Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Ultima Online Ultima Online Ultima Online Ultima Online Ultima Online Ultima Online
Origin Systems •  Electronic Arts
Origin Systems •  Electronic Arts
Origin Systems
Origin Systems
Origin Systems
Origin Systems
PC
31.10.1997
PC
31.10.1997
PC
31.10.1997
PC
31.10.1997
PC
24.09.1997
PC
24.09.1997
Ultima Online Ultima Online Ultima Online Ultima Online Ultima Online Ultima Online
Žánr
online > online RPG *
online > online RPG *
online > online RPG *
online > online RPG *
online > online RPG *
online > online RPG *

Forma
placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ano ano ano ano ano ano

Ultima Online je prvním MMORPG s ručně kreslenou grafikou (před ní to byly většinou textové Multi User Dungeony - MUDy), která běží dodnes, od roku 2007 ve vylepšeném grafickém kabátku. Příběhem je zasazena do série převážně DOSových (zcela v počátku konzolových a později Windowsových) Ultima her. 250 000 platících hráčů Ultimy Online odstartovalo boom vývoje masivně multiplayerových her jako EverQuest, Asheron's Call, Dark Age of Camelot nebo World of Warcraft. Ultima Online byla pionýrem v neprozkoumané zemi sociální interakce hráčů a ekonomiky herního světa, rovněž však musela čelit cheatarům, kteří uvedené principy vážně poškozovali (např. velkovýrobou zlata a duplikováním herních předmětů). Objeveny byly i do té doby nepoznané herní bugy jako např. bug se slimákem, který při napadení hráčem replikoval do několika menších slimáků a když se na něj zakouzlilo libovolné kouzlo s plošným účinkem, rozmnožil se nejen původní slimák ale i menší slimáci, což, použito opakovaně, způsobilo pád serveru :).

Hra se dočkala 8-mi datadisků (pozn. 6.4.2009: devátý je v přípravě) a měla mít i regulerní pokračování, které však bylo v r. 2001 zrušeno kvůli obavě Electronic Arts, že by došlo k odlivu platících hráčů z prvního dílu.

Zajímavosti:
- Ultima Online je uvedena v Guinnessově knize rekordů (Gamer's Edition 2008) s osmi rekordy, mezi něž patří "První MMORPG s 100.000 hráči", "Nejdéle běžící MMORPG" a "První a jediný hráč, který zabil Lorda Britishe", což se povedlo postavě Rainz během resetování serveru, které vypnulo nezranitelnost této hlavní příběhové postavy.
- za Lorda Britishe aktivně hrával i tvůrce hry Richard Garriott
Ultima Online je prvním MMORPG s 2D izometrickou grafikou (před ní to byly většinou textové Multi User Dungeony - MUDy), která běží dodnes, od roku 2007 ve vylepšeném grafickém kabátku. Příběhem je zasazena do série převážně DOSových (zcela v počátku konzolových a později Windowsových) Ultima her. 250 000 platících hráčů Ultimy Online odstartovalo boom vývoje masivně multiplayerových her jako EverQuest, Asheron's Call, Dark Age of Camelot nebo World of Warcraft. Ultima Online byla pionýrem v neprozkoumané zemi sociální interakce hráčů a ekonomiky herního světa, rovněž však musela čelit cheatarům, kteří uvedené principy vážně poškozovali (např. velkovýrobou zlata a duplikováním herních předmětů). Objeveny byly i do té doby nepoznané herní bugy jako např. bug se slimákem, který při napadení hráčem replikoval do několika menších slimáků a když se na něj zakouzlilo libovolné kouzlo s plošným účinkem, rozmnožil se nejen původní slimák ale i menší slimáci, což, použito opakovaně, způsobilo pád serveru :).

Hra se dočkala 8-mi datadisků (pozn. 6.4.2009: devátý je v přípravě) a měla mít i regulerní pokračování, které však bylo v r. 2001 zrušeno kvůli obavě Electronic Arts, že by došlo k odlivu platících hráčů z prvního dílu.

