Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Warlock: Master of the Arcane

08.05.2012
71
14 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Warlock pokračuje ve světě známém z her Majesty, ale mění žánr na tahovou strategii. Nejstručněji se dá popsat jako fantasy Civilizace, inspirovaná klasickou hrou Master of Magic. Herní systém je zjednodušen a zaměřuje se primárně na boj, což znamená, že diplomatické možnosti jsou značně omezené a boj je jediná možnost, jak hru vyhrát. Na jednom poli ovšem může stát pouze jediná jednotka, takže se systémem jedná o hexovou strategii ve stylu Panzer General.

Na počátku hry si hráč nastaví parametry světa, ve kterém chce hrát, počet nepřátel. Následně zvolí vlastního čaroděje a svoji primární rasu. Na mapě se kromě hlavních národů jednotlivých čarodějů vyskytují i mraky monster a neutrální města. Jednou za čas se kvůli globální události mohou objevit monstra i ve dříve bezpečných částech mapy, což nutí hráče hlídat si celé své království.

Každá z jednotek sbírá zkušenosti, na každém levelu pro ni můžete vybrat nový bonus, třeba víc životů. Dále se mohou vybavit předměty, které hráči zpřístupní postavení některé z budov či obsazení zvláštního zdroje. Nakonec se mohou jednotky úplně upgradovat na výkonnější verze, po odemčení této nové jednotky v některém z měst hráče. Logistika je značně zjednodušená, všechna města hráče sdílejí jednotnou produkci jídla, peněz a many. Celkově se tedy jde o tahovou strategii, odkazující ke starým klasikám, která je zároveň upravena i pro nováčky v žánru.

Ke hře bylo vydáno 5 menších rozšíření přidávajících především nové jednotky - Powerful Lords, Power of the Serpent, Master of Artifacts, Return of the Elves a Armageddon (mj. nový mód).


Poslední diskuzní příspěvek

Daruji kód na Steam (nezaručuji funkčnost - nejsem si jistý, zda na něj nebylo nějaký časový omezení). Zájemci pište do pošty.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Pro mě osobně je Warlock příjemné překvapení. Hra v sobě kloubí prvky her ať už klasických jako Civilization a Age of Wonders (potažmo duchovního předchůdce Master of Magic), tak i dalších východních sourozenců jako Fantasy Wars či Elven Legacy. Výsledek je pak sice nepříliš originální, ale dobře fungující strategie, která sází do značné míry na jednu notu - souboje. Existuje sice jakási možnost vyhrát přes "výzkum" - vyzkoumat a zakouzlit nejmocnější kouzlo, ale i při snaze o toto se soubojům rozhodně nevyhnete. Souboje ze všeho nejvíc připomínají právě Elven Legacy popřípadě i Civilization 5, tedy hex plocha s možností pouze jedné jednotky na políčku, střelci útočí přes dvě pole, atd. atd. Však to všichni znáte.

Krom soubojů jsou zde i bohové, kteří po vás většinou chtějí zabít nějakou příšeru na mapě nebo postavit určitou budovu. Tím si získáváte jejich přízeň, za což vás odměňují, voilá, další prací. Ale jo, má to své výhody, protože za splnění úkolu zpravidla dostanete i nějakou tu finanční injekci nebo třeba nové kouzlo.

Největším záporem hry je pak rozhodně absence kampaně či alespoň pár pofidérně poslepovaných příběhových misí. V tomhle se hra snaží inspirovat v Civilization, kde se na začátku vygeneruje svět, zvolí startovní rasa (+ zde hrdina) a jde se na věc. V Civilization je však celkově víc možností co a jak dělat, a proto Warlock na tomhle poli ztrácí. Hraje se sice super, taktizování je zábavné, unikátní jednotky jsou skvělé, ale nějaká hlubší motivace bohužel chybí.

Pro: jednoduchý a přímočarý koncept, fungující (ověřené) mechanismy

Proti: chybí kampaň, skirmish se brzy "ohraje"

+10
  • PC 65
Warlock je taký mix Heroes Of Might & Magic a Age of Wonders. V podstate veľmi kvalitná hra, s dobru hrateľnosťou, ktorá však dookola servíruje rovnaký pokrm a neskôr prídete aj na to, že vlastne diplomatické vzťahy sa menia na základe ničoho. Je totiž dosť nepríjemné, pokiaľ jednému z Vašich "súperov" (naviac keď si to on sám vyprosí) darujete dokopy dva spelly a 1600 zlata a on vás zrazu odmení tým (najlepšie, keď máte na jeho území jednotky), že Vám vyhlási vojnu. Len tak, bez príčiny. A to fakt naserie.

Pro: - malebné fantasy vykreslenie grafiky, dobrý systém hry

Proti: - absolútne nepochopiteľné diplomatické vzťahy

+10