První díl slavné RPG série Wizardry, který spolu s legendární Ultimou a neméně slavnou hrou Might & Magic stáli u zrodu žánru RPG her.
Příběh pojednává o vládci Treborovi, který se snažil získat co nejvíce moci a s tímto cílem se mu povedlo nalézt magický amulet nezměrné síly. Ten mu byl ale záhy ukraden arcimágem Werdnou, jež nevědomky použil jeho moc a vyvolal obrovské zemětřesení. To vytvořilo pod Treborovým hradem obrovský dungeon (jeskyni), čehož Trebor samozřejmě využil k otestování dobrovolníků, kteří chtěli vstoupit mezi elitní hradní stráž. Podmínkou je samozřejmě nalezení a získání onoho magického amuletu.
Hráč se tedy chopí družiny šesti dobrodruhů s rozličnými schopnostmi a vydá se do desetiúrovňového bludiště plného nepřátel a nástrah.
Příběh pojednává o vládci Treborovi, který se snažil získat co nejvíce moci a s tímto cílem se mu povedlo nalézt magický amulet nezměrné síly. Ten mu byl ale záhy ukraden arcimágem Werdnou, jež nevědomky použil jeho moc a vyvolal obrovské zemětřesení. To vytvořilo pod Treborovým hradem obrovský dungeon (jeskyni), čehož Trebor samozřejmě využil k otestování dobrovolníků, kteří chtěli vstoupit mezi elitní hradní stráž. Podmínkou je samozřejmě nalezení a získání onoho magického amuletu.
Hráč se tedy chopí družiny šesti dobrodruhů s rozličnými schopnostmi a vydá se do desetiúrovňového bludiště plného nepřátel a nástrah.
První díl série Wizardry vyšel na Apple II již v roce 1981 a spolu s Ultima I: The First Age of Darkness definoval žánr RPG her pro PC. Jako první nabídl možnost vzít do družiny hned šest postav různé rasy (lidé, elfové, trpaslíci, gnomové a hobiti), povolání (Fighter, Cleric, Mage, Thief + elitní Wizard, Samurai, Lord a Ninja) a přesvědčení (Good, Neutral, Evil).
Příběh pojednává o vládci Treborovi, který se snažil získat co nejvíce moci a s tímto cílem se mu povedlo nalézt magický amulet nezměrné síly. Ten mu byl ale záhy ukraden arcimágem Werdnou, jenž nevědomky použil jeho moc a vyvolal zemětřesení. To vytvořilo pod Treborovým hradem obrovský dungeon, čehož Trebor využil k otestování dobrovolníků, kteří chtěli vstoupit mezi elitní hradní stráž. Podmínkou je samozřejmě nalezení a získání onoho magického amuletu.
Hra je tahová, viděná z pohledu vlastních očí. Každé postavě se v boji zadává příkaz co má provést a hra pak dané kolo souboje vyhodnotí. Byl zde poprvé použit systém, kdy na blízko mohou útočit jen 3 postavy v přední řadě, další 3 postavy v druhé řadě musí používat kouzla (nejsou tu žádné zbraně na dálku). Smrt postavy zde znamená velký problém - postava se pak musí za těžké peníze oživit v chrámu. Pokud zemře celá družina, je možnost vytvořit si druhou a dojít s ní na místo skonu, vzít zde mrtvá těla a odnést je do chrámu. Případně použít kouzlo, které ovšem může změnit postavu v prach, tudíž je navždy ztracená. Navíc hru nelze ukládat, ukládá se sama jen při ukončení.
Dungeon má 10 pater, je klasicky plný nepřátel, pastí a předmětů. Postavy získávají zkušenosti, levely, učí se nová kouzla a získávají lepší vybavení (některé předměty se nejdříve musí identifikovat, některé jsou dokonce prokleté). Hra dále například nemá automapu, takže je rozumné si jí kreslit na čtverečkovaný papír.
Série pokračuje hrou Wizardry II: The Knight of Diamonds, která vyžaduje import postav z tohoto dílu.
Příběh pojednává o vládci Treborovi, který se snažil získat co nejvíce moci a s tímto cílem se mu povedlo nalézt magický amulet nezměrné síly. Ten mu byl ale záhy ukraden arcimágem Werdnou, jenž nevědomky použil jeho moc a vyvolal zemětřesení. To vytvořilo pod Treborovým hradem obrovský dungeon, čehož Trebor využil k otestování dobrovolníků, kteří chtěli vstoupit mezi elitní hradní stráž. Podmínkou je samozřejmě nalezení a získání onoho magického amuletu.
