Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Warlock: Master of the Arcane

  • PC 70
Pro mě osobně je Warlock příjemné překvapení. Hra v sobě kloubí prvky her ať už klasických jako Civilization a Age of Wonders (potažmo duchovního předchůdce Master of Magic), tak i dalších východních sourozenců jako Fantasy Wars či Elven Legacy. Výsledek je pak sice nepříliš originální, ale dobře fungující strategie, která sází do značné míry na jednu notu - souboje. Existuje sice jakási možnost vyhrát přes "výzkum" - vyzkoumat a zakouzlit nejmocnější kouzlo, ale i při snaze o toto se soubojům rozhodně nevyhnete. Souboje ze všeho nejvíc připomínají právě Elven Legacy popřípadě i Civilization 5, tedy hex plocha s možností pouze jedné jednotky na políčku, střelci útočí přes dvě pole, atd. atd. Však to všichni znáte.

Krom soubojů jsou zde i bohové, kteří po vás většinou chtějí zabít nějakou příšeru na mapě nebo postavit určitou budovu. Tím si získáváte jejich přízeň, za což vás odměňují, voilá, další prací. Ale jo, má to své výhody, protože za splnění úkolu zpravidla dostanete i nějakou tu finanční injekci nebo třeba nové kouzlo.

Největším záporem hry je pak rozhodně absence kampaně či alespoň pár pofidérně poslepovaných příběhových misí. V tomhle se hra snaží inspirovat v Civilization, kde se na začátku vygeneruje svět, zvolí startovní rasa (+ zde hrdina) a jde se na věc. V Civilization je však celkově víc možností co a jak dělat, a proto Warlock na tomhle poli ztrácí. Hraje se sice super, taktizování je zábavné, unikátní jednotky jsou skvělé, ale nějaká hlubší motivace bohužel chybí.

Pro: jednoduchý a přímočarý koncept, fungující (ověřené) mechanismy

Proti: chybí kampaň, skirmish se brzy "ohraje"

+10