Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Prey

  • PC 85
Na Prey jsem se těšil hodně dlouho a když byl konečně dostupný k prodeji tak jsem neváhal. Teď je na čase zjistit, jestli jsem neměl své peníze radši nechat v peněžence.

Prey má skvělý začátek, posléze slábne, aby mocně vyvrcholil v závěru. Děj má ale i své zvraty a kudrlinky, které mu přidávají na atraktivitě. Celou cestu vás pronásleduje tajemný hlas a dává tušit v závěrečnou konfrontaci s jeho majitelem. U stříleček jde, ale v zásadě pořád o to samé. Z bodu A do bodu B. Příběh je prostý – záchrana a pomsta + pocta původním obyvatelům Ameriky konkrétně kmenu Cherokee. Na několika místech je Prey silný i emočně.

Obtížnost se přizpůsobuje hráči, takže se nemusíte zabývat zvolení počáteční obtížnosti. Je pouze jedna (po dohrání se zpřístupní druhá). Systém léčení je v podobě kanálků s růžovým kouřem, který můžou užívat i nepřátelé, i když jen omylem. Hra se poměrně často auto-ukládá, takže manuální save není skoro potřeba. Ve hře nemůžete zemřít (dost diskutabilní schopnost), mě to osobně příliš nevadí. Po smrti následuje minihra s lukem a střílením duchů (červených a modrých podle své barvy vám doplní buď životy nebo duchovní sílu) a návrat na místo smrti. Možnost vystoupit ze svého těla dává nové možnosti hratelnosti. Mozek musíte občas i zapnout při řešení některých obtížnějších puzzlů. Vyučovací jeskyně je pak už jen příjemným zpestřením.

Tomy mladý indián vystupuje jako nesympatický hrdina, který je zaměřen vždy a pouze na jednu věc nejprve na záchranu a potom na pomstu. Děda Enisi plní úlohu duchovního průvodce (mimochodem je skvěle nadabován) a Tomyho holka Jen plní úlohu důvodovou. Dědečkovým předobrazem je tak trochu Yoda. Jeho mazlíček z dětství jestřáb Talon, který je teď Tomyho duchovní průvodce, je pro příběh důležitý až později. Nepříjemná je jeho úloha v hratelnosti, kdy vám celou dobu ve střílečce ukazuje, kam máte jít. WTF. Talon vám dokonce pomůže i v boji – zaměstná Emzáky, abyste je mohly snáze odpravit. Další zjednodušení je v podobě značek, kdy má Tomy oddělit ducha od těla.Další postavy jsou vyloženě ploché, bez osobnosti, kromě hlasatele Arta.

Filmovost vyprávění dodává poutavost. Rozhovory s ostatními přeživšími vás vrací ve sci-fi prostředí zpět na Zem. Hru doprovází i velká brutalita, všude je spousta krve a setkáte se zde i s mrtvými dětmi. Radiové vysílání, které vede hlasatel Art Bell je výborná a vtipná vložka a dává hře jistou míru realističnosti. A že i dokonce druhý hlavní boss Keeper volá do rádia a upozorňuje na blížící se zkázu lidstva anebo slečna jasnovidka, která přesně popíše vaši cestu vesmírnou lodí….

Druhů nepřátel je skutečně dost a jsou velice hezky fyziologicky řešení a někdo se na nich skutečně vyřádil. AI nepřátel je na vysoké úrovní mimozemšťani jsou neustále v pohybu, snaží se krýt nebo využívat svých silných stránek. Bossové jsou cool, i když se z bossů postupem času stanou řadoví nepřátelé, což jim podle mého ubírá na zajímavosti.

Na výběr k eliminaci ufonů máte pěkné, organické zbraně, které se i sami hýbou. Třeba granáty v podobě roztomilých, světélkujících broučků. Zbraně nemusíte nabíjet, což může někomu vadit.

Když sem hrál Prey poprvé před lety, tak mě létací vsuvky hodně otravovaly, ale teď jsem si je vyloženě užíval a litoval, že jich není víc. Stejně jako v Dukovi jsou i zde po cestě k cíli poházeny hrací automaty, ale celkem zbytečně a neprůstřelné zábradlí dokáže někdy pořádně na***t!

Zajímavý multiplayer, který se liší od ostatní stříleček portály a gravitací a hráči se v něm dostatečně vyblbnou.

Herní doba se pohybuje okolo 13-ti hodin a to je slušné. Vizuál je skvělý. Výtečná hudba, už je jen pomyslnou třešničkou.

A vtipná věta na konci závěrečných titulek „PREY BUDE POKRAČOVAT“ ….


Pro: Sci-fi prostředí, zbraně, AI, hudba, atmosféra, zbraně

Proti: Děj, zábradlí, přímočarost, slabý střed, jednoduchost, hl. hrdina

+25