Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak přechod na druhý disk u téhle verze není vůbec poznat. Prostě to pokračuje dál jakoby druhy disk neexistoval. Poznat to je až pri opětovném spuštění hry kdy se spustí nové anime intro co v originále startovalo druhý disk. Mimochodem je super.
https://m.youtube.com/watch?v=MjMT8x4pexE
Jap. verze s vokálem, chybí sólo na trubku, což tu verzi bez vokálu za mně dělá lepší.
https://m.youtube.com/watch?v=6gyzuy5cFWg
Menší report o grindu :)
Ve hře existuje acessory Necromicon. Je to taková knížka co se pripne postavě a zvýší ji magii a magickou resistanci o 50%. Na boost magie ve hře nic silnějšího není. Jediná cesta jak ji ziskat je zabíjet potvoru Necromicon dokud z ni nevypadne. Samo se vyskytuje jen na dvou místech světové mapy a ještě je problém na nej narazit. V těch oblastech jsou silné příšery takže čekání kdy se konečně v souboji objeví znamená spoustu soubojů navíc. Pak je ještě potřeba aby to z nej vypadlo a drop rate je samozřejmě minimální. Za dvě hodiny jsem měl tak osm soubojů kde ten Necromicon byl ale vypadlo z nej kulový. Tak jsem si řekl že vyzkoušim jak je velká šance ze to z nej vypadne. Počkal jsem až bude s nim souboj a zkusmo používal to pretáčeni zpět co má tahle nová verze. Vlastně jsem ten jeden souboj pořád opakoval dokolečka. Jako udělal jsem to asi 100x a drop nikde. Poctivě by znamenalo ze bych s tím strávil tak 20 hodin a zřejmě bych nebyl úspěšný. Nakonec asi na 130 restart souboje vypadnul, jeden, a já bych potřeboval tři. Hahaha, to je hrozný :)
@Charllize (26.03.2023 12:58): WA2 je rozhodně klasičtější RPG a klasičtější Wild Arms s ohledem, jaká byla jednička a potom trojka. Na WA4 jsem ocenil nápad. Mě to nějak pohltilo, že se to chvílemi hrálo z perspektivy jako Castlevania, ale přitom to pořád bylo čisté jRPG a tahové souboje na hexech mi sedly z toho taktického hlediska. Nehodnotil jsem vlastně WA4 z pohledu, nakolik je spletité nebo hluboké z hlediska propracovanosti světa a příběhu, ale ocenil jsem, že mě doslova přikovala k židli, dokud jsem ji jedním dechem nedohrál.

No a s WA2 to mám tak. Opravdu super jRPG, kterému nechybí nic z toho, co tento žánr definuje. Přesto jsem v něm dělal obří pauzy, jako bych po nějaké pasáži padl na čas vyčerpáním a musel jsem se k tomu vrátit později. Těch lokací a ten rozsah toho světa mi přišel, a to už jsem tu vlastně několikrát napsal, obří na to, že bych se u oho dokázal koncentrovat na jeden zátah.
Zatím mi přijde ze to oproti mé nejvíc oblíbené trojce neobstojí. I když dám úplně bokem grafiku a další věci technického rázu. WA2 je mnohem primitivnější v mnoha oblastech. Něco jako piškvorky na 3x3 poli oproti 30x30 :)
Pěkně na tom je videt progres Media Vision co mezi dvojkou a trojkou udělali. I vlastně v rámci takové té zastaralé hc dřevitosti na tom je trojka lip. WA3 má i lepší postavy a příběh. Ale je zde vidět že šlo o mnohem větší projekt oproti prvnímu dílu a dobově by WA2 mohla být brána jako AAA jrpg, s přihmouřeným jedním okem.

Aby to nepůsobilo ze WA2 za nic nestojí, tak to není. Je to fajn klasické jrpg vzásadě se vším co k tomu patří. A když přestanu hloupě srovnávat s pozdějšími díly projde to na plné čáře. A libí se mi víc než čtyřka, haha, promiň Ringo:)
Kdybych to měl hodnotit dal bych zatím nejspíš těch 85, stejně jako Ringo.

