Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Rattus (31.05.2012 22:44): Ty vyšší tiery upřednostňuje jak? Je pravda, že leckteré střední tiery se občas dostávají do fakt nesmyslných bitev (MM by potřeboval překopat pořádně), ale pokud řídíš třeba tier 9, tak že o tři tiery vyšší tank nepotkáš je snad logické.

A že na to má vliv premiový účet mi přijde jako nesmysl. To už mám radši konspirační teorii o hodech prekalkulovaných před bitvou.
@Hamster (31.05.2012 22:26): Bohuzel MM uprednostnuje hlavne vyssi tiery a zejmena premiove hrace. sklada pak hry tak aby ti na vyssim s premiem si hezky zahrali, ostatni delaji "content".

Kazdopadne je to konecne krok kupredu z toho otrepanyho random campu.
@Say (31.05.2012 20:42): Proč by si někdo v takovém systému volil útok?

To máš jako s tiery. Nikdo krom arty nechce být v bitvě na tom nejnižším, ale pokud chceš systém, který ti občas umožní být největším řízkem bojiště, tak si to odkroutit musíš. V případě toho Attack modu mi to za to docela stojí. Stejnak obvykle útočím tak jako tak...
Bylo na čase.

List of changes between 7.3 and 7.4 patches:

Added two new combat modes appearing randomly: Attack and Encounter.

Attack: one team defends the only base whilst the second team should capture it or destroy all enemy vehicles. The mode is activated for Erlenberg, Prokhorovka, Westfield, Karelia, Malinovka, Sand River, and Siegfried Line.

Encounter: both teams try to capture the single base in the center of the map or to destroy all enemy vehicles to win. The mode is activated for El Halluf, Murovanka, Steppes, Ensk, Himmelsdorf, Ruinberg, Malinovka, Sand River, and Siegfried Line.
@Say (27.05.2012 23:56): Free expy to jistí, od začátku jsem počítal s tím že tenhle tank celý vyjíždět opravdu nebudu. Ještě pár dní si dám doubly a půjde do šrotu.
Heh, campím s AMX 40 v bázi (zbytečné, ani arti proti scoutům neubráním, neprostřelím T-50 z boku) a zbyl jsem jako poslední hráč. Valilo se na mně sedm tier 7 a tier 6 tanků, tak jsem napsal "I surrender :(" - a oni si stoupli vedle mě a capli.
Tak k tomuhle ty francouzské tanky jsou! :D
Uvažuji o prodeji účtu...

Na kontě jsou:
- E-50 (IX), Object 704 (IX), JagdTiger (IX), T-50-2 (V), GW Tiger (VII), T28 (VIII), T-43 (VII), Marder II (III), Pz38 (premium), Tetrarch (premium)...

Možnost koupit:
- IS-7, IS-4, Object 212, ARL44, M6 a vesměs vše do 4 tieru.

Goldy: 4995
Každý elitní tank má drahé doplňky, chybí poslední 2 ocenění.


Měl by někdo zájem?
@Say (08.05.2012 19:09): Už toho nech, máš s tím odehranou jednu hru.

Nějaký statisticky použitelný soubor to není a třeba se to časem zlomí, ale bitev už mám 19 a i přes tragické win ratio a pár fakt šílených porážek si držím dmg/bitvu přes 3000, což ty o svém IS-7 říct nemůžeš.
@Say (08.05.2012 19:09): Stejně tak se můžu zeptat na co je ti dmg, když se na dálku netrefíš. Ne všechny souboje jsou face to face.
A 50 dmg při souboji tanků, které mají několik tisíc hp (IS-4 má víc, btw, o 250) nejsou zas tak zásadní rozdíl.
Mě IS-7 teď už vůbec nezajímá, nevidím důvod mít v garáži dva skoro stejné tanky na t10. Ostatně i IS-8 prodám hned jak na něm vyzkoumám top dělo, hrát s IS-3 bylo zábavnější a neštvalo mě že prodělávám.
IS-4 ve své roli stejné? S tím dělem na tieru 10? Je to nepoužitelný šrot ;) A navíc tier X.
Víte co mě trochu děsí? Ta procentuální šance na vítěství, která se ukazuje při užití ukazatele ratingu v obrazovce soupisu hráčů v bitvě. Ono to totiž z 90% vychází. Jak hraju s teamem například se šancí 60:40, jde o totální vítěznou rychlovku. Jak je tomu naopak, je to příšerná zdrcující bitva kde většinou zůstávám sám proti půlce enemáků..
No to bych se z toho vobtáh...

