Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Honza, Jan, Jeník, Jenda, Hanz, Johnny.... • 33 let • Gigolo • planeta Země (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Clive Barker's Undying

  • PC 80
Tak tato hra byla peklo, samozřejmě v tom nejlepším slova smyslu. Hru jsem hrál 3x. Poprvé jsem ji ještě jako malý capart nebyl schopen dohrát, protože ve mě vyvolávala naprostý děs. O 4 roky později jsem hru dohrál a teď po 7 letech jsem se k ní vrátil znovu, abych zjistil že hra má pořád skvělou atmosféru i po tolika letech. Atmosféru myslím temnou a nelítostnou. Lekaček je tu pomálu a to je dobře, protože to z horroru dělá skvělý horor, jelikož nemá lekačky zapotřebí a hráče děsí už jen svou atmosférou.

Rukopis Clive Barkera je tu zřejmý, příběh napsal on sám a na rok 2001 je více než povedený a zajímavý. Pan spisovatel si dokonce střihl roli jednoho ze zakletých členů rodiny.

Grafické zpracování bylo v té době nadstandardní, levely byly neskutečně detailní a propracované. Jako dan za takové levely je tu nakřka nepřetržitý loading, obzvláště v první lokaci sídle vašeho přítele Jeremiáše. Modely postav jsou detailní a nepřátelé děsiví a oškliví.

Počet zbraní je tu nahrazen jejich originalitou, od obyčejného revolveru až po smrtící kosu, jenž vám za pomocí vaší magické síly doplňuje životy, Tibetský kanon s dračí hlavou, který neustále vydává velmi bad ass zvuky, a klasiky jako brokovnice či molotův koktejl. Nakousl jsem kouzla. Ty sbíráte při průchodu hrou a ve výsledku je jích hned několik. Od obyčejného plazma útoku, po ochranný štít, rychlejší nohy, odkouzlení, nebo naprosto boží smršť lebek, které před vypuštěním různě srandovně pokřikují a chichotají se a pokud je nepřítel blízko, začnou doslova vyšilovat a žhnout. Oživení, jenž oživuje padlé nepřátele, kteří budou něakou dobu bojovat na vaší straně, stejně tak vám okamžitě umožní likvidovat nemrtvé. Poslední důležitou schopností je vidění, jenž je nejen velice praktické při čtení v posteli, ale také vám umožní vidět věci co se staly a stanou, rovněž vám umožní vidět duchy a slyšet šepoty ze záhrobí.

Co je ale na hratelnosti nejlepší? Že zbraně a kouzla můžete dle libosti kombinovat. Ano, je tu možnost střílet z revolveru a zároven na nepřítele posílat smrtící blesky. Taktéž se dají kombinovat kouzla samotná při překonávání překážek a daných nepřátel.
Např. je před vámi chodba, jenž ze země vyraší bodáky a navíc po stranách chodby čekají nepřátelé. Můžu použít rychlost a pokusit se bodákům vyhnout nebo raději budu postupovat opatrně a použiji štít? Nebo pokud budu rychlý, můžu kouzla zkombinovat. K tomu si připočtěte různé druhy munice do zbraní a náhle vám můžou vznikat různá smrtící komba. Ale vždy se vám naskytne možnost jak danou situaci vyřešit, rovněž vás hra nutí při boji přemýšlet a to je dle mého soudu velký klad.
Kouzla si také můžete skrze magické kameny, jenž jsou poschovávané po mapě vylepšovat a např. již zmíněné kouzlo oživení použít na živé protivníky a donutit je spáchat sebevraždu. Zkrátka budete ke konci pěknej bad ass kouzelník, kterého se bude bát i samotné podsvětí.

Tato hra mi přivodila noční můry na mnoho let. Technicky už sice zestárla, ale po herní stránce ji nikdy vrásky nenarostou. Jen je opravdu škoda že tvůrci takového skvostu skončili u braku jako Medal of Honor Warfighter.

Pro: Perfektně postavená hororová atmosféra, grafické zpracování, možnost kouzlit a zároven střílet,příběh.

Proti: ke konci jste už moc overpowered.

+28