Jsem na konci prvního disku, jsem zvědav jak ten přechod na druhý disk bude mít tahle nová digitální verze udělaný :)
Koukám ze dle bestiáře tam je 342 druhů nepřátel. To je síla tedy. Obvykle se jrpg dostanou někam mezi 50-200. A zatím mi ani nepřijde že by nějak používali barevné variace a většina nepřátel je originálních. Takhle po paměti mě napadá jen Elminage Gothic kde jich bylo myslím ještě o něco víc, ale formou 2D obrázku, ne ve 3D.

Hra samotná mi zatím zas až tak giganticka nepřijde. Jako je velká a dungeonu plno ale vzhledem k tomu ze se blizim někam k půlce a mám asi 30 hodin za sebou to zas na takovou megalomanii nevypadá. I když z toho bestiáře mám hotovo 29%, tak kdo ví jak to nakonec bude :)
@Charllize (23.03.2023 10:02): Teď nevím, jestli si to vzpomínám dobře, ale hra myslím počítá čas jen do 99:99. Na těch devítkách končí všechno, levely, prachy, čas :-) Kouknu, jestli ten svůj save, z kterého jsem dělal kdysi screeny, mám ještě někde schovaný :-)
@Ringo (23.03.2023 09:47): Některé věci myslím už doplnit nepůjdou ale ja to vyloženě nepovažuju za zápor jelikož jak píšeš, ta hra to vynahradí jinými věcmi. A taky jak jsem psal je to jen občas, většinu času příběh a postavy funguji fajn.
Jinak WA 1-3 zastavuje počitadlo odehraneho času když se hrabeš v inventari a tabulkách, takže na ten časový údaj není spoleh a je třeba si přičíst ke každé odehrane hodině tak 5-10 minut navíc. Nevím co je k tomu vedlo. Asi chtěli aby to počítalo jen čistý gameplay. Sice tobe s tím 99:59 to muže být jedno ale pro zajímavost :)
To byli časy kdy ještě jrpg neuměli počítat čas přes 100 hodin !
@Charllize (23.03.2023 09:25): Příběh má různé vsuvky a postupně se doplňuje. Je fakt, že ne vše je zcela dovyprávěno. Hra je hlavně rozsahem monstrózní a přišlo mi, že hráč stejně ani nemá šanci udržet koncentraci a souvislosti a hlavní devizou hry je tak rozmanitost lokací, důmyslné puzzly v jednotlivých dungeonech a co si budeme nalhávat, tréning postav a snaha je dostat na max. je taky dostatečná zábava pro notorické grindery :-)
Přijde mi že ta hra je poměrně snadná, i na poměry WA kde v te povinné části to bylo vždycky lehčí. Ale díky rozmanité gameplay části a fajn postavám není souboják hlavní věc. Má to spojitost s personal skills kde se dá třeba už kolem 15-20 levelu udělat pár zásadních rozhodnutí které z postav dělají trochu low lvl polobohy.

Dalsí věc která jak jsem zjistil je roky dobře známa je lehce děravý příběh a poněkud haprujicí motivace postav. Přičítá se to špatnému překladu do angličtiny ale dle určitých situací mám za to ze by tomu lepší překlad nepomohl.
Je to jak na houpačce, některé části takzvaně jedou na plno a všechno dává smysl a najednou wtf scéna kde postavy během vteřiny odsunou naprosto zásadní část děje jako by se nestala. Ja si teda vybavuji že pár jrpg z té doby má podivně rozvržený příběh a vždycky sem to přičítal postupům te doby kdy se na něco proste tak nehledělo. Ale tady to je fakt skoro jako by sem tam chyběl kousek hry. Jako není to pořád, jen občas a většinou ten příběh a postavy funguji dobře.
Gameplay jinak skvělý. Rozmanitost dungeonu a jejich hádanek je perfektní. Vzásadě každý z cca 40ti (!!!!) dungeonů má svůj originální set puzzlů a hádanek a prakticky nic se neopakuje. Je to celkem kontrast když si vezmu třeba dnešní open world hry kde se točí dokola šest druhů činnosti a každá se 100x opakuje. A ne, to srovnání sedí, WA2 není žádná malá hra a lze v ni strávit desítky hodin, zrovna tak jako v těch open world hrách. Dřív to asi bylo snazší udělat ale spíš mám pocit ze ta rozmanitost zašla a zjistilo se že naflákat do hry 100x to samé účel splní taky.
@Ringo (20.03.2023 23:05): Čtyřku mám jako poslední, ona byla takový hokus pokus změna. Ale pořad to je fajn hra a je lepší než mnoho dalších jrpg té doby. Ale zcela jasne si pamatuju jak jsem ji natěšeně začal hrát a nakonec jsem byl spiš zklamaný a přišla mi kromě grafiky jako velký downgrade oproti trojce. K pětce jsem pak přistupoval z nedůvěrou a o to bylo větší překvapko když byla fajn. Kdybych to seřadil, žebříček, tadááá :)
3 - 5 - Code F - 1 - 4…….a 2 se uvidí :)
@Charllize (20.03.2023 23:00): Já ten souboják právě mám rád, čtverku jsem i díky němu ohodnotil hodně vysoko, je to podle mě vynikající hra, i když ji mnozí fest kritizovali. Líbily se mi tam i ty plošinkové pasáže.
@Ringo (20.03.2023 22:48): Pětka je braná asi jako nejlepší. I když me tam vadí ten hexový WA4 soubojak, který mi moc nesedí. Takže u mně zatim vede trojka a jsem zvědav co teď ta dvojka.

