx nelze vůbec brát vážně. Když Alyx šťastně na Gordona skočí (dvojsmysly nevedu) a vášnivě ho obejme se slovy " měla jsem o tebe takový strach". To, čeho se Alyx na oplátku dočká, je jen tupé Freemanovo zírání. V portal 1,2 mi absence dabingu hlavní postavy nevadila, protože ji brilantně zastoupila dvojce GlaDos a Wesley. Zde jsou pasáže, kde se . nic zajímavého neděje a vás nemá co rozptýlit. Je ticho...TICHO jako v posteli manželů po 25 letech.

-Hratelnost je solidní, i když účinnost zbraní je někdy zvláštní, tak díky skvělému ozvučení dávají slušný pocit ze střelby. Řešení fyzikálních hádanek je fajn a působí jako příjemné rozptýlení. Problém nastává v okamžiku, kdy zjistíte jednu nepříjemnou věc. Zbraní je málo, opravdu málo. A co je horší? 90% zbraní jsou recyklované z prvního dílu. Cože? To by se dalo oželet, kdyby ony zbraně nebyly identické kopie z HL1 jen z lepšími texturami. Jediná nová zbraň, krom energetické pušky a feromonů (k těm se ještě dostanu), zde nic nového nenajdete. To se za těch 7 let vývoje valve opravdu nezmohlo na nic lepšího, než jen na ostřejší textury u starých zbranÍ? Wow.

To samé platí pro nepřátele. Až na pár druhů zombie a 3 druhy jednotek kombine. Zde nic originálního nenajdete. On by to nebyl takový problém, kdyby HL2 nebyla střílečka. FPS by měla mít dvě základní věci. Rozsáhlý zbraňový arzenál a rozmanité nepřátele. A ani jedno z toho HL2 nemá.

Prostředí je další problém, což o to, level design není špatný, ale prostředí v HL2 je opravdu velmi jednotvárné. Je tu městská oblast, kanály, venkov a Citadela. To je vše.
Všechny tyto prostředí jsou jednotvárné, s pořád těmi samými nepřáteli. Je hezké, že autoři vám dají pod kontrolu buginu a člun. A prvních 15 min je to i zábava, ale když musíte v jednu chvíli přejíždět silnici, kde se vůbec nic neděje a Gordon mlčí. Nu, eventuálně se zastavíte, zabijete vojáky, zatáhnete za páku, otevře se brána, nasednete zpět do kryplkáry a jedete dál, jen se svými myšlenkami a apatickým výrazem na svém neoholením xichtě. Náhle objeví se vrtulník (jediné rozptýlení při putování člunem) narazíte na další zátaras, vystřílíte vojáky a tento postup opakujete a opakujete. Do toho vám neustále na obrazovku naskakují otravné a ZDLOUHAVÉ loadingy.

Nejhorší ze všeho je ale konec hry. Citadela - tak jednotvárný a jednobarevný level design jsem do příchodu millitary shooters nikdy neviděl. Bylo hezké, že jste museli bojovat jen s Gravity gun, ale co je to platný, když jedete výtahem tou samou chodbou a posléze jdete dopředu stejně vypadající chodbou? Neřekl bych ani popel, kdyby na té hře nedělalo valve TAK DLOUHO.

Ono by se ta jednotvárnost dala oželet, ale ta hra není krátká a to je, překvapivě, problém. Za normálních okolností by to bylo super, kdyby HL2 měnil prostředí a nepřátele. Ke konci už jsem se opravdu nudil a závěrečné titulky byli pro mě osvobozením.

Umělá inteligence je poslední věc, na kterou tu budu ošklivý. Věc se má tak: V HL1 byla AI velmi pokroková... na svou dobu. V HL2 se za ta léta AI v podstatě nikam neposunula. Nepřátelé dobrovodně lezou k výbušným barelům, vaši spojenci, které naberete vašim postupem ve městě, se zasekávají. Bud o překážku nebo o sebe a nebo jim dále postupovat nedovolí skript. Pravda, vojáci občas dokázali překvapit a snažili se mě vpadnout do zad, ale celkově AI působí i na onu dobu dost průměrně a oproti F.E.A.R HL 2 zaostává o několik tříd zpět.

Část, která mě ale opravdu bavila. Ovládání brouků skrze feromony královny. Opravdu to fungovalo dobře a hru to okamžitě nakoplo do úplně jiných výšek. Ale tato část je trestuhodně nevyužitá a krátká.

Teď mě asi nemáte rádi. Ale napsal jsem to tak, jak si to myslím. HL2 je nejpřehypovanější hra všech dob. A proto se k ní musím tak chovat. Trochu přísněji, než ke zbytku. Kdyby se o hře mluvilo "jen" jako o solidním nástupci, nic bych nenamítal a hodnocení by u mě stouplo o 10-15%. HL3, pokud někdy vyjde, ve mě vášně nevyvolá. Za tak dlouhý vývoj bych čekal něco více než nadčasovou technologii a solidní hratelnost. Jak moc dobře víme technologie nedělá hru (zdravím crytek)

Pro: Nadčasové grafické zpracování a engine, ozvučení, dobrá hratelnost, logické hádanky, slušná herní doba, Alyx.

Proti: Malá rozmanitost levelů a nepřátel, neoriginální a okopírované zbraně, AI, jednotvárný level design, nemluvně Gordon.

+28 +37 −9