Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Darksiders

  • PC 75
Po nějakém čase jsem dostal chuť si zahrát nějakou tu no-brain rubačku a hned jsem skočil po Darksiders, na které jsem měl spadeno už nějakou tu dobu.

U her si málokdy všímám nějakých přejatých konceptů z jiných her, ale TOHLE byla naprostá vykradačka všemožných titulů a tvůrci Darksiders se ani nijak nezdráhali to popírat! Prince of Persia, Portal a hlavně God of War (Chtěl jsem je obvinit i kvůli Dante´s Inferno, ale ty hry byly vydány paralelně, tak to svedem na špionáž) z těchto, a určitě i více, titulů byla hra (s)prostě zkopírována.

Na to že tvůrci pracovali celkem s originálním tématem Apokalypsy na Zemi a jejími jezdci se z toho dalo vytřískat daleko více než jenom nějaké slabé spiknutí, které maté "vyšetřit". A vlastně jsem se v tom někdy i ztrácel. Kdo je kdo? Kdo koho zradil? Kdo koho zabil? Možná by mi pomohlo nějaké možné přetáčení scén. Efektní začátek nahradí slabší prostřední část myslím tu ve které sbíráte srdce bossů a děj se nijak výrazně nehýbe ale závěr to aspoň trochu dohání. Hráč vlastně půlku hry neví kdo je hlavní záporák, ano je to ten Ničitel, ale vy si k němu nevybudujete žádný vztah, žádnou nenávist, tak jsem ani neměl žádné potěšení z jeho smrti. Daleko větší radost jsem měl ze smrti Hlídače-Watchera, to byl pro mě správný parchant!

Hru mi pěkně znepřijemňovalo celkem krkolomné ovládání a dělalo mi docela problém jenom vystřelit, dále jsem některá komba vůbec nepoužíval vzhledem kvůli jejich nepraktičnosti.

Autoři se snažili, aby se hráč u hry ani chvíli nenudil, což mě celkem potěšilo. Každou chvíli dostáváte nové a nové věci - hračky a Vy nevíte co máte používat první. Přestal Vás bavit Váš starý meč? Zkuste revoluční novinku - Kosu!. Souboje jsou zde na dobré úrovni a ten pocit, když někoho rozsekáte právě naučeným kombem neomrzí. Střety s bossy nebo nějakými lepšími nepřáteli si člověk užije, ale ti slabší jsou tu jenom od toho aby Vám stáli v cestě a nepředstavují nějakou výzvu. Se závěrečným bossem si taky mohli trochu více pohrát. U takové hry čekám, že budu zavérečný souboj hrát 3 hodiny a budu mlátit hlavou do klávesnice. I když jsem hrál na apokalyptickou tak jsem ho zvládl na poprvé. To u předchozích bossů jsem měl daleko větší problémy.

Snad poprvé v nějaké hře se mi stalo, že jsem měl uloženou pozici a hra ji odmítala nahrát, takže jsem ztratil cca 2 hodiny hraní, ale to byla jenom špička ledovce! Hra mi neskutečně padala, možná to řešili patche - měl jsem verzi 1.1

Adventurní část hry je taky hezky řešená a nutí hráče nalézl všechny tajné skrýše a všechno prošmejdit. Potom to vypadá tak, že dostanete nějakou tu novou věc, která Vám zpřístupní místa, kam jste předtím nemohli. Nakonec budete znát všechny mapy nazpaměť. Problém jsem viděl v puzzlech, kterých bylo možná moc a někdy jsem na ně neměl vůbec náladu. Tak doufám, že příště bude více boje.

Ale největší mé zklamání mělo teprve přijít. Dám příklad: Jste v prázdné místnosti, nemáte absolutně ponětí co dál, uprostřed je páka - logicky za ní každý zatáhne. Jak může sakra Válka tušit co se s ním stane, když za ní zatáhne?! Těšil bych se kdyby hráč zmáčkl tu páku a během sekundy by byl mrtví. To by si člověk pak rozmýšlel na co šáhne. A takové pocity jsem měl snad při každém puzzlu. Nevím jak to popsat. Prostě abyste mohli zvládnout puzzle musíte pomačkat všechny mechanismy, někdy i uplně nesmyslně, abyste vlastně přišli na to co po Vás hra chce. Nemám rád, když mě hra tahá za ručičku, ale tady by se mi hodilo, kdybych aspoň věděl kam mám jít nebo co mám udělat. Jdete půl hodiny chodbou a ani nevíte za čím, pak zjistíte, že jste tam šli, aby se na druhé straně mapy objevila socha, která je součástí dalšího puzzlu. Takže je Válka buďto geniální nebo vidí do budoucnosti

Takový komixový look, se mi zamlouval. A ano, Válka vypadá opravdu jako Arthas nebo jako někdo z WoW, když najdete i novou zbroj, tak to zase vypadá jako by měl na sobě nějaký ten epic set od warriora. Ale i přes to se mi postavy líbily a hlavně Válkův meč!

I přes všechna negativa, která jsem zmínil, byli pro mě Darksdiders skvělá odreagovačka, ale chraň je Válka ať je pokračování lepší!

Pro: Nenudí, Souboje

Proti: Naprostá vykrádačka, Příběh, Ovládání, Bugy

+8