Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Honza, Jan, Jeník, Jenda, Hanz, Johnny.... • 33 let • Gigolo • planeta Země (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Serious Sam: The First Encounter

  • PC 85
"Sam I am" Toto je první hláška Sama "Serious" Stona který přišel jako blesk z čirého nebe. Malé a neznámé Chorvatské studio Croteam v roce 2001 vydali právě tuto hru, která byla vskutku nevšední. Otázka o jaký se přesně jedná žánr zde nebudu nějak rozebírat. Ono to je ve výsledku vlastně jedno, když dnes podobný styl "bezhlavého střílení stovky mega tupých nepřátel" vidíme i v posledních COD hrách.

Je tomu už více jak jedenáct let co jsem si poprvé hru vyzkoušel na pár minut u kamaráda.
Hra mě okamžitě zaujala a já ho musel požádat o půjčení. Kámoš se cukal ale nakonec podlehl. Jediná věc které jsem se obával byla prostá. "Rozjedu Sama na své plechové vykopávce?" Serious Sam mě totiž zaujal nejen svou hratelností ale hlavně grafickým zpracováním. Obával jsem se zbytečně a i na mé staleté šunce hra pelášila jako nadopovaný polní zajíc.

SS je a byla šílenost at už neobvykle přímočarým level designem, přímočarou hratelností, přímočarými nepřáteli. Opravdu by jste jen těžko hledali jednoduší hru.
Na druhou stranu před těma mnoha lety jsem byl ze hry unešen a to paradoxně kůly její přímočarosti. Nemusel jsem se totiž starat o nic jiného než jít dopředu a střílet a střílet. Jenže dnes už samotné střílení nestačí. Má Serious Sam něco co dokáže zaujmout dnešního hráče?

Grafické zpracování: Hru jsem před pár dny dohrál a i dnes v roce 2013 jsem s úžasem koukal jak hra vypadá. Hromada textur je zde na tu dobu až maniakálně detailních, písek vypadá jako písek, podlaha jako podlaha...efekty slunce, stíny, nasvícení, mlha, modely nepřátel. To vše vypadalo na rok 2001 naprosto skvěle.

Takové pozlátko si ale vybralo své daně, levely jsou malé a jejich design ničím nepřekvapí. Ale hádám že to takto bylo vytvořeno úmyslně aby to pasovalo do stylu hry. Jak jsem řekl vše je přímočaré.

Prostředí Egypta v němž se hra odehrává pro mě bylo velkým zpestřením. Ano vím že tu her z tohoto prostředí už bylo více než dost ale SS to prostředí dokázal tak věrohodně vykreslit a nemohl za to jen písek.

Nepřátelé: Je jich tu poměrně dost avšak hra dělá jednu zásadní chybu. Totiž všechny nepřátelé na vás pošle velmi brzy a vy už v půlce nikoho nového nepotkáte. To samé platí u zbraní, prostředí se nemění a stereotyp nastupuje rychleji a rychleji.

Naštěstí i dnes střílení stovek potvor je zábava a někdy i pořádná fuška. Nikdo se tu s vámi nemazlí a v průběhu hraní nebude vůbec problém zahlédnout na scéně stovky nepřátel valící se na vás jako slepice po flusu. Do toho si připočtěte skvělou tématickou hudbu, tunu Samových hlášek a pokud vám k zábavě vystačí samotný koncept hry máte vystaráno. Před lety to byla pecka teď už to taková sláva není. Pokud se ale potřebujete odreagovat je Serious Sam naprosto perfektní volbou.

Pro: Sam a jeho hlášky ,grafické zpracování, hudba, plynulá hratelnost, obří finální boss

Proti: Ke konci stereotyp, malé a nenápadité levely

+19