Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The Witcher 2: Assassins of Kings

  • PC 80
Po odehrání několika hodin si neodpustím okomentovat technické zpracování. To mi totiž kazí dojem ze hry. Nejde o grafiku (proti té bych snad ani neměl připomínek), ale o možnosti spojené s ovládáním postavy. Nevím, jestli se na ovládání tak moc podepsala konzolová verze, každopádně někdy je to takříkajíc vopruz.

O co jde. Předně by mě zajímalo, který pako napadlo, že se tlačítka myši budou používat nejen pro boj, ale zároveň i pro několik akcí. To je třeba možná u ovladače, ale na klávesnici je tlačítek dost a klávesy jako F či Space jsou de facto nevyužité, nebyl by problém je použít. S tím souvisí další věc. Čas od času se člověku stane, že se musí kolem nějakého předmětu motat tam a zpátky, než mu hra nabídne kontextové menu akce. Libovka zejména při zneškodňování pastí. Další věci je trapné lezení, které je pomalé a na mnoha místech jsou uměle nasekány převisy, jen aby autoři ukázali "podívejte se, jak cool jsme vymysleli lezení". V reálu by asi těžko byla nějaká římsa v prostřed vyšlapené cesty a to lezení je všechno (především pomalé), jen ne cool. A s lezením souvisí asi poslední věc, lineárnost cest. Geralt se čas od času zasekne bez zjevného důvodu o sebemenší kámen v místech, kde byste v jiných hrách prošli úplně normálně. Což je jednak matoucí, ale hlavně otravné.

Edit: Další věc, umělá inteligence společníků, které občas vyfasujete... Je na úrovní her o pět a více let starších. Společníci se vám pletou pod nohy, občas se na vás tak nalepí, že vás zaženou do kouta (třeba když sbíráte co popadalo z mrtvol) a tupě stojí. Pročež je těžké se kolem nich vymotat. A konec konců, umělá inteligence nepřátel taky neni z nějsilnějších. Tu a tam se někde zaseknou, tu a tam vás zpozorují při plížení, pročež se zcela v klídku vydají k vám a teprve metr od vás tasí zbraň. Celkově asi nejflegmatičtější nepřátelé co jsem zažil ever.

To, že z hry smrdí nascriptovanost každým coulem, o tom se snad ani nemá smysl rozepisovat. Vidíte nepřítele na kilometr, vidíte, že vás pozoruje, ale směrem k vám vyrazí přesně ve chvíli kdy se dostanete na konkrétní vzdálenost. Při bitvách se tu a tam dostanete do situace, kdy rubete do nesmrtelné nepřítele, který se vám nevěnuje a na tom konkrétním místě je jen proto, abyste nemohli projít.

Dále nelogičnosti. Například patrně nejlepší zbroj v druhé kapitole. Schéma si můžete koupit již od začátku, jenže je drahé a nemáte všechny suroviny. Ve chvíli, kdy získáte finální surovinu, tak už ale nedostanete možnost si schéma koupit. WTF?! Občas mi prostě přijde, že autoři nepřemýšleli.

Sečteno podtrženo, ač to tak z mého komentáře třeba nevypadá, Zaklínač je velmi dobrá hra. Má spoustu kladných stránek, které tu však popsali jiní a nemyslím si, že je nutné je opakovat. Ale technické zpracování mě občas přivádí k šílenství a rozhodně mi to kazí požitek ze hraní.

Pro: zajímavý svět, zajímavý příběh, originální na poli RPG

Proti: technické zpracování, level design, umělá inteligence, některé nelogičnosti

+7 +10 −3