Broken_Finger (17:02:51) Defeat Battle: Fjords 8. května 2012 16:49:41 Vehicle: IS-4 Experience received: 1 081 Credits received: 65 643 Battle Achievements: Mastery Badge: III Class, Reaper, Sharpshooter, Boelter's Medal, Sniper, Top Gun

EDIT:

@Say (08.05.2012 16:53): hele já jsem spokojený. Po prvních šesti bitvách mám 19 killů a průměr 3000 dmg / bitvu. A to i přesto, že jsme je všechny prohráli.
No, IS-4 je pěkná svině. Nevím, jestli to není z části psychologický efekt, ale hraje se mi proti ní šíleně zle :)
Tak jsem tu jedničku zkusil a 5k xp v první bitvě, docela prča je s tím uhlodávat. :)

O T-150 ještě popřemýšlím, ale KV-3 asi určitě poletí. Na ty tiery nad ním zálusk stejně nemám, protože IS-4 je ve své roli stále stejně dobré.



@Aaron_Hill (08.05.2012 16:20): První hra s IS-8 pro mě byla dost wtf, ale po několika dalších mi přijde jako zajímavý tank, i když se hraje dost jako medium (nechceš-li skončit jako ten cos ho potkal). Dělo má ale v kombu s věží peckové a rozhodně neprodávám.
@Aaron_Hill (08.05.2012 16:20): Kdosi tu už říkal, že KV-2 to háže vysoko. Není divu, je to o tier výš. A ta děla jsou stejně proti vyšším tierům nepoužitelná.

A jinak jo... Bavíme se o KV-1.

Jinak tady je přeložený rozhovor s deignérem Sergejem Burka (vidím, že bodu 13. se drží):

Outpostgamez se naskytla jedinečná příležitost k interview s hlavním designérem WoT, který poskytl velmi zajímavý náhled do pozadí World of Tanks.

1. Zjistili jsme, že se chystáte vydat spoustu dalších prémiových tanků. Je možné, že byste také vytvořili 2 různé druhy bitev pro prémiové a obyčejné tanky (pokud by prémiové nebyly v četě s obyčejnými), aby se tak zvýšila celková kvalita hry?

Ve WoT tvoříme pouze jeden herní prostor. Ať je tank z jakékoliv třídy, stále se držíme klasického postupu kámen-nůžky-papír, který vyvažuje výhody a nedostatky všech zúčastněných. Vysoká palebná síla jednoho vozidla je vyvážena jeho nížší přesností, druhé může být třeba pomalé, ale bude vynikat svým pancéřováním a odolností, a do tohoto vzorce prémiové tanky perfektně zapadají.

2. V předchozích rozhovorech Wargaming.net oznámil, že ceny prémiových tanků jako třeba Löwe nebo Type 59, jsou určovány jejich schopnostmi a také podle poptávky. Cenu za Löwe jste zvedli kvůli velké poptávce, proč jste tedy pečlivěji nesledovali také Type 59 a po krátkém oznámení jste ho stáhli z obchodu?

Přestože to nebyl ten nejefektivnější tank, Type 59 rozhodně dodával hráčům více odvahy, což z něj učinilo nejpopulárnější prémiový tank ve hře. To mělo na hru velmi velký a bohužel negativní dopad, daleko větší než popularita např. tanku Löwe. Střední tanky jsou jedny z nejpopulárnějších ve hře a šance nakopat někomu zadek v tier-8 medku byla pro spoustu hráčů ohromnou příležitostí.
Statistiky Type 59 jsme monitorovali a doufali jsme, že se tento problém zlepší, ale další rozrůstání jeho populace by zřejmě zničilo rovnováhu mezi placeným a neplaceným herním obsahem, tak jsme se rozhodli pro jeho odstranění.

3. Co zabrání v připravovaných garážových bitvách artileriím nebo velkým počtům tanků kempovat ve spawnovací oblasti kvůli jednoduššímu dosažení vítězství/killů (tzv. Spawn camping)?