Zajímavosti:
- Ultima Online je uvedena v Guinnessově knize rekordů (Gamer's Edition 2008) s osmi rekordy, mezi něž patří "První MMORPG s 100.000 hráči", "Nejdéle běžící MMORPG" a "První a jediný hráč, který zabil Lorda Britishe", což se povedlo postavě Rainz během resetování serveru, které vypnulo nezranitelnost této hlavní příběhové postavy.
- za Lorda Britishe aktivně hrával i tvůrce hry Richard Garriott
Ultima Online je prvním MMORPG s 2D izometrickou grafikou (před ní to byly většinou textové Multi User Dungeony - MUDy), která běží dodnes, od roku 2007 ve vylepšeném grafickém kabátku. Příběhem je zasazena do série převážně DOSových (zcela v počátku konzolových a později Windowsových) Ultima her. 250 000 platících hráčů Ultimy Online odstartovalo boom vývoje masivně multiplayerových her jako EverQuest, Asheron's Call, Dark Age of Camelot nebo World of Warcraft. Ultima Online byla pionýrem v neprozkoumané zemi sociální interakce hráčů a ekonomiky herního světa, rovněž však musela čelit cheatarům, kteří uvedené principy vážně poškozovali (např. velkovýrobou zlata a duplikováním herních předmětů). Objeveny byly i do té doby nepoznané herní bugy jako např. bug se slimákem, který při napadení hráčem replikoval do několika menších slimáků a když se na něj zakouzlilo libovolné kouzlo s plošným účinkem, rozmnožil se nejen původní slimák ale i menší slimáci, což, použito opakovaně, způsobilo pád serveru :).

Hra se dočkala 8-mi datadisků (pozn. 6.4.2009: devátý je v přípravě) a měla mít i regulerní pokračování, které však bylo v r. 2001 zrušeno kvůli obavě Electronic Arts, že by došlo k odlivu platících hráčů z prvního dílu.

Zajímavosti:
- Ultima Online je uvedena v Guinnessově knize rekordů (Gamer's Edition 2008) s osmi rekordy, mezi něž patří "První MMORPG s 100.000 hráči", "Nejdéle běžící MMORPG" a "První a jediný hráč, který zabil Lorda Britishe", což se povedlo postavě Rainz během resetování serveru, které vypnulo nezranitelnost této hlavní příběhové postavy.
- za Lorda Britishe aktivně hrával i tvůrce hry Richard Garriott
Ultima Online je prvním MMORPG s 2D izometrickou grafikou (před ní to byly většinou textové Multi User Dungeony - MUDy), která běží dodnes, od roku 2007 ve vylepšeném grafickém kabátku. Příběhem je zasazena do série převážně DOSových (zcela v počátku konzolových a později Windowsových) Ultima her. 250 000 platících hráčů Ultimy Online odstartovalo boom vývoje masivně multiplayerových her jako EverQuest, Asheron's Call, Dark Age of Camelot nebo World of Warcraft. Ultima Online byla pionýrem v neprozkoumané zemi sociální interakce hráčů a ekonomiky herního světa, rovněž však musela čelit cheatarům, kteří uvedené principy vážně poškozovali (např. velkovýrobou zlata a duplikováním herních předmětů). Objeveny byly i do té doby nepoznané herní bugy jako např. bug se slimákem, který při napadení hráčem replikoval do několika menších slimáků a když se na něj zakouzlilo libovolné kouzlo s plošným účinkem, rozmnožil se nejen původní slimák ale i menší slimáci, což, použito opakovaně, způsobilo pád serveru :).

Hra se dočkala 8-mi datadisků (pozn. 6.4.2009: devátý je v přípravě) a měla mít i regulerní pokračování, které však bylo v r. 2001 zrušeno kvůli obavě Electronic Arts, že by došlo k odlivu platících hráčů z prvního dílu.

