Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Timeshift je pro mě docela překvapením. Hru jsem začal hrát asi před dvěma roky, ale nedokázal jsem se dostat přes začátek, který mi připadal dost rozpačitý a nepříliš záživný. Přesto jsem ve hře viděl potenciál, takže jsem ji se slovy "jednou se k tomu ještě vrátím" odložil na pozdější dobu. Nedávno jsem to znovu nainstaloval a konečně dohrál.

Příběhově je Timshift velice podobný Half Lifu 2, akorát, že zde si člověk nehraje s fyzikou (ačkoliv ta je zde také přítomná a rozhodně není špatná), ale jak už název napovídá, hlavně s časem. Právě hrátky s časem dávají hře další rozměr a otevírají množství dalších možností, jak si hru užít. Hráč disponuje možností čas buď zpomalit, zastavit a nebo i vrátit o pár okamžiků zpět. Až na pár případů, kdy je nutné s pomocí časových schopností překonat některé pasáže, nic nenutí hráče tyto schopnosti používat, ale připraví se tím o velkou porci zábavy a hraje pak jen obyčejnou, byť kvalitně udělanou FPS. Navíc věřím tomu, že některé souboje se bez použití těchto schopností mohou stát na vyšší obtížnosti i celkem frustrující.

Lokace jsou zpracovány celkem nápaditě, polorozbořená města, ve kterých probíhají boje střídají různé industriální komplexy a také volná příroda. Právě v té je hodně vidět, že ačkoliv se hra tváří celkem volně, je dosti lineární a je to jeden velký tunel, kde není možnost vymýšlet si vlastní cestu, ale je nutné se držet té předovolené. V přírodě je možné k rychlejším přesunům použít čtyřkolky a občas se koná přelet ve vzdocholodi. Zajímavé zpestření, ale nic co bych v případě absence postrádal.

Povedená je i AI nepřátel, kteří se chovali v rámci možností docela solidně a ve větším počtu dokázali bez zpomalení času docela zatopit. Grafická stránka hry je i v dnešní době na dobré úrovni a hlavně engine je skvěle optimalizovaný, na mé sestavě jsem jel konstatních 60 FPS a snad ani jednou to nijak nezacukalo a nespadlo. Tohle si zaslouží skoro potlesk a vývojáři mají moji velkou pochvalu.

Koukám, že nebudu první a asi ani poslední, ale ten konec fakt nic moc, za prvé dost nečekaný a za druhé celkem nudný. Aspoň, že to dopadlo dobře. Jak to neřeknu, zahrajte si to sami, určitě mohu doporučit :)

Pro: Hrátky s časem, technická stránka hry, zajímavá prostředí, AI nepřátel

Proti: Konec nic moc, dost lienární

+28
  • PC 75
Tahle hra mě docela převapila, a to v dobrém. Není to sice žádný zázrak, ale myšlenka s časem je docela skvělá a graficky je to pěkné. Fajn prostředí a docela vyvážené zbraně. Mínus je, že příběh je taký všelijaký mnohokrát viděný, mě osobně se to zdálo krátké sotva se to rozlelo už byl konec.

Pro: grafika, čas, zbraně

Proti: příběh, délka

+24
  • PC 85
Prý Half-Life v jiném podání. Prý jenom běháte a vlastně nevíte proč. Hrátky s časem musíte používat jenom tam, kde je jich třeba...no dá se to tak brát. ALE!

Běhat a nevědět proč můžete, ale jenom pokud nevnímáte samotný příběh. Neříkám, že je to bůhví co, ale rozhodně není nijak odfláknutý. Cutscény jsou podle mne povedené, ikdyž jsou viditelně v enginu hry.
Hrátky s časem opravdu běžně používat nemusíte, ale když se vám dostanou pod kůži, cestu vpřed si geniálně ulehčíte a bude zábavnější. Můžete zabíjet ve větším klidu, krást zbraně (překvapení vojáků je nádherné, ikdyž po čase stereotipní), čímž se oslím můstkem dostávám k inteligenci nepřátel. Jedním sloven povedená! Neříkám, že by nemohla být o chlup lepší, ale i tak vojáci jednají různorodě, obchází, reagují na zvuky, pohyb a taky na to, v jak početné jsou převaze.

Potěší možnost osedlat čtyřkolku, jejiž využití sice není úplně dokonalé, ale ušetří vám spoustu chodícího času. Zároveň části odehrávající se ve vzducholodi jsou svým způsobem kouzelné, pokud umíte využívat čtvrtou dimenzi.
K výbornému pocitu z hraní slouží hlavně steampunkový vzhled prostředí. Kdy létající stroje působí jako kdyby DaVinci navrhoval poletuchy v 1. světové válce.