Jo WA5 v krabičce je rarita, on ten pátý díl byl jaksi dojezd a vzniknul zčásti proto že série měla nějaké výročí a ještě ji udělali, ovšem v celkem malém nákladu, třeba oproti předchozím dílům.
Ona měla takovou obsáhlejší edici s nějakými bonusama, teď nevím co přesně, ale nějaký artbook nebo soundtrack atd.
@Charllize (20.03.2023 22:30): Já mám díly 1, 2, 3, 4, dohrál jsem 1, 2, 4 a nevím proč, na trojku jsem se těšil asi vůbec nejvíce a dodnes jsem ji nedohrál, jen jsem chvíli zkoušel zařátek :-) V originále jsem nesehnal Wild Arms 5, chtějí za něj nehorázné palby, tak docela doufám, že se objeví někdy na STEAMu třeba :-)
@Ringo (20.03.2023 22:01): Zatím bezva. Pro mně to je velký rest, jelikož jinak jsem dohrál všechny včetně Alter Code F ( remake jednicky) a dvojka je často uváděna jako top/second v sérii. Doufám ze mají v plánu dát na PS4/5 i pětku a případně čtyřku které zatím chybí.
@Charllize (20.03.2023 21:30): Wild Arms mám taky před Legend of Dragoon, ale i tak se na Legend of Dragoon nakonec těším (v PS1 verzi přes emulátor, ta originálka, co mi přišla, je nádherná, i když je to v té zelené HIT edici s černobílým potiskem CD :-) Jinak jsem zvědav, co řekneš na Wild Arms 2 jako takový, protože ta hra je opravdu monstrózní. Já ji dohrával na 2x s obrovskou několika letou pauzou :-)
Koupeno a jde se na to !

Ta ps1 3D grafika ve vyšším rozlišení mi vyhovuje víc než předrender pozadí nebo pixel stylizace. Teda mimo boj jsou panáčci pixel ale vypadají pěkne a rozanimovaně. Spokojenost, jen ten humpolacký font při rozhovorech a inventari je hroznej. Kolikrát to mám problém přečíst :)
Klasicky jak to bývá teď na PS, volba několika render zobrazení, aspekt rátia a pretaceni hry zpět ( to pretaceni bych zakázal, je to cheatovaní :)
Jsem zvědav na tu proklamovanou velikost hry. Kdysi tusim vysla na dvou discích což u hry která nepoužívá render pozadí je opravdu celkem síla na tu dobu.
Tu sérii mám tak rád že jsem tomu dal přednost před Legend of Dragoon .
Emu port vyšel na ps4/5. 269 Kč nebo PS plus premium. Mám dojem ze to je evropská premiéra, protože původně na ps1 to tady nevyšlo. Jediny díl co jsem nehral. Mám tu sérii fakt rád a určitě si tenhle díl dám :)
Takze na PS je už Wild Arms 1,2 a 3. Doufám ze budou pokračovat a dojdou až za mně nejlepší pětce.