To by mohl být problém, ale v garážových bitvách bude několik spawnovacích míst, pokusy o hromadné kempování tak budou velmi obtížné a absolutně nepoužitelné. Vítězství by zaručilo přečíslení, řekněme asi tak 7 na 1. Navíc garážové bitvy budou více chaotické a vzrušující než obyčejné souboje se dvěma základnami. Každá bitva se tak bude odehrávat v duchu „najdi a znič“, což se případně může vyvinout v „najdi a znič toho parchanta, co tě právě zničil“.

4. Prozradíte něco o tom, kdy bude uvedena nová herní fyzika a jaké výzvy jste museli při jejím vytváření překonat?

Hlavní výzva nové fyziky spočívá v tom, aby se vaše vozidla nestala příliš složitými. Hráči není umožněno spadnout z útesu nebo mostu, i když by chtěli. To je zárukou jednoho z klíčových elementů hry World of Tanks – přístupnosti. Tuto mantru jsme si opakovali od prvního dne, kdy jsme s vytvářením tanků začali: hráči by měli bojovat s nepřáteli, ne zápasit se svým vlastním vozidlem. To znamenalo poskytnout jednoduché ovládání s arkádovými prvky v chování tanku.
Několik prvků ve fyzice tak obrátí váš tank ve vašeho nepřítele (to platí hlavně o zmiňovaných útesech a prudkých svazích kopců). Poté co jsme aktualizovali fyziku v našem vnitřním testování, stále ještě musíme promyslet optimální systém ovládání, který by hru udržel na stejné úrovni jednoduchosti.

5. Francouzské tanky byly zavedeny ve verzi 7.1, nějaké informace o britských tancích, kromě těch prémiových v ruském stromu?

Britové se nejspíš objeví ve třetím čtvrtletí 2012. Hlavní část vývoje se soustředí právě na ně. Nicméně jakmile budou hotové, hodláme dále přidávat nová vozidla pro všechny čtyři národy ve hře.

6. Navnadili jste nás na adaptivní kamufláže, ale ve verzi 7.0 se neobjevily. Máte tušení, kdy se asi tak dočkáme?

Máme v plánu zavést je ve verzi 7.4, pokud nám do toho něco nezasáhne.

7. Proběhli nějaké řeči o úpravách matchmakingu. V tabulkách, které jste zveřejnili, se však objevují tiery až do čísla 13. Je to předzvěst budoucích tanků? Máte nějaké nápady, které by to mohly být?

Tady muselo dojít k menšímu nedorozumnění, protože to číslo se týkalo bitevního tieru, který se liší od tieru vozidla a neznamená to, že by bylo 13 úrovní tanků.
Artilerie, stíhače a tanky se liší v počtu vozidel, proto si nemohou být vozidla rovny podle počtu tierů (I-X) a je nutné tento nepoměr kompenzovat.

8. V nedávné video-upoutávce byla zmínka o IS-6 a IS-8. Můžete prozradit, kdy budou přidány, na jakém tieru budou a jak ovlivní technologický strom?

Nejnovější update 7.2 obsahuje nové americké stíhače tanků a dva nejvyšší americké těžké tanky (a také první americkou mapu). Tento bude následován čistě sovětským updatem 7.3, který kromě jiných bude obsahovat také IS-6 a IS-8. Jakožto experimentální tank, vyvinutý na konci 2. Sv. války, bude IS-6 zařazen mezi prémiové tanky. IS-8 je prototyp legendárních sovětských monster T-10 a T-10m z padesátých let. Tento tank bude zařazen do IX. tieru na místo IS-4, který se posune do tieru X.

9. Ohledně verze 7.1 se tu rozjela velká debata kvůli matchmaking systému. Chystá se team zodpovědný za matchmaking k jeho přehodnocení a přidat různé proměnné jako např. „light, medium, heavy“ pro lepší vyváženost hry, namísto striktního řazení podle tieru a váhy vozidla?

Na matchmaker jsou různé názory. Nechceme, aby vytvářel přesně zrcadlové teamy, a také nechceme vytváření teamů, jejichž páteř by tvořil jeden typ vozidel (např. jeden team s přesilou artilerií a druhý s TD). Jediná skupina tanků, kterou se chystáme upravit, jsou skauti a tím myslím jak lehké tak střední tanky. Jak se ukázalo v bitvách, definice skauta nemůže být omezena pouze na lehké tanky, střední tanky do této role také perfektně zapadají. Já osobně považuji za nejlepší tank pro skautování M46 Patton díky jeho velkému dohledu, palebné síle a přesnosti střelby. Vytvoříme seznam tanků vhodných pro skautování a budeme je rozdělovat rovnoměrně mezi teamy, přičemž nezapomeneme, aby byly i vzájemně vyvážené.
Co se týče detailnějšího (tvrdšího) matchmakingu, současné vyvažování je nastaveno pro vyšší online počty a nefungovalo by dokonale s nízkým PCCU. A bylo by nepraktické používat dva různé matchmakery, jelikož by selhávali na rozmezí vysokých a nízkých online čísel.

