Warzone 2100 je realtime strategie klasického konceptu, avšak plně 3D a s několika inovacemi.
Za účelem ochrany Severní Ameriky je ustanovena NASDA (North American Strategic Defense Agency), která během let 2083-2085 vybuduje satelitní systém, zajišťující kontinentu ochranu proti raketovým útokům. Bohužel, během jeho testování došlo k vypuštění nukleárních hlavic proti všem důležitým světovým městům. Napadené státy reagovaly okamžitým protiútokem a celá planeta se ponořila do jaderné zimy, civilizace jako taková skončila. Někteří z těch, kteří přežili, se okamžitě poté, co objevili opuštěnou vojenskou základnu, pustili do Projektu a roku 2100 začali své tažení za technologickými artefakty předapokalyptické doby.
Klasické schéma RTS se skládá z klasických prvků: těžba, stavba, výzkum, výroba a válčení. Zpestřujícím prvkem hry je designování vlastních jednotek z různých komponent, tak jak jsme to později zažili např. v Earth 2150 a možnost přidělení určitého způsobu chování - např. jaký odstup od cíle má zachovávat, při jak velkém poškození se vrátit na základnu, v jakém případě začít střílet na cíl apod. V každém takovém vehiklu pak sedí voják, který je za své úspěchy povyšován a zvyšuje bojové schopnosti svého stroje.
Jedná se o jednu z prvních plně 3D strategií. Grafický engine má omezenou viditelnost a obsahuje jen základní světelné efekty.
Je to podobné ako C&C?