Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Agatha Christie: And Then There Were None

  • PC 50
Herní adaptace nejznámější detektivky od Agathy Christie dělá knize medvědí službu. Nekoná se sice žádná tragédie, každopádně by si však zasloužila lepší zpracování.

Příběh jistě není potřeba déle představovat. Skupina lidí je bouří uvězněna na ostrově a začínají postupně umírat. Hlavním cílem předlohy je zjištění identity vraha a způsobu, jakým zločiny vykonal. Hra se původního děje většinou drží, ovšem přidává jedenáctého člověka, Patricka Narracotta, za kterého hrajeme. Dalším podstatnou změnou je jiný závěr, kde lze ovlivnit počet přeživších osob.

Problém je minimální interakce mezi postavami. Knižní dialogy jsou seškrtány na nutné minimum, takže nějaké sympatie k nim nehrozí. Hloupý alternativní konec by jistě Christie radost neudělal a na odhalení vraha logikou radši úplně zapomeňte.

Pokud se ovšem na Deset malých černoušků podíváme pouze jako na hru, není úplně špatná. Technická stránka je povedená a vila i ostrov vypadají celkem hezky. Možná jen postavám by prospělo více detailů. Hudba, ač minimalistická, tvoří kvalitní atmosféru. Dabing sice kvalitou neoslní, ale poslouchat se dá. Hratelností se jedná o klasickou adventuru, kde hlavní postava probíhá statické lokace a kombinuje předměty v bezedných kapsách.

And There Were None bych asi nedoporučil těm, kteří četli knihu. Ostatním se může líbit atmosféra a navíc možnost poslechnout si legendární dopis z lahve.

Pro: hudba, atmosféra

Proti: alternativní závěr, nedostatek dialogů, nejedná se o detektivku

+13