Hra je tahová, viděná z pohledu vlastních očí. Každé postavě se v boji zadává příkaz co má provést a hra pak dané kolo souboje vyhodnotí. Byl zde poprvé použit systém, kdy na blízko mohou útočit jen 3 postavy v přední řadě, další 3 postavy v druhé řadě musí používat kouzla (nejsou tu žádné zbraně na dálku). Smrt postavy zde znamená velký problém - postava se pak musí za těžké peníze oživit v chrámu. Pokud zemře celá družina, je možnost vytvořit si druhou a dojít s ní na místo skonu, vzít zde mrtvá těla a odnést je do chrámu. Případně použít kouzlo, které ovšem může změnit postavu v prach, tudíž je navždy ztracená. Navíc hru nelze ukládat, ukládá se sama jen při ukončení.
Dungeon má 10 pater, je klasicky plný nepřátel, pastí a předmětů. Postavy získávají zkušenosti, levely, učí se nová kouzla a získávají lepší vybavení (některé předměty se nejdříve musí identifikovat, některé jsou dokonce prokleté). Hra dále například nemá automapu, takže je rozumné si jí kreslit na čtverečkovaný papír.
Série pokračuje hrou Wizardry II: The Knight of Diamonds, která vyžaduje import postav z tohoto dílu.
První díl série Wizardry vyšel na Apple II již v roce 1981 a spolu s Ultima I: The First Age of Darkness definoval žánr RPG her pro PC. Jako první nabídl možnost vzít do družiny hned šest postav různé rasy (lidé, elfové, trpaslíci, gnomové a hobiti), povolání (Fighter, Cleric, Mage, Thief + elitní Wizard, Samurai, Lord a Ninja) a přesvědčení (Good, Neutral, Evil).
Příběh pojednává o vládci Treborovi, který se snažil získat co nejvíce moci a s tímto cílem se mu povedlo nalézt magický amulet nezměrné síly. Ten mu byl ale záhy ukraden arcimágem Werdnou, jenž nevědomky použil jeho moc a vyvolal zemětřesení. To vytvořilo pod Treborovým hradem obrovský dungeon, čehož Trebor využil k otestování dobrovolníků, kteří chtěli vstoupit mezi elitní hradní stráž. Podmínkou je samozřejmě nalezení a získání onoho magického amuletu.
Hra je tahová, viděná z pohledu vlastních očí. Každé postavě se v boji zadává příkaz, co má provést a hra pak dané kolo souboje vyhodnotí. Byl zde poprvé použit systém, kdy na blízko mohou útočit jen 3 postavy v přední řadě, další 3 postavy v druhé řadě musí používat kouzla (nejsou tu žádné zbraně na dálku). Smrt postavy zde znamená velký problém - postava se pak musí za těžké peníze oživit v chrámu. Pokud zemře celá družina, je možnost vytvořit si druhou a dojít s ní na místo skonu, vzít zde mrtvá těla a odnést je do chrámu. Případně použít kouzlo, které ovšem může změnit postavu v prach, tudíž je navždy ztracená. Navíc hru nelze ukládat, ukládá se sama jen při ukončení.
Dungeon má 10 pater, je klasicky plný nepřátel, pastí a předmětů. Postavy získávají zkušenosti, levely, učí se nová kouzla a získávají lepší vybavení (některé předměty se nejdříve musí identifikovat, některé jsou dokonce prokleté). Hra dále například nemá automapu, takže je rozumné si ji kreslit na čtverečkovaný papír.
Série pokračuje hrou Wizardry II: The Knight of Diamonds, která vyžaduje import postav z tohoto dílu.
Příběh pojednává o vládci Treborovi, který se snažil získat co nejvíce moci a s tímto cílem se mu povedlo nalézt magický amulet nezměrné síly. Ten mu byl ale záhy ukraden arcimágem Werdnou, jenž nevědomky použil jeho moc a vyvolal zemětřesení. To vytvořilo pod Treborovým hradem obrovský dungeon, čehož Trebor využil k otestování dobrovolníků, kteří chtěli vstoupit mezi elitní hradní stráž. Podmínkou je samozřejmě nalezení a získání onoho magického amuletu.
Hra je tahová, viděná z pohledu vlastních očí. Každé postavě se v boji zadává příkaz, co má provést a hra pak dané kolo souboje vyhodnotí. Byl zde poprvé použit systém, kdy na blízko mohou útočit jen 3 postavy v přední řadě, další 3 postavy v druhé řadě musí používat kouzla (nejsou tu žádné zbraně na dálku). Smrt postavy zde znamená velký problém - postava se pak musí za těžké peníze oživit v chrámu. Pokud zemře celá družina, je možnost vytvořit si druhou a dojít s ní na místo skonu, vzít zde mrtvá těla a odnést je do chrámu. Případně použít kouzlo, které ovšem může změnit postavu v prach, tudíž je navždy ztracená. Navíc hru nelze ukládat, ukládá se sama jen při ukončení.
