Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Trilby's Notes

26.06.2006
70
14 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Trilby's Notes je třetím dílem hororové adventurní série Chzo Mythos od Bena 'Yahtzee' Croshawa, avšak vzhledem k tomu, že se odehrává několik let po prvním dílu, jde chronologicky o retrospektivní sequel k 5 Days a Stranger. Hra je jako předchozí díly vytvořena v enginu Adventure Game Studio, ale tentokrát byl jejich point-and-click interface nahrazen ovládáním šipkami a textovými příkazy.

Trilby je po událostech v prvním díle zadržen policií a vstupuje do jejich služeb jako zvláštní vyšetřovatel. Jeho pátrání ohledně sira DeFoe ho společně s jeho partnerem zavádí do starého, obyčejně působícího velšského hotelu. Brzy však v rámci očividné inspirace Silent Hillem začíná přeskakovat mezi alternativními realitami a riskuje vlastní život pro vyřešení celého mystéria. Děj hry je vyprávěn formou zápisků z hrdinova deníku.

Čtvrtý díl - 6 Days a Sacrifice


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Trilby's Notes rozvíjí pozadí událostí, které se odehrály na panství DeFoe (5 Days a Stranger). Hrajete zase za Trilbyho - zloděje kradoucího jenom to, co (podle něj) majitelé už nebudou potřebovat. Trilby se jenom pomalu vzpamatovává z děsivých zážitků, ale zlo si jej zase najde a Trilby nebude mít klid, dokud s celou touto záležitostí definitivně neskončí.

Krví vyzdobený (alternativní) hotel hned na začátku (spolu se, ze začátku možná tajuplným a strašidelným, později spíš otravným, šepotem) vám dá najevo, co tak asi v následujících hodinách můžete očekávat. Kromě té krve především strach a smrt. Oproti předchozím hrám (5 Days a Stranger a 7 Days a Skeptic) se zde dá zemřít na více místech, tedy ukládat častěji je rozumné.

Jak už jsem řekl, příběh se zabývá tím, co mělo zásadní podíl na událostech, které zažil Trilby na panství rodu DeFoe. Jak se Trilby postupně dozvídá, velkou část z toho prostředníctvím černobílých flashbacků, kořeny tohoto zla sahají hluboko do minulosti.

Hra pěkně odsýpá a já, jakožto fanda předchozích her této tetralogie, jsem se do hry vážně ponořil a doslova hltal každou informaci směřující k odhalení toho, jak to vlastně všechno začalo. Celkově na mě příběh (a hlavně jeho časový rozsah) působil až epicky. Až ke konci jsem se začal trochu ztrácet. Atmosféra v hotelu (hlavně na začátku) je docela hutná a aby toho nebylo málo, autor si na nás tentokrát přichystal několik zajímavých lekaček a překvapení. Trochu mě ale mrzí úplná absence hudby (resp. jakýchkoliv zvuků) na některých místech (např. některé flashbacky).

Zbytek už jenom ve zkratce - herní doba opět asi 7 hodin, ovládání naprosto bezproblémové (pohyb šipkami, ostatní akce textovými příkazy). Nebojím se doporučit hru všem, které neotrávil 5 Days a Stranger (který rozhodně doporučuju dohrát ještě předtím, než se pustíte do Trilby's Notes).
+11
  • PC 60
Musím říct, že mě třetí díl Trilbyho série poměrně zklamal.

Začnu tentokrát technickou stránkou - ze začátku jsem si říkal co to je proboha za pestrobarevný hnus. Když se objevil flashback jak ze špatného LSD tripu, došlo mě (díky youtube), že takhle to fakt vypadá nemá, takže jsem přepnul na mini okénko, kde byly barvy normální, ale půlka atmosféry v háji.

Část atmosféry je v tahu i díky změně vyprávění. Začátek je přitom výborný, navazuje na vyprávění v druhém díle, takže vidíme Trilbyho už jako tajného agenta, který v prologu objeví Simone mrtvou a následně přijíždí do hotýlku, kde má být ona prokletá soška z prvního dílu. Namísto uzavřeného prostoru, řádícího ducha a vzrůstající paranoie se tvůrci pokusili o něco nového. Trilby tak skáče mezi dvěma verzemi hotelu - normální a krvavou. Přičemž v té druhé jsou všude desítky brutálních hororových gore scén, díky čemuž se z atmosférického hororu stal přeplácaný krvák. Celé to skákání do druhé reality je v podstatě k ničemu a z herního hlediska otravné a natahující už tak složitou hru.

Aby toho nebylo málo, tak kromě spirituálního světa prožívá Trilby ještě flashbacky, většinou kratičké, kde je něco potřeba udělat, aby se pohnul příběh (a většinou přišla nějaká krvavá scéna s novým vrahounem). Flashbacky tu hru táhnou, neboť v prvním z nich vidíme smrt Johna DeFoe nu a dále sledujeme historii dřeva, ze kterého byla vyrobena oživlá soška napříč staletími až k jeho původu. Je to výborně vymyšlené, sahá to mnohem dál než k obyčejné duchařině a je to v podstatě jediný důvod proč 60%.

Samotné dění v hotelu je nijaké s jedním parťákem, který není celou hru k zastižení a objeví se až na konci a dvěma absolutně nijakými postavami profesora a jeho asistentky. Konec je vysloveně pitomý jak z herního, tak příběhového hlediska hrdina musí umřít, aby oklamal démona, načež ho nahodí pomocí CPR.

Možná by to bylo lepší, kdyby mě to bavilo hrát. Jenže tvůrci zašli ještě dál a tak se celá hra ovládá šipkami a psanými pokyny (parser). Což je příliš retro i na mě, nebaví mě to, neumím to hrát a hra tomu moc nepomáhá. V těch starých parser hrách od Sierry se stačilo rozhlédnout (look around) a hra mě přesně popsala co vidím. Tady jsem se zasekl už v první místnosti na roletě, pak v koupelně na něčem na umyvadle. V kombinaci s nejasnými pokyny (podstrčení obrazu pod dveře), hotelem který je z 90% prázdný a také moji mizernou angličtinou, kdy prostě nevymyslím co hra chce slyšet jsem to nakonec vzdal a hrál podle návodu. Logické úkoly zmizely, namísto toho se objevují předměty kde předtím nic nebylo, spousta věcí nedává moc smysl, korunu tomu dává finále kde ležíte, krvácíte a namísto snahy cokoliv udělat prostě čekáte až hrdina na tom bude tak zle, že bude možné napsat "die".

Hru jsem dohrál, ale zážitek z takového hraní je pro mě minimální a nebýt solidního příběhu v minulosti, bylo by i to za míň než 60%.
+6