10. Kdy se dočkáme revize amerického a sovětského technologického stromu?

Národnostní stromy jsou revidovány non-stop. Během probíhající fáze revizí jsme přidali americká TD jako součást patche 7.2 a uvedeme několik sovětských těžkých tanků v patchi 7.3. Francouzský strom dostane artyny a TD v patchi 7.4. Je ještě trochu brzy na odhalování dalších plánů, ale můžu říct, že budeme určitě dále přidávat sovětské a americké stroje.

11. Můžete říct něco o dostupnosti prémiových TD a artilerií? Kdy je můžeme čekat?

Právě na nich pracujeme, takže je v tuhle chvíli docela těžké říct přesné datum. Celkově jsou naplánovány do jednoho z nadcházejících updatů a budou to vozidla na V. tieru; jedinou výjimkou bude 88mm JagdTiger, který bude nejspíš tier VIII. Rozhodli jsme se soustředit co nejvíce na hlavní větve – ty jsou naší prioritou, prémiová vozidla budeme přidávat, jakmile budou hotová.

12. Hrají vůbec hru členové vývojového teamu, nebo spoléhají jen na odezvu od zákazníků/hráčů, aby rozhodli, jestli některé věci nepotřebují opravit? A pokud hrají, kolik z jejich pracovní doby je věnováno hraní?

Většina z nás ve Wargaming.net jsou nadšení tankisté (a stejně tak tankistky). Můžete se předsvědčit v mých herních statistikách.
K pochopení jádra hry se dostanete pouze jejím hraním. Jako příklad si vezměte třeba oddělení QA (otázky/odpovědi) – hrají WoT celý den a to jen proto, jelikož jej potřebují neustále testovat. Co se týče mě, bohužel mám čas zahrát si akorát 4 vozidla denně: jedno z francouzské větve, kterou teď zkoumám, a k tomu 3 prémiové stroje. Nerad přiznávám, že jsem si ještě ani nekoupil IS-7, narozdíl od T30. Proto se teď soustředím na francouzské tanky (mám vyzkoumáno až k AMX 12t) a k tomu hraju s prémiovými tanky, abych si vydělal kredity a konečně si mohl dovolit IS-7.

13. Máte nějaké plány na zvýšení výdělku kreditů tier VIII artilerií, tier IX a tier X těžkých tanků? Při současném stavu mnoho hráčů není schopných neprodělávat při hraní s těmito stroji. I při výhře se dostávají do ztráty kvůli ceně munice a oprav.

Řekl bych, že ne. Cílem schématu výdělečnosti jednotlivých vozidel je, že pokud si chcete užívat s tanky nejvyšších tierů, budete muset také strávit nějaký čas hraním ve střední třídě. Má to svůj účel: většina těchto strojů, např. Sherman, Tiger, Panther, T-34, jsou legendy mezi tanky a my chceme hráče podnítit k jejich využívání. Proto na těchto tancích získávájí nejvíce kreditů. Stejný princip platí i pro artyny. Hráči s nejvyššími třídami SPG musí hrát také střední třídy a poskytovat tak podporu zmíněným tankům. V tomto ohledu jsme neoblomní a nehodláme měnit naši politiku.

14. Viděli jsme už některé nové kamufláže. Nicméně, kdy se dočkáme adaptivního maskování, které bude měnit barvy podle mapy, na které se bude hrát?

Brzy. Hráči si zakoupí maskovací vzor a vybarvení se automaticky nastaví podle prostředí, ve kterém se bude bojovat. Pro každou mapu bude na výběr několik barevných schémat (šedá, hnědá a černá pro Himmelsdorf; šedá, písková a zelená pro Ruinberg; zelená, bílá a šedá pro Erlenberg). S adaptivní kamufláží si budete moct nastavit tank přesně podle příslušné mapy.

