Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

přestože jsem tomu dal jen 60%, málem jsem to dohrál, chyběly mi healy a zabalil jsem to celej frustrovanej před koncem - většinou věci dojíždím, ale tohodle nelituju, měl jsem to zabalit už v pulce, když mi docházely nervy, dokonce ta netradiční etapa v mládí ve Skotsku beze zbraní byla lepší než zbytek. hrál jsem to jenom kvuli avizované krátkosti, se zatnutými zuby, protože cheaty nešly, a kvuli videosekvencím, které ušly. nicméně vejš jít nemužu. jeden z nejhorších herních zázitku vubec. ty nový videa dole vypadaj líp.
@H34D (10.09.2013 22:27): Jenže mě by to bez toho nebavilo. A osobní pet peeve - na využívání glitchů nic nepoctivého není. Je to prostě jen další kategorie. ;) Avšak pokud by ses rád podíval na glitchless runy, tady jich je fůra (videa bez toho Géčka na konci).

A kdyby si to náhodou někdo myslel, rád bych vyvrátil ještě jeden mýtus - využívání glitchů a bugů opravdu nedělá run lehčí. Naopak, ve většině případech je to s nimi ještě daleko těžší. Ne nadarmo spousta lidí přešla na TAS running, protože tolik bugů si žádá takovou preciznost, že by se z toho jeden zbláznil. T_T
Garret - Souhlasím, rád koukám na speedruny, ale rád mám jen ty "poctivé" bez glitchů a bugů. Samozřejmě jednotlivým rekordmanům jako je třeba j.calling.2bad nic nezazlívám, naopak gratuluji (ale mohli by to zkusit i bez toho) :)
@HolyMeatball (18.02.2013 15:24): no já se raději podívám na poctivé speedruny. tyhle glitche mě moc neberou.

každopádně mě zaujala jedna věc - tvůj věk a počet dohraných her. v poměru cena/výkon jsi tady jednoznačně o několik koňských délek před těmi největšími pařany. jestli je tady větší, ať mě opraví... ;)
A du zas otravovat s customama, respektive jedním, který mi vyrazil dech natolik, že už teď vím, že to bude goddamn revolution - http://www.youtube.com/watch?v=TVakroeWUWE ...opět vytvořené jediným člověkem. Momentálně se taky pracuje na úplně novém enginu, na kterém by se měly levely stavět za pochodu, trochu po vzoru minecraftu, který mimo jiné bude podporovat nové grafické prvky. Jako hodně velkej CoreTR fanda musím říct, že mám neskutečnou radost z toho, že i necelých dvanáct let po vydání posledního klasického dílu to pořád žije, komunita so pořád rozrůstá, a ten stařičký engine se pořád vylepšuje.
Nemůžu se nepodělit - Jak někteří z vás možná ví, s Chronicles vypustili tvůrci do světa i level editor. Tenhle level editor od té doby dále rostl, jak jej fanoušci v rámci vlatních možností upravovali a vylepšovali, a v dnešní době se v něm (za pomocí několika dalších programů) dá vytvořit něco, co vizuálně připomíná PS2. Momentálně hraju Mists of Avalon, jeden z největších dosavadních projektů, vytvořený jedinou osobou - http://www.youtube.com/watch?v=o04tmf_pr_0 Vřele doporučuju všem, kteří ke klasickému TR někdy měli nějaký vztah. Za tohle bych byl ochotnej i platit.
------------
Pár ukázek z mých dalších oblíbenců: http://www.youtube.com/watch?v=-j5hsNTyWpQ http://www.youtube.com/watch?v=eYwPzwLUTsk http://www.youtube.com/watch?v=IakFYHSJm1w http://www.youtube.com/watch?v=9duPp-XoeDk http://www.youtube.com/watch?v=9x3aBO6lquQ http://www.youtube.com/watch?v=W2x1lDlOYa0 http://www.youtube.com/watch?v=TOwUq7uNEyY http://www.youtube.com/watch?v=X1fV7HWXq7w
Jo, v Dosboxu sice funguje, ale grafiku tam má původní. A TR1 je na dosbox poněkud komplexní, takže není divu, že jede pomalu. Glidos je něco úplně jinýho. Jelikož programování nerozumím ani trochu, nevysvětlím ti to, ale můžu potvrdit, že i na sedmičkách to přes glidos jede pohádkově (stejně jako ostatní ty hry, který glidos podporuje, namátkou první Blood, Red Baron, první Carmageddon a jiné). Je pravda, že na 64bitových verzích všech windowsů ještě budeš potřebovat speciální verzi dosboxu, ale to se dá přetrpět. Ostatně se o tom všem dá dočíst tady:http://www.glidos.net/download.html?lang=en
Ne, spíš jsem myslel Angel of Darkness. Co já vím, tak TR1 je 16bitovej program a funguje v DOSBoxu (i když u mě dost pomalu a s např. Glidosem by to předpokládám bylo snad ještě horší). Na 64b Windows stejně nevím o žádné jiné možnosti jak TR1 spustit kromě emulace. (Virtual PC nebo podobnej virtualizační soft + Win XP (nebo dokonce Win 98) jsem nezkoušel a zatím se k tomu nechystám.)
Tím dalším myslíš jedničku? Tak to už by musel zasáhnout Glidos nebo DgVoodoo (což ostatně taky není problém, navíc glidos podporuje vícero starších her s tím, že upravuje jejich grafiku (vyhlazuje textury, zvyšuje rozlišení atd.) tak například takhle vypadá TR1 přes glidos: http://www.youtube.com/watch?v=J8UmI2iCFj4

