Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jo, množství a provedení erzet je jasný plus pro volbu WRCG a jak už jsem psal, obecně se mi i grafika WRCG líbí víc. Pokud HW nestíhá a musí se nastavoval low detaily, je hra (spíš WRC10) celkem "hnusná". Takže pokud bych se vykašlal na nějaký replaye, je i pro mě WRCG lepší volba, to je jasný.
*Ohledně neplynulosti replayů: zkoušel jsem tu změnu v nastavení, o který píšeš, ale bohužel, u mě žádná změna, replay se škube furt stejně. Zkoušel jsem plno dalších variant nastavení grafiky ve hře, volby DLSS, různý nastavení PP, detailů grafiky, dokonce i snížení obnovovací frekvence na 60/59Hz - nic nepomohlo, replay se škubal vždycky stejně. Takže kašlu na replay, WRCG je při gameplayi vizuálně pěkná, na fyziku jsem si zvyknul, škoda hru zaříznout jen kvuli replayi, že jo :)
@speedevil (16.11.2023 22:16):  Proč si vybrat WRCG na místo WRC10 ?
V Generation je navíc nádherný Turecko a moc pěkná Korsika, a i další lokace jsou mnohem obsáhlejší. Třeba takový Mexiko v 10díle je jen jedna RZ dlouhá pouhých 4km, a ve WRCG má Mexiko osm RZ s cca 21km trati. To stejný platí pro Německo, Nový Zéland, Argentinu, každá z těch zemí má v desátým díle jednu trať, a v Generaci je to plnohodnotná lokace o osmi erzetách. Generace má kompletně nový Švédsko, je hezčí a nápaditější, už to není jen monotónní cesta lesem jako v 10díle. Tratě v Generaci jsou barevnější, nasvícení realističtější, textury detailnější. 

Co se optimalizace týče obě hry jsou na tom podobně jen dokud nevyzkoušíš jízdu v dešti nebo v bouři. Pak Generace potřebuje mnohem víc výkonu. Testoval jsem vytíženost grafický karty se stejným nastavením v obou hrách na trati ve Walesu za deště, a ve WRC10 se grafika pohybuje mezi 55 až 70%, a ta samá trať ve WRCG vytíženost grafiky permanentně nad 90%. V Generaci je nastavení odrazů na maximum velkej žrout výkonu, ale hra potom taky podle toho vypadá. Blátičko je díky tomu spávně hňahňavý, to v 10kách je při stejným nastavení gravel cesta spíš jen lesklá.
@speedevil (16.11.2023 22:16): Stuttering v replayi se dá odstranit když v nastavení Physic Simulation Synchronisation nastavíš na low. Nevím co ta položka přesně dělá, ale když nastavím low replay jde plynule, gameplay je škubatůra, a nastavení na high je to obráceně, gameplay plynule, replay škubatůra.
To tmavší sklo si matně pamatuju z nějaký hry, ale asi to bylo ve Forza Horizon.. a je to tak, pokud mam pocit, že vidim blbě na trať, použiju bonnet cam, ale jinak používam dashboard, ne ten pohled, kdy vidim volant a ruce.
A obecně ohledně grafiky hry: taky se mi víc líbí ve WRC-G, možná má i trochu lepší "optimalizaci" - neni tam teda zásadní rozdíl, ale při stejnym nastavení grafiky/detailů/PP u obou her se HW trošku víc "zapotí" u WRC10 + navíc sem tam nějaký to drobný "škubnutí" plynulosti.
A fyzika.. no, když si zvyknu a nestřídam to často s jinejma závodníma hrama, tak OK, ale ten pohyb po trati takovej, jak to popsat.. divnej, moc "hladkej", jako by to auto po trati "plulo" ala vznášedlo; ale jak řikam - když si člověk zvykne, je to zábava a hraje se to dobře.
Mimochodem, jeden další důležitej aspekt ve prospěch WRC-G. Pokud preferuješ interní kameru (kokpit nebo dashcam), WRC-G je výrazně použitelnější, protože v předchozích WRC hrách má čelní sklo z nějakýho záhadnýho důvodu tmavej odstín a dost často tak musíš používat světla i za dne (případně bonnet cam), abys viděl na cestu. WRC-G tenhle problém nemá.
WRC-G má pro mě příjemnější grafiku (míň agresivní divný barevný filtry), má trochu streamlinovaný některý části kariéry (členové týmu už nemaj miliardu divnejch statistik, kterejm stejně nikdy nikdo nerozuměl) a myslím, že má víc obsahu, protože obsahuje většinu lokací z předchozích Kylotonních her. WRC8-9-10 maj trochu odlišnou selekci lokací, do WRC-G to narvali skoro všechno.

Pro někoho, kdo má WRC10 a není hardcore fanda rally, asi nemusí mít upgrade na WRC-G smysl, ale pro někoho, kdo nemá ani jedno, je podle mě WRC-G lepší volba.

Ohledně replayů neporadím, nikdy jsem na ně nekoukal.
Zdar, hele, jestli máte někdo porovnaný hry WRC10 vs. WRC-G, dá se nějak jednoduše odpovědět na otázku: Když mě nezajímaj tzv.novinky uváděný v popisu WRC-G (hybridní auta, editor lakování nebo herní ligy pro více hráčů) - je něco, kvuli čemu bych si měl vybrat WRC-G místo WRC10?
Mě zatim praštila do očí (a to skoro doslovně, protože se mi z toho dělá šoufl, když na to koukam) neplynulost, škubání, sekání, "koktání" (na netu tomu řikaj stuttering)... záznamu jízdy =replaye! Info: stejný "železo", stejný nastavení grafiky hry WRC10 i WRC-G, při vlasní jízdě erzetou u obou her grafika pěkně plynulá, u WRC10 stejně plynulej i replay, ovšem u WRC-G je replay škubatůra nepříjemná na oči. Nedokážu přijít na to, proč je ve WRC-G toto "vylepšení" a ani na netu jsem nezjistil nic, co by pomohlo. Netušíte, čim by to mohlo bejt?
Tak teď je to EA Sports, tak i ten marketing odpovídá jejich běžným hráčům...

Na druhou stranu líbí se mi, že vozový park a kategorie půjdou ve šlépějích DR. Nicméně lehce se obávám opuštění jejich dlouholetého EGO enginu a přechodu na Unreal. Může to skončit velkým technickým paskvilem.
Ta tagline "LIKE RACING BUT RALLY" vykazuje asi tak podobnou dávku fantazie. A celej ten trailer koneckonců taky.