Dungeon má 10 pater, je klasicky plný nepřátel, pastí a předmětů. Postavy získávají zkušenosti, levely, učí se nová kouzla a získávají lepší vybavení (některé předměty se nejdříve musí identifikovat, některé jsou dokonce prokleté). Hra dále například nemá automapu, takže je rozumné si ji kreslit na čtverečkovaný papír.
Série pokračuje hrou Wizardry II: The Knight of Diamonds, která vyžaduje import postav z tohoto dílu.
První díl série Wizardry vyšel na Apple II již v roce 1981 a spolu s Ultima I: The First Age of Darkness definoval žánr RPG her pro PC. Jako první nabídl možnost vzít do družiny hned šest postav různé rasy (lidé, elfové, trpaslíci, gnomové a hobiti), povolání (Fighter, Cleric, Mage, Thief + elitní Wizard, Samurai, Lord a Ninja) a přesvědčení (Good, Neutral, Evil).
Příběh pojednává o vládci Treborovi, který se snažil získat co nejvíce moci a s tímto cílem se mu povedlo nalézt magický amulet nezměrné síly. Ten mu byl ale záhy ukraden arcimágem Werdnou, jenž nevědomky použil jeho moc a vyvolal zemětřesení. To vytvořilo pod Treborovým hradem obrovský dungeon, čehož Trebor využil k otestování dobrovolníků, kteří chtěli vstoupit mezi elitní hradní stráž. Podmínkou je samozřejmě nalezení a získání onoho magického amuletu.
Hra je tahová, viděná z pohledu vlastních očí. Každé postavě se v boji zadává příkaz, co má provést a hra pak dané kolo souboje vyhodnotí. Byl zde poprvé použit systém, kdy na blízko mohou útočit jen 3 postavy v přední řadě, další 3 postavy v druhé řadě musí používat kouzla (nejsou tu žádné zbraně na dálku). Smrt postavy zde znamená velký problém - postava se pak musí za těžké peníze oživit v chrámu. Pokud zemře celá družina, je možnost vytvořit si druhou a dojít s ní na místo skonu, vzít zde mrtvá těla a odnést je do chrámu. Případně použít kouzlo, které ovšem může změnit postavu v prach, tudíž je navždy ztracená. Navíc hru nelze ukládat, ukládá se sama jen při ukončení.
Dungeon má 10 pater, je klasicky plný nepřátel, pastí a předmětů. Postavy získávají zkušenosti, levely, učí se nová kouzla a získávají lepší vybavení (některé předměty se nejdříve musí identifikovat, některé jsou dokonce prokleté). Hra dále například nemá automapu, takže je rozumné si ji kreslit na čtverečkovaný papír.
Série pokračuje hrou Wizardry II: The Knight of Diamonds, která vyžaduje import postav z tohoto dílu.
Příběh pojednává o vládci Treborovi, který se snažil získat co nejvíce moci a s tímto cílem se mu povedlo nalézt magický amulet nezměrné síly. Ten mu byl ale záhy ukraden arcimágem Werdnou, jenž nevědomky použil jeho moc a vyvolal zemětřesení. To vytvořilo pod Treborovým hradem obrovský dungeon, čehož Trebor využil k otestování dobrovolníků, kteří chtěli vstoupit mezi elitní hradní stráž. Podmínkou je samozřejmě nalezení a získání onoho magického amuletu.
Hra je tahová, viděná z pohledu vlastních očí. Každé postavě se v boji zadává příkaz, co má provést a hra pak dané kolo souboje vyhodnotí. Byl zde poprvé použit systém, kdy na blízko mohou útočit jen 3 postavy v přední řadě, další 3 postavy v druhé řadě musí používat kouzla (nejsou tu žádné zbraně na dálku). Smrt postavy zde znamená velký problém - postava se pak musí za těžké peníze oživit v chrámu. Pokud zemře celá družina, je možnost vytvořit si druhou a dojít s ní na místo skonu, vzít zde mrtvá těla a odnést je do chrámu. Případně použít kouzlo, které ovšem může změnit postavu v prach, tudíž je navždy ztracená. Navíc hru nelze ukládat, ukládá se sama jen při ukončení.