15. Budeme mít možnost měnit sekvenci nábojů ve francouzských auto-nabíjecích systémech? Například v současnosti můžeme mít nabito v zásobníku 6xAP střel, bude možné to změnit třeba na AP-APCR-AP-APCR-AP-APCR, nebo jinou kombinaci?

Tuto možnost jsme zvažovali a nakonec jsme se rozhodli ji zamítnout. Důvodem je, že máme ve hře prémiovou munici a chceme, aby hráč měl plnou kontrolu nad její spotřebou. V případě nabití kombinovaných střel, by se vám mohlo stát, že vypálíte omylem prémiovou munici, což by mohlo být opravdu frustrující. Proto jsme zvolili možnost nabíjení pouze jedním typem střeliva. Pokud chcete změnit na jiný typ, musíte vyměnit celý zásobník.

16. Jak velký vliv má rychlost AP střely na její průraznost?

Abychom zjednodušili výpočty, nejsou rychlost střely a její penetrační síla pevně svázány. Máme tabulku poměru penetrace/vzdálenost, která, ačkoliv je zjednodušena, poskytuje věrohodná data. My jsme s tím celkem spokojeni a neplánujeme alespoň v nejbližší budoucnosti žádné podstatné změny.

17. Francouzské tanky s poloautomatickými děly nemají v doplňcích možnost dokoupení nabíječe. Bude pro tyto děla nějaký modul ekvivalentní nabíječi?

Francouzské tanky mají automatické nabíjení a výkyvnou věž. Stabilizace je u nich složitější než u běžných děl a proto nemáme v plánu přidat jim nabíječ.

18. Máte v plánu upravit postihy za kolize? Mnoho hráčů je trestáno i za malé ťuknutí, které však lehčím tankům způsobí poškození.

Penalizacemi za kolize se zabýváme a celý systém trochu pozměníme, aby byl pro hráče méně přísný.

19. Jsou nějaké šance, že se dočkáme čet pro 4 nebo 5 hráčů?

K tomuto nápadu jsme se již vrátili a zkusili jsme pětičlenné čety znovu zavést. Ukázalo se ale, že v rámci náhodných bitev se dobře organizovaná skupina pěti hráčů stává prakticky nepřemožitelnou. Pokud se to pokusíme vyrovnat podobnou četou v druhém teamu, zůstává zbytek hráčů úplně bez šance ovlivnit nějak výsledek bitvy, z čehož plyne zničující nevyváženost hry. Proto jsou pětičlenné čety dostupné pouze v krátkých bitvách, kde bojují pouze dvě čety proti sobě. V náhodných bitvách už vytváření takovýchto čet definitivně nebude možné.

20. Vím, že Wargaming.net oznámil, že má samostatný team, který se soustředí na matchmaking systém. Proč tedy nebyl matchmaking vylepšen už ve verzi 7.1?

Ano, máme skutečně samostatný team, který pracuje čistě na matchmakingu. Bohužel, tento team se nedokázal vypořádat se všemi záležitostmi týkajícími se nového systému před vydáním verze 7.1.

21. Proč je čekání ve frontě nastaveno na maximálně pět minut, což způsobuje, že matchmaker vytváří pokažené sestavy do soubojů?

30 minutová maximální doba by byla nesmyslná a zbytečná. Většinu hráčů by čekání unavovalo a odešli by ještě před začátkem bitvy. 5 minut je nejdelší rozumný čas. Doufáme, že World of Tanks přiláká ještě více lidí, protože více hráčů online by problém s pokaženými zápasy vyřešilo.

22. Přemýšleli jste někdy jakkoliv o vytvoření World of Infantry?

Pěchota a tanky bojovaly během druhé světové války v těsné spolupráci. Nicméně nehodláme v dohledné budoucnosti vytvářet World of Infantry ani přidávat pěchotu do WoT. Nikdy jsme nelitovali zvolení tanků jako „hlavních charakterů“ a nevidíme žádný rozumný důvod, proč měnit původní myšlenku. Tanky umožňují nesmírně různorodou hratelnost a zavedení pěchoty do hry by znamenalo přehodnocení celého základu hry úplně od začátku.
To myslíte KV 1 nebo 2? Co říkáte na tu IS-8? teď jsem ji potkal 1:1 s mojí E-75 a moc dlouho nevydržela..