World War II Online: Battleground Europe, zkráceně WWIIOL, WW2OL, BGE či BE, je PvP masivní multiplayer on-line počítačová hra (MMOG*) simulující bojiště západní Evropy počátku druhé světové války, jejíž žánr by se dal definovat jako historická exteriérová PvP MMOFPS RTS RPG s prvky Stealth. Sloučení simulace pozemních, leteckých a námořních armád z World War II online: Battleground Europe pak dělá válečnou simulaci známou jako virtuální bojiště.
Prostředí Battlegroud Europe je celistvou mapou, kterou lze bez dotankování paliva překonat pouze letadlem a nebo pěšmo. Na této jedné mapě se ve 3D prostředí odehrává několik nezávisle řízených bitev mezi hráči, které podléhají vrchnímu velení, jež rozhoduje o umístění právě jim podřízených jednotek (hráčů) v každém z časových pásem 7/24/365. V pravém slova smyslu se tedy jedná o několik pozemních, několik námořních a několik leteckých bitev včetně jejich kombinací, které se různým způsobem mohou vzájemně ovlivňovat a to i v reálném čase, kdy například jeden útok podporuje druhý tak, aby došlo k oslabení nepřátelské linie v krátkém úseku a následnému průlomu, obklíčení, nebo pouze zmatení nepřítele diverzní akcí bez záměru získat území.
Cíl kampaně je systémem Capture The Flag (CTF) získat vládu nad územím o rozloze 52000 km čtverečních bez vodních ploch. Technicky to ovšem neznamená sebrat vlajku a donést ji na jiné místo (jako v originálním konceptu CTF), ale zabrat vlajkovou budovu, která reprezentuje část města a jejíž součástí je i spawn point nepřítele (Capture The Area). Tím se omezí zásobění nepřátelských zbraní v "depotech", nebo v "Army Base", a za jistých podmínek může dojít i k zásobování jednotek vlastních. Cílem je tedy získávat celá města do svého vlastnictví, aby se do nich daly umístit brigády se spawnlistem a mohlo se spawnovat v Depotech a Army Base dříve vlastněných nepřítelem. To za trvalého bránění továren (před leteckými útoky), které produkuji tanky, děla, letadla, lodě a pěchotní zbraně nutné pro vedení boje.
*) Na rozdíl o jiných Multiple Multiplayer Online her je WWIIOL skutečné Massive Multiplayer, vše se totiž odehrává na jedné obrovské mapě a v jednom čase. V tankových bitvách tedy nehrozí takzvané "borderování", kdy si tankista kryje jednu stranu tanku koncem mapy, ve WWIIOL je konec mapy stovky kilometrů daleko a tak má tank, nebo skupina, možnost neomezeného manévrování.
O víkendu (11-13.10.2013) bude k dispozici M1 Garand a Gewehr 43 pro všechny hráče.
Pro: složité a komplikované tak, jak simulace války může být, ARMA hadr
Proti: složité a komplikované tak, jak simulace války může být, nicméně stále logické