Dále bych rád vyzvednul optimapizaci, která se opravdu povedla a na mém obstarožním stoji jsem si mohl zapnout i nějaký ten efekt navíc.

Jediné, co můžu vytknout a opravdu vytknu, je samotný konec. Pořád se stupňuje napětí, pořád jsou nepřátelé tvrdší nebo jich je víc a pak najdou konec. Bez výstrahy, bez nápadu.

Pro: zbraně, čas, délka, prostředí

Proti: konec

+23
  • PC 85
No tak se v první řadě musím omluvit veřejnosti,protože jsem jednou v nějaké diskusi docela dost Timeshift pomlouval.Měl jsem tehdy odehrán asi jeden level a nechal jsem toho,vůbec mě to nebavilo.Říkal jsem si,co sis to zase koupil za sr*čku.Ale chyba lávky.Při nekonečném čekání na Stalker:Clear Sky,jsem oprášil krabičku a nainstaloval znova.Všechno jsem dal na max,1680x1050-říkám si že to pořádně vohulím,stejně chci jen zabít herní sucho,tak ať se mašina zapotí.No moc se nezapotila,jelikož engine je naprosto perfektně vyvážený a doslova ani jednou se mi hra neškubla.Na hraní jsem se ještě pěkně zkouřil-prostě takový pěkný večer jsem si udělal.Hra je jeden velký dlouhý koridor,ale po docela nesmělém a nebojím se říct i nudném začátku,začíná opravdová jízda.Hrátky s časem tady uplatníte úplně všude,puzzly jsou někdy těžší,ale většinou se člověk nezasekne na moc dlouho.Chyběly mi ze začátku moje toliko oblíbeně výklony,ale po nějaké době jsem na to zapomněl a soustředil se pouze na masakrování nepřátel.A že to masakr byl!Nejvíc mě překvapilo prostředí a leveldesign.Byl jsem unešen z industriálních částí hry a že jich bylo požehnaně.To je přesně podle mého gusta,miliju sci-fi.Obrovské vzducholodě,různá letadla,vozidla,budovy,závěrečná kovová mrcha-všechno přísné,chladné.Prostě tohle se opravdu povedlo.Místy mi hra připomínala HL2(povstání,rozhlas,venkovní lokace),nebo Doom3(industriální design) a FEAR(engine).Co mě velice překvapilo,že hra nemá snad žádné bugy!!Příběh je dobrý,ale zápletka s opravou vzducholodi je plytká.Filmečky-neboli flashbacky-jsou graficky dechberoucí.Tak jemné nasvícení scény jsem snad nikdy neviděl.Vůbec řemeslně je hra zvládnutá na jedničku.Jediná výtka-málo zbraní a zaměřování není přes mířidla,ale jen takové malé přiblížení k líci-škoda.No a absence výklonů.Nehledal bych zde nic origynálního a co nelze vidět jinda,to vůbec,ale Timeshift je obrovská porce zábavy!!!!a to je nejdůležitější.Naprosto nelituju svých peněz.Všem vřele doporučuji.

Pro: Design,post-apo sci-fi,industriální části hry,filmečky,hrátky s časem,fyzika,žádné bugy.

Proti: Zaměřování,absence výklonů,jinak naprosto nic.

+18
  • PC 70
Stropní šachtou skáču do velké potemnělé haly plné sudů a beden. Po chvíli se na druhém konci otevřou dveře, z nichž se line jediný zdroj světla. To do haly právě nahlédl nepřátelský voják. Neváhá ani vteřinu, bere granát, hází jej mezi naskládané bedny a rychle za sebou zavírá pancéřové dveře. Opět zavládne tma a ticho. Chvíli se nic neděje a pak to přijde. Jedna exploze, druhá, třetí. Je zbytečné je počítat. Celá hale je plná výbušnin. Ještě chvíli a řetězovou reakcí dojde peklo až ke mě. Není kam utéct.

Stop. Zastavit čas a vrátit jej pomalu zpět. Vše jde pozadu. Exploze ustupují, hala se opět pomalu noří do tmy. Proti času běžím co nejrychleji k otevřeným dveřím. Z poza beden vylétá granát. Zastavuji, a mířím. Granát se pomalu vrací do ruky nepřítele. Pal! Voják leží na zemi s granátem stále v ruce.

Že jste nic takového ve hře ještě nezažili? Tak to jste nehrály Timeshift.