Když už mluvíš o patchování exe, tak musím zmínit jeden absolutně skvělej patch:
http://www.tombraiderchronicles.com/vista/patch.html. Díky tomuhle jednomu soubůrku není problém na všech dnešních majoritních systémech (Windows XP, Vista, 7) s minimální námahou rozjet TR 2 až 5 (možná i další).

Jinak tou poznámkou o hodnocení jsem jenom tak trochu narážel na to, že jsme oba Chronicles ohodnotili úplně stejně.
V té kolekci to fakt není, ale člověk by stejně musel na net, protože se jednak jinak nedostane k samotným levelům, kolikrát je ale taky třeba nějakej dodatečnej software. Nemluvě o milionkrát patchovaným .exe. Co se samotných levelů týče, ty novější (tj. rok dva zpět) se dají spouštět samostatně, takže žádný editor navíc není třeba. A když jsem tuhle mluvil o té zdokonalující se technoligii...dneska se tvoří takové levely, že byste grafice tipovali ps2 původ. Textury ve vysokým rozlišení, nové animace, někteří troufaci zkoušejí i kompletně nové mechanizmy...atd. A jinak hodnocení naprosto odpovídá.
Já jsem jenom rád za to info. Pravda ale je, že jsem při hodnocení nevzal ten editor v úvahu. (BTW v edici Tomb Raider Collection ten editor zdá se vůbec není, ale dá se stáhnout na netu.) Ale i tak to hodnocení odpovídá, ne? :-)
Tím sem nechtěl zasahovat do tvýho komentu, jenom jsem obohacoval o informace, kdyby se někdo náhodou zajímal. S těma dalšíma levelama nemaj Core vůbec nic společnýho, takže by se to horko těžko dalo započítávat do hodnocení. ;)
Jo, dík, o tom editoru jsem sice věděl, ale nehrál jsem si s ním a nebyl jsem si jistej, jestli nejsou nějaký editory i pro předchozí díly. A mody ani další levely jsem (zatím) nezkoušel a hodnotil jsem čistě jenom to, co jsem dostal na stůl od vývojářů.
Pro upřesnění: Chronicles je horší než všechny čtyři předchozí díly, včetně všech datadisků. Dohromady má 13 levelů. Jedno se ale musí nechat - Chronicles přinesl level editor, a díky tomu dodnes (a nejspíš ještě hóóóóóóóódně dlouho) se vytváří další a další hry, technologie se (byť nevýznamně) neustále vylepšuje nadšenými fanoušky...no zkrátka, chci tím říct jen to, že díky Chronicles stará Lara furt žije, komunita je na nemultiplayerovou hru obrovská, a tak. ;)