Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • Switch 85
Thimbleweed Park je ten typ hry, ktorý okamžite trafí nostalgickú nôtu. Celá atmosféra mi pripomínala mix Twin Peaks a Aktov X. Také to malé mestečko s podivnými obyvateľmi, tajomnými zákutiami a neustálym pocitom, že tu ide o niečo viac. Príbeh ma bavil od začiatku do konca, a humor fungoval presne tak, ako má. Občas suchý, občas absurdný, ale vždy presne trafil ten old skúl vibe starých point and click adventúr.

Veľmi som ocenila aj množstvo drobných detailov a easter eggov, ktoré potešia každého, kto kedysi hrával klasické adventúry ako Monkey Island alebo Maniac Mansion. Celé mi to pripadalo ako stvorené pre týchto hráčov.

Potešilo ma aj to, že hádanky boli väčšinou logické, niekedy som síce ostala zaseknutá, ale nikdy to nebolo také, že by som mala chuť hodiť myšou o stenu. Teda myš. Ja som to hrala na switchi s joyconmi a tu sa musím vyjadriť, že to nebolo vždy cool. Point and click s páčkou je skrátka taký tréning trpezlivosti (a jemnej motoriky). Ale dalo sa to zvládnuť.

Ak by som mala ešte niečo vytknúť, tak asi len to, že postáv bolo zbytočne veľa. Úplne by mi stačil jeden vyšetrovateľ. Tí dvaja mi prišli trochu prebytoční a linka s Rey ma veľmi neoslovila ale zase ako postava bola zaujímavejšia než Reyes. Postava Ransoma síce pôsobila trochu ako zbytočný nahnevaný klaun v meste duchov, ale hodila sa do celého prostredia.

Celkovo mám z Thimbleweed Parku dobrý pocit. Nostalgická jazda s výbornou atmosférou, zábavným humorom a rozumnou dávkou hádaniek. Človek to mohol hrať dokonca aj na ľahšiu obtiažnosť, kde neboli všetky hádanky. Pre mňa osobne to bol taký návrat do detstva.
+5
  • Switch 60
Jsem fanoušek klasických adventur a mám je opravdu rád. I ty na kterých se podílel Ron Gilbert, ne jen tak pro nic za nic jsem si také nechal na Vídeňským Comic Conu od komiksové scénáristy nakreslit detailní Guybrushův Sketch.

Akorát Thimbleweed Park nějak neví co chce vlastně být a já z toho taky vlastně vůbec nevím jak se mám cítit. Celé to navíc začíná dost dobře, dva agenti u kterých si vlastně nejste jistí co jsou zač, přijeli do městečka Thimbleweed Park vyšetřovat vraždu jednoho chlápka. Takže super Bizarní Murder Mystery, to mám rád, ale ejhle za chvíli se do toho připletou další postavy a začíná ten správný maglajz.

Jasný, hra je vlastně pokračovatelem tradice Maniac Mansionu či Zaka, hrajete za více postav, přepínáte mezi nimi a pomocí toho řešíte hádanky. Bohužel kvůli tomu je celá příběhová linka rozháraná, k nikomu extra nepřilnete. Samozřejmě samotné postavy jsou rozličných charakterů a jisté sympatie k nim najdete, ale nic hlubšího nehledejte. Celé je to totiž postavené prakticky jenom na humoru, který akorát bohužel není často nijak extra vtipný a nahlas jsem se snad nezasmál ani jednou. Protože holt většinu vtipů už znáte z Gilbertových starých her a jediné na co vsadil je nostalgie a proto mi i přijde že se nesnažil ohromit či ukázat že vlastně toho má pod rukávem více.

Co se ještě týče samotných postav, tak mě trochu sral klaun, který vlastně působil jako takový důvod pro laciný humor a tomu ani nepomáhalo vypípávání které nešlo na Switch verzi vypnout, nevím jak je to s tím na PC. Jinak jak jsem zmiňoval postavy jsou fajn, tedy až na ještě na rádoby Macho Agentku Ray. Bohužel využívání všech je potřeba pro vyřešení Puzzlů apod. Které jsou prostě klasika, sice to není nic náročného jako Monkey Island, ale i tak to místy potrápí. Naštěstí žádný Pixel Hunting nehrozí jelikož po stránce vizuálu se nedá hře nic vytknout a vypadá nádherně. Navíc spolu ještě se skvělým soundtrackem, to skvěle dotváří atmosféru, jen škoda že skoro ve všech lokalitách až na pár výjimek hraje pořád ten stejný song, jen lehce pozměněný.

Jinak to vlastně není špatná hra, jen vyjde do prázdna a to také díky skoro nulové interakce mezi postavami, takže prostě moc nedává smysl jak si pomáhají a závěr... i když je vtipný tak vlastně si řeknete, proč ?!?!? Díky němu hra totálně zapadne do prázdna a vy si řeknete jen aha. Žádné pocity, jen aha... Nemluvně o tom že linka o vraždě a celkově o postavách totálně vyšumí do prázdna a ke konci je linka všech urychleně uzavřena aby se neřeklo. Takhle to celé prostě vypadá jen že si Gilbert řekl, udělám si hru když nemám licenci na nic co jsem udělal, tak se v procesu získání práv nějak zabavím.

Nějaký super nápady a vtipy mu nemohu upřít jako samotný design apod. Akorát to celé prostě vyšumělo do prázdna, k ničemu skoro nemáte vztah a je vám to ke konci vlastně i uprdele. No a to je holt špatně.

Takže jestli tohle je to nejlepší co Gilbert teď dokáže, tak prosím, ať nedostane práva na Monkey Island a nikdy v něm nepokračuje. Protože jestli by se dostalo dalšího vykrádání svých nápadů a levného tahání za nitky nostalgie, tak radši žádné pokračování jeho her.

Pro: Vizuální stránka, některé postavy, soundtrack a některé vtípky, pro některé obtížnost

Proti: Levná sázka na nostalgii, vykrádání svého humoru, chybí hloubka, závěr, Klaun a Agentka

+17