 (+) Plusy:
- Hrátky s časem. Na krátkou chvíli jej lze zastavit, zpomalit nebo vrátit zpět. Tak trochu Tenet.
- Příjemné hádanky založené na hrátkách s prostředím a ovládání času
- Steampunkové prostředí
- Svižná hratelnost

(-) Mínusy
- Chabý příběh, který je vyprávěn zcela zkratovitě a chaoticky.
- Druhá polovina hry je mnohem zábavnější, takže se nenechte odradit.
+16
  • PC 40
TimeShift je velmi standardní střílečka z první osoby, ve které se nestandardně ovládá čas. Přesněji zastavuje, zpomaluje a vrací čas. Což jsou tři základní "schopnosti", které hlavní nemluvný Noname hrdina využije jak v boji, tak i při řešení "hádanek". Hlavní jeho motivací je záchrana světa a lásky jeho života. O to se pokusí v alternativní verzi první půlky minulého století. Tohle není hrubý popis hry, tohle je celá hra.

Budování či vyprávění příběhu v podstatě neexistuje, ale to je asi v pořádku, protože v podstatě neexistuje ani příběh. Existuje jen zápletka a poté je to běh přes úrovně, které byly vytvořené nezajímavým způsobem. Přitom je to docela škoda, protože nechybělo moc a Sabeři by vytvořili příjemně nepříjemnou atmosféru v jejich šedém, kovovém a rozpadlém světě, který takhle funguje jen jako nezajímavá kulisa.

K boji s nepřáteli poslouží několik zbraní, které stejně všechny nevyužijete, protože (ne)vybalancování jejich sil nutí k hraní jen s dvěma z nich. Stejný vrtoch mají na několika místech i střety s nepřáteli. Co se týká grafického zpracování - není to vůbec špatné (kromě pár míst, které jsou opravdu hnusný), když se přihlédne k datu vydání.

Myslím, že po tom všem čím si hra ve své době prošla, než vůbec vyšla, není její stav překvapení a další její nepříjemnosti není potřeba zmiňovat. Hrátky s časem je spíš záležitost plošinovek a není moc stříleček, které by s takovým tématem pracovali, takže i přes značné nespokojení dávám hodnocení jaké dávám, protože ovládání času v TimeShift vlastně funguje slušně. Samo o sobě je to jinak nemastná a neslaná střílečka.

Herní výzva 2019 - 8. "Hrátky s časem"

Pro: ovládání času, ošklivost světa,

Proti: nemluvný hrdina, technické zpracování, nevyváženost, nevyužití pozadí hry na pořádný mindfuck příběh

+13 +14 −1
  • PC 70
Tuctová střílečka s pár zajímavejma nápadama pěknou grafikou a skvělou optimalizací. Od začátku nevíte kde jste a kam a proč jdete. Někdo ukradl oblek na cestování v čase a najednou jste ve válce s nějakým Kronem. Proč ho ukradl a co šlo se nikdy nedovíme. Kdo je hlavní hrdina už vůbec ne. No ale budiž je to střílečka. Hra je v podstatě jeden velký koridor což ale nevadí protože se kolem něj děje sposta efektních věcí. Rozhodně oceňuju zbraně, které se hodně povedli. Brokovnice, skvělá plazmovka a zapalovací kulomet s plamenometem nemaj chybu. Přestřelky jsou intenzivní. Hrátky s časem zábavné. Osobně by mi ale vyhovovalo kdyby byl efekt delší, aby se člověk víc vyblbnul. Skvělou hardwarovou optimalizci už jsem zmínil. Je to krátké. Jednou dohrát a navždy pryč z disku.

Pro: Skvělé zbraně, optimalizace, grafika, kradení zbraně

Proti: Absence vtáhnutí do příběhu (nevíte kdo jste, proč tam jste a co jde)

+11
  • PC 55
Skvělé grafické zpracování, akce a hrátky s časem - to je Timeshift. Nebýt toho stereotypu a po čase snižující se zábavy, tak by to byla ještě větší pecka. Na druhou stranu uznávám, že je v akčních hrách těžké vyhnout se stereotypu.

Hra se mi tedy líbila a doporučil bych jí všem lidem, kteří mají rádi FPS a dokáží se smířit se stereotypem. A dávkovat doporučuji jen středně.

Pro: hrátky s časem, moc pěkná grafika

Proti: stereotyp a po čase stále menší a menší zábava

+2 +7 −5
  • PC 80
Když jsem vyzkoušel demo, hra mě vůbec nebavila. Pak jsem ale vyhrál plnou verzi v soutěži, tak jsem ji zkusil znovu - a jakmile jsem se dostal trochu dál, byl jsem pohlcen. Grafika je vcelku ucházející, hrátky s časem parádní (hlavně zastavení) a nebýt trochu lacinýho příběhu a dementního konce, dal bych možná i víc, než těch 80%.
+1 +3 −2