Zajímavosti:
- Ultima Online je uvedena v Guinnessově knize rekordů (Gamer's Edition 2008) s osmi rekordy, mezi něž patří "První MMORPG s 100.000 hráči", "Nejdéle běžící MMORPG" a "První a jediný hráč, který zabil Lorda Britishe", což se povedlo postavě Rainz během resetování serveru, které vypnulo nezranitelnost této hlavní příběhové postavy.
- za Lorda Britishe aktivně hrával i tvůrce hry Richard Garriott
Ultima Online je prvním MMORPG s 2D izometrickou grafikou (před ní to byly většinou textové Multi User Dungeony - MUDy), která běží dodnes, od roku 2007 ve vylepšeném grafickém kabátku. Příběhem je zasazena do série převážně DOSových (zcela v počátku konzolových a později Windowsových) Ultima her. 250 000 platících hráčů Ultimy Online odstartovalo boom vývoje masivně multiplayerových her jako EverQuest, Asheron's Call, Dark Age of Camelot nebo World of Warcraft. Ultima Online byla pionýrem v neprozkoumané zemi sociální interakce hráčů a ekonomiky herního světa, rovněž však musela čelit cheatarům, kteří uvedené principy vážně poškozovali (např. velkovýrobou zlata a duplikováním herních předmětů). Objeveny byly i do té doby nepoznané herní bugy jako např. bug se slimákem, který při napadení hráčem replikoval do několika menších slimáků a když se na něj zakouzlilo libovolné kouzlo s plošným účinkem, rozmnožil se nejen původní slimák ale i menší slimáci, což, použito opakovaně, způsobilo pád serveru :).

Hra se dočkala 8-mi datadisků (pozn. 6.4.2009: devátý je v přípravě) a měla mít i regulerní pokračování, které však bylo v r. 2001 zrušeno kvůli obavě Electronic Arts, že by došlo k odlivu platících hráčů z prvního dílu.

Zajímavosti:
- Ultima Online je uvedena v Guinnessově knize rekordů (Gamer's Edition 2008) s osmi rekordy, mezi něž patří "První MMORPG s 100.000 hráči", "Nejdéle běžící MMORPG" a "První a jediný hráč, který zabil Lorda Britishe", což se povedlo postavě Rainz během resetování serveru, které vypnulo nezranitelnost této hlavní příběhové postavy.
- za Lorda Britishe aktivně hrával i tvůrce hry Richard Garriott
Ultima Online je prvním MMORPG s 2D izometrickou grafikou (před ní to byly většinou textové Multi User Dungeony - MUDy), která běží dodnes, od roku 2007 ve vylepšeném grafickém kabátku. Příběhem je zasazena do série převážně DOSových (zcela v počátku konzolových a později Windowsových) Ultima her. 250 000 platících hráčů Ultimy Online odstartovalo boom vývoje masivně multiplayerových her jako EverQuest, Asheron's Call, Dark Age of Camelot nebo World of Warcraft. Ultima Online byla pionýrem v neprozkoumané zemi sociální interakce hráčů a ekonomiky herního světa, rovněž však musela čelit cheaterům, kteří uvedené principy vážně poškozovali (např. velkovýrobou zlata a duplikováním herních předmětů). Objeveny byly i do té doby nepoznané herní bugy jako např. bug se slimákem, který při napadení hráčem replikoval do několika menších slimáků a když se na něj zakouzlilo libovolné kouzlo s plošným účinkem, rozmnožil se nejen původní slimák ale i menší slimáci, což, použito opakovaně, způsobilo pád serveru :).

Hra se dočkala 8 datadisků (pozn. 6. 4. 2009: devátý je v přípravě) a měla mít i regulerní pokračování, které však bylo v r. 2001 zrušeno kvůli obavě Electronic Arts, že by došlo k odlivu platících hráčů z prvního dílu.

Zajímavosti:
- Ultima Online je uvedena v Guinnessově knize rekordů (Gamer's Edition 2008) s osmi rekordy, mezi něž patří "První MMORPG s 100.000 hráči", "Nejdéle běžící MMORPG" a "První a jediný hráč, který zabil Lorda Britishe", což se povedlo postavě Rainz během resetování serveru, které vypnulo nezranitelnost této hlavní příběhové postavy.
- za Lorda Britishe aktivně hrával i tvůrce hry Richard Garriott.
Oficiální stránky hry (http://www.uoherald.com/news/)
Oficiální stránky hry (http://www.uoherald.com/news/)
Oficiální stránky hry (http://www.uoherald.com/news/)
Oficiální stránky hry (http://www.uoherald.com/news/)
Oficiální stránky hry (http://www.uo.com/)
Oficiální stránky hry (http://www.uo.com/)