Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Heroes of Might and Magic IV

  • PC 95
Heroes IV přinesli změnu v konceptu této herní série. Nejdůležitější změnou oproti II a III bylo že hrdina už nestojí jen u armády a vypomáhá v boji kouzlama, ale je jednotkou v armádě která bojuje a může být i zabita (u trojek bylo možné zabít hrdinu jen tím, že jste zabili všechny jeho jednotky). V armádě můžete mít i více hrdinů. Já tam dávám jednoho kouzelníka a jedoho bitkaře, ale také můžete mít armádu složenou jen z hrdinů.

Další co se mi na této hře oproti trojkám líbí je že už můžete posílat jednotky bez hrdiny nebo je posílat z hradu do jiného hradu přes karavanu a nemusíš se starat jestli ti přepadnou. Velmi mě líbí také, že hrdinové mohou získávat nová povolání kombinací naučených dovedností, které ti dají pak zvlástní schopnosti. Kouzla se tam dělí do 5 škol magie života,magie smrti,magie řádu, magie chaosu a magie přírody a líbí se mi, že každá má nějakou specializaci například magie života je specializovaná na požehnávající kouzla, magie smrti na proklínací kouzla, magie přírody na přivolávací kouzla a magie chaosu na útočné kouzla. To ale neznamená, že napříkla život má jen požehnávající kouzla má i pár proklínacích kouzel například píseň míru nebo útočných svaté slovo (působí jen na nemrtvé). Jedinou vyjímkou hrad Řád, který má poměřně vyrovnané tyto typy kouzel. Co je podle mě nešťastné je spojení pekla a nekromancie v jeden hrad.

Pro: Hrdinové, karavana,schopnosti

Proti: Nekromanti spojení s peklem

+14