Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Pamatuji, jak Jake Solomon na svém Twitteru lákal na něco nového ohledně XCOMu. Samozřejmě jsem za tím hned viděla třetí díl, ale nakonec z toho byl tento přídavek do druhého dílu. To mě zklamalo, neboť to ani nebylo součástí kampaně jako předchozí DLC, ale jen nějaké vedlejší mise. Pochopitelně jsem si toto rozšíření stáhla a zjistila jsem, že to nakonec není tak špatné.

Hned mě potěšila nová (či spíše stará) hudba, kterou jsem znala z prvního dílu, a povědomé lokace, jako je bistro, přehrada nebo hřbitov. Jednotlivé mise jsem musela hrát dle pravidel hry, tedy že jsem dostala už dané vojáky, kteří se v průběhu misí vylepšovali, a hra mi po každé misi dala na výběr nějaké vybavení. Nové schopnosti byly povětšinou spíše pitomě zvolené (templar bez parry, scanning protocol, když mám v partě reapera nebo třeba invert, který jsem v životě nepoužila), ale co se dalo dělat. U výbavy to bylo lepší - "proboha, kdo by si vybral tu druhou možnost?".

V čele party stál buď Bradford, či Lily. A jak říká Bradford hned na začátku - It's story time. V průběhu misí je totiž k vidění několik příběhových nesmyslů, takže to nelze brát jako 100% součást lore. Například Bradford kosí ve velkém vcelku ohromné množství Avatarů (v porovnání s hlavní kampaní druhého dílu), ač je se šokem poprvé viděl až o několik let později. To samé Codex nebo Gatekeeper. Ovšem na druhou stranu, je to vyprávění Bradforda, který má jednak nějaký věk, a tak jeho paměť není už to, co bývala, a jednak musel své příběhy zdramatizovat, aby posluchači neusnuli.

Je fajn, že rozšíření přidává do hlavní kampaně nový obsah v podobě jinak vypadajících (a hezčích) zbraní a také novou hudbu. Samotné rozšíření je příjemným zpestřením, které díky pevně daným vojákům a schopností může poskytovat novou výzvu, neboť hráč je nucen používat takovou taktiku, se kterou třeba moc nehraje. K tomu ho tlačí i to, že za brzká zabití v misích dostává hráč body navíc.
+25
  • PC 60
Nejsem si jist, co přesně je obsahem tohoto přídavku a co už bylo ve verzi "WAR OF CHOSEN". 

Zdá se mi nicméně, že jde opravdu jen o těch pár "příběhových" misí. 

Ačkoliv zní hezky zkusit si projít událostmi, které se staly před zprovozněním Avangeru a resuscitací XCOM (pokud se zachraňuje vědec, jde o Tygena, pokud se zachraňuje vězeň, jde o Jane známou z původního intra atp.), výsledek není rozhodně tak vtahující, jak by se mohlo zdát.

Ačkoliv jsou hezky udělaný nový levely (prostředí), tak přísun nepřátel mi přišel úzkostně nenápaditej (nesourodé hlídky alienů, kodexů, avatarů). Ve finále mě moc tyhle fighty bez té druhé složky (řekněme managementu základny, vybavení, výzkumu a všeho okolo) moc nebavily.

60%

Pro: Nový levely

Proti: Nesourodost nepřátel, repetivní, nevtahující, krátké.

+4