Dungeon má 10 pater, je klasicky plný nepřátel, pastí a předmětů. Postavy získávají zkušenosti, levely, učí se nová kouzla a získávají lepší vybavení (některé předměty se nejdříve musí identifikovat, některé jsou dokonce prokleté). Hra dále například nemá automapu, takže je rozumné si ji kreslit na čtverečkovaný papír.
Série pokračuje hrou Wizardry II: The Knight of Diamonds, která vyžaduje import postav z tohoto dílu.
První díl série Wizardry vyšel na Apple II již v roce 1981 a spolu s Ultima I: The First Age of Darkness definoval žánr RPG her pro PC. Jako první nabídl možnost vzít do družiny hned šest postav různé rasy (lidé, elfové, trpaslíci, gnomové a hobiti), povolání (Fighter, Cleric, Mage, Thief + elitní Wizard, Samurai, Lord a Ninja) a přesvědčení (Good, Neutral, Evil).
Příběh pojednává o vládci Treborovi, který se snažil získat co nejvíce moci a s tímto cílem se mu povedlo nalézt magický amulet nezměrné síly. Ten mu byl ale záhy ukraden arcimágem Werdnou, jenž nevědomky použil jeho moc a vyvolal zemětřesení. To vytvořilo pod Treborovým hradem obrovský dungeon, čehož Trebor využil k otestování dobrovolníků, kteří chtěli vstoupit mezi elitní hradní stráž. Podmínkou je samozřejmě nalezení a získání onoho magického amuletu.
Hra je tahová, viděná z pohledu vlastních očí. Každé postavě se v boji zadává příkaz, co má provést a hra pak dané kolo souboje vyhodnotí. Byl zde poprvé použit systém, kdy na blízko mohou útočit jen 3 postavy v přední řadě, další 3 postavy v druhé řadě musí používat kouzla (nejsou tu žádné zbraně na dálku). Smrt postavy zde znamená velký problém - postava se pak musí za těžké peníze oživit v chrámu. Pokud zemře celá družina, je možnost vytvořit si druhou a dojít s ní na místo skonu, vzít zde mrtvá těla a odnést je do chrámu. Případně použít kouzlo, které ovšem může změnit postavu v prach, tudíž je navždy ztracená. Navíc hru nelze ukládat, ukládá se sama jen při ukončení.
Dungeon má 10 pater, je klasicky plný nepřátel, pastí a předmětů. Postavy získávají zkušenosti, levely, učí se nová kouzla a získávají lepší vybavení (některé předměty se nejdříve musí identifikovat, některé jsou dokonce prokleté). Hra dále například nemá automapu, takže je rozumné si ji kreslit na čtverečkovaný papír.
Série pokračuje hrou Wizardry II: The Knight of Diamonds, která vyžaduje import postav z tohoto dílu.
Příběh pojednává o vládci Treborovi, který se snažil získat co nejvíce moci a s tímto cílem se mu povedlo nalézt magický amulet nezměrné síly. Ten mu byl ale záhy ukraden arcimágem Werdnou, jenž nevědomky použil jeho moc a vyvolal zemětřesení. To vytvořilo pod Treborovým hradem obrovský dungeon, čehož Trebor využil k otestování dobrovolníků, kteří chtěli vstoupit mezi elitní hradní stráž. Podmínkou je samozřejmě nalezení a získání onoho magického amuletu.
Hra je tahová, viděná z pohledu vlastních očí. Každé postavě se v boji zadává příkaz, co má provést a hra pak dané kolo souboje vyhodnotí. Byl zde poprvé použit systém, kdy na blízko mohou útočit jen 3 postavy v přední řadě, další 3 postavy v druhé řadě musí používat kouzla (nejsou tu žádné zbraně na dálku). Smrt postavy zde znamená velký problém - postava se pak musí za těžké peníze oživit v chrámu. Pokud zemře celá družina, je možnost vytvořit si druhou a dojít s ní na místo skonu, vzít zde mrtvá těla a odnést je do chrámu. Případně použít kouzlo, které ovšem může změnit postavu v prach, tudíž je navždy ztracená. Navíc hru nelze ukládat, ukládá se sama jen při ukončení.
Dungeon má 10 pater, je klasicky plný nepřátel, pastí a předmětů. Postavy získávají zkušenosti, levely, učí se nová kouzla a získávají lepší vybavení (některé předměty se nejdříve musí identifikovat, některé jsou dokonce prokleté). Hra dále například nemá automapu, takže je rozumné si ji kreslit na čtverečkovaný papír.
Série pokračuje hrou Wizardry II: The Knight of Diamonds, která vyžaduje import postav z tohoto dílu.