Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Assassin's Creed III

  • PC 60
Tak dříve než začnu psát komentář k téhle hře, která se těší aspoň zde v Česku aspoň podle mě přehnanému hypu, tak vám napíšu o tom jaký vztah mám ze sérii celkově. Ptáte se proč? Protože chci a můžu. Eziovou trilogii mám rád a každým dílem se mi líbila víc, za to jedničku fakt nesnáším (no možná trochu silnější slovíčko), jednička mi příjde nudná, nudná, stereotypní, nudná a ani to prostředí mě tam nebaví, a co se tam pak týče dabingu, tak je to špatný vtip. Takže abych to shrnul, Eziova trilogie=Chipsíková přízeň, První díl=Chipsík už nikdy nechce hrát. A jak že to má Chipsík s trojkou? No pojďme to zjistit (já to samozřejmě vím, ten kdo to bude zjišťovat budete vy, ale pokud jste bystří tak vám podle hodnocení dojde že to též žádná sláva nebude).

Abych nezačínal negativně (lepší je zmiňovat kladné věci, a to i v životě, pak je hned míň sebevražd) tak začnu tím co se mi na třetím díle líbí. Takže na třetím díle se mi nejvíce líbí prostředí krajiny lesů, to je perfektně zpracováno, má to atmosféru a k tomu když je tá krajinka zasněžená... no prostě paráda. Tohle se vážně studiím z Žubisovtu povedlo. Další věc co se jim povedla byly lodní bitvy. Velké překvapení pro mě bylo, jak byly zábavné a to i přes jednoduchou hratelnost. Opravdu skvělý pocit řídit pořádnou kocábku na rozbouřeném moři, a ze spojeneckou lodí si to rozdat proti přesile. A tady chvála nekončí, další věc co chci pochválit je soubojový systém, který má nejblíže k tomu ze hry Batman: Arkham City. Soubojový systém je plynulejší, lépe se na to kouká a je zábavný i když opět žalostně jednoduchý. No a tady chvála asi končí. Dále už to opravdu nebude žádná sláva. Čím začít? Tak třeba hlavním hrdinou.

Hlavním hrdinou je tu tentokrát naivní indian Conor, který když mluví svou mateřštinou tak mám chuť mu podříznout krk, zabalit ho do koberce, odvést na smeťák a tam to celé zapálit. Takže vám musí být jasné že Connorovo dětství pro mě muselo být utrpením, jakoby by nestačilo že to bylo nudné, ale ta jejich mateřština, fakt bych je všechny nejradši povraždil. Moment? Já měl chuť minimálně Connora zabít i když mluvil normálně. I když je už je Connor dost starý na to aby dostal občanku, mohl požívat pivo a řídit auto, přesto se kolikrát chová jako dítě! Nejspíš by mu pomohla kdyby mu nějaká dala aspoň ze soucitu. Možná by pak začal myslet aspoň koulemi a ptákem, jelikož to opravdu vypadá že má v hlavě vymetíno. Je naivní a dělá všechno co se mu řekne. Fajn je hezké že chce ochránit svou rodnou vesnici (spíš trochu větší tábořiště), ale važně se musí chovat jako dítě? Škoda že hlavním hrdinou hry není Haytham, muž za kterého hrajete na začátku hry a taky je to otec toho indiána který má v hlavě tak možná seno posrané srnkou. Haytham je drzý, charismatický chlapík za kterého je radost hrát.

Další věc co mě štvala bylo zpracování misí. Většina misí byla nudná, nezajímavá a to je opravdu smutné, když trailery slibovali velkolepou válku o svobodu. Bohužel skutek utekl, větší bitvy se snad ani pořádně nedočkáme, a když už to vypadá že bychom mohli, tak nám hra naservíruje trapnou minihru. Opravdu epický boj o svobodu až na půdu.

Dále mě vůbec nebavily mise za Desmonda. Opravdu pokaždé když čtu diskuze že je hraní za Desmonda bavilo, tak kroutím obočím. Jako ta mise kdy se leze na mrakodrap byla ještě dobrá, ale ten zbytek? Ten zbytek ve kterém se bojuje se vážně někomu líbil? Doteď nemohu pochopit proč je Desmond v těch misích nesmrtelný? Proč kurva?! Vždyť tak zabili celou hratelnost těch misí! Desmond může dostat klidně 100, 200, 300, 100000000000000000000000 kulek do sebe a stále bude stát jako by nic. Prostě neumře. Opravdu byl takový problém mu tam dát normální zdraví jako Connorovi, aby ty mise měli aspoň trochu šťávu? A když už jsme u toho Desmonda tak nesmím zapomenout zmínit mou spokojenost s ukončením jeho příběhu, ze kterého díl od dílu stával čím dál větší mišmaš, jako kdyby Kočička a Pejsek pekli dort a pozvali ještě Krtečka, Mata a Pata a dalších tucet pohádkových postav ať každá něco přidá. Tak co myslíte že jsem spokojený s koncem. Nejsem. Vážně stačilo aby Desmond šáhnul na futuristický glóbus, a konec. Svět zachráněn? Fíhá. Jako chápu že asi nevěděli jak ukončit ten mišmaš, ale tak aspoň to mohli ukončit epickým mišmašem, než jen obyčejným mišmašem, ala Desmond šáhne a svět zachráněn. I ten Connoruv příběh byl lépe ukončen.

Dále mi tu přišla nevyužitá možnost lovu, kdyby se z těch věci dalo aspoň něco vycraftit, tak by to lovení mělo nějaký smysl, a né že si zalovím v jedné misi a konec.
Stejně tak města mohla být více propracovaná když jsou tu jen dvě, která si sou podobná jako vejce vejci až na to, že část New Yorku je vypálená.


No abych to shrnul, i přes všechny ty zápory se to hraje díky hratelnosti dobře, bitvy na lodích jsou super, stejně tak jako krajina a sníh a i některé ty pozemní mise měli aspoň nádech epičnosti. Ale pokud téhle hře něco podkopává nohy, tak je to hlavní hrdina, slabé zpracování boje za svobodu, mise ze současnosti a také ukončení Desmondova příběhu (ne že bych ho měl rád, ale takový konec si snad ani von nezasloužil) a hrdina. Aspoň že se na to dobře kouká, ale za tu optimalizaci ve městech by si zasloužili nakopat do koulí!!!

PS: Takže můj momentální pohled na sérii?
AC1- Hrůza
AC2, AC:B, AC:R- nejlepší díly trilogie, s nejlepším hrdinou (Ezio)
AC3- Nadhodnocený, slabý hrdina, lepší však než první díl, ale stejně jako jedničku se mi to hrát podruhé už fakt nechce.
AC:BF: Ta hra je mi totálně uprdele.

PSS: Bylo by fajn kdyby Žubisoft udělal multiplayerovou hru zaměřenou na lodní bitvy, to bych si od nich hned koupil.



Pro: Námořní bitvy, Krajina, Haythem, Soubojový systém a hratelnost jako celek, Grafika

Proti: Connor, Většina pozemních misí, Desmondovy mise, Závěr, Města mohla bejt rozdílněší, Optimaliazce

+2 +8 −6