Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Year Walk

Simogo •  Dakko Dakko (WiiU)
21.02.2013
06.03.2014
17.09.2015
72
16 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Atmosférická hororová adventura Year Walk je založena na švédské tradici Årsgång (roční cesta), která měla tomu, kdo jí projde ukázat záblesky budoucnosti. Zúčastněná osoba se poslední den roku zavřela v temném pokoji nepřijímajíc potravu ani pití. S úderem půlnoci vyrazila do noci skrze temný les, kde se tou dobou pohybovaly nadpřirozené bytosti. Pokud se jí podařilo dostat se k nejbližšímu kostelu a několikrát ho obejít v určitém vzorci, byla odměněna vidinou toho, co jí nový rok přinese.

Hra se odehrává ke konci 19. století, kdy se protagonista příběhu Daniel Svensson o tuto cestu pokouší. Celý příběh pochází ze švédského folklóru a je zde zabudovaná i mini-encyklopedie popisující dnes už téměř zapomenuté tradice a pověsti. Přítomna je i spousta hádanek a skrytých tajemství.

Hra byla původně vydána 21. února 2013 pro operační systém iOS, na PC pak vyšla 6. března 2014.


Poslední diskuzní příspěvek

Asi nejzajímavější adventura, kterou jsem kdy hrál. Nedá vám pokyny ani návod (jen hezky mířené nápovědy), a přesto je progres hrou téměř automatický. Plus edukativní stránka hry o švédském folkloru a velmi dobrá motivace dohrát hru podruhé pro druhý konec, který je taky moc zajímavý z religionistického hlediska. Výtku bych měl jen ve způsobu využívání myši - většinou není moc jasné, jestli po vás hra chce stisknout, táhnout nebo točit, navíc velmi nevýrazně označuje aktivní místa, a chvilkami jsem se kvůli tomu zasekával.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Tahle hra vyniká především v jedné věci a tou je atmosféra. Využití švédské tradice spolu s krásnou stylizací na mě opravdu hodně zapůsobily. Během hry a díky vestavěné encyklopedii se nechá hezky proniknout do švédské mytologie. Také zvuky a hudba příjemně dokreslují severskou atmosféru. Herní doba kolem dvou hodin je tak akorát, aby stále působilo kouzlo a hráč narážel na nové věci. Některé hádanky jsou velice jednoduché, ale některé naopak. Je nutné vše pečlivě prozkoumat a dávat pozor na veškeré dění na obrazovce. Navzdory malé ploše se nechá ztratit orientace. Od prvního spuštění až do konce vyvolává Year Walk řadu emocí. Jsem rád, že díky nedostatku času vyšlo hraní na konec roku kam se tématicky hodí. Hru rozhodně mohu doporučit. Sám se k ní asi časem vrátím, řekl bych, že je ještě co objevovat.
+22