Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Warlords IV: Heroes of Etheria

21.10.2003
68
7 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Warlords IV je tahová strategie s RPG prvky, jíž předcházely díly Warlords, Warlords II, Warlords III: Reign of Heroes a samostatná série Warlords Battlecry. Tentokrát má i hlavní hrdina nezanedbatelný vliv na výsledek vojenských a ekonomických akcí. Ve Warlords IV nalezneme tradiční rasy, které obývají podobné fantasy světy. V zemi Etheria proti sobě vedou nekonečnou válku Rytíři, Impérium, Elfové, Temní Elfové, Trpaslíci, Orkové, Draci, Nemrtví a Démoni.

Tento díl přináší novou kampaň s diplomatickým systémem, který zavádí do hry nové prvky oproti předchozím dílům, možnost mírové i válečné diplomacie otevírá cestu mnoha neokoukaným strategickým postupům. Hra nabízí nepřeberné množství jednotek, z níž většina má nějakou zvláštní schopnost, a které mohou v bojích získávat zkušenosti a značně se vylepšovat. Provincie přináší vlastníkovi značné výhody a jen blázen by si přál, aby byli jeho nepřátelé nebo spojenci příliš silní.

Multiplayerová klání lze hrát jak na jednom počítači, tak i přes LAN či internet a dokonce i pomocí emailu.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 55
Už poněkud starší strategie, s ještě staršími herními mechanismy. Na jednu stranu potěší věrnost sérii, trojky jsem se něco nahrál, na tu druhou musím přiznat, že už mě obyčejné tahání desítek malých skupinek po mapě moc nebavilo. Najde se tu pár změn, žel bohu většinou k horšímu.

Z novinek bych vypíchl překopaný boj, jenž z automatického přešel na poloautomatický, můžete si tedy vybrat v jakém pořadí vaše jednotky budou do bitvy nastupovat/umírat. Což by nebylo na škodu, jen kdyby ty hody na útok nebyly tolik o náhodě, kritické údery se totiž jakémukoliv taktizování Nelsonovsky vysmějí. Vlastně, celkově mi přišlo, že hra klade důraz spíše na množství jednotek než na jejich kvalitu/výběr.

Recyklovaná grafika z Battlecryů působí dost suše, což se také podepisuje na poloprázdnotě map, kterým dominují zbytečně přerostlé hrady. Mimochodem už není vidět, co máte uvnitř opevnění za jednotky. Ale na grafiku se dá zvyknout, v tomhle Warlordi nikdy nevynikali, stejně jako na pochybné zvuky v bitvě. Hudba naopak povedená.

Dodatek k multiplayeru: Překvapila možnost hrát postupovku ve dvou přes horké křeslo, bohužel nám s kamarádem hned první mise přišla nevybalancovaná (čti dostali jsme přes cimbuří), tak jsme se radši vrátili ke klasickým scénářům.
+4