Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS4 95
Chtěla jsem si Hearts of Stone alespoň chvíli šetřit, než se do toho pustím. Nakonec jsem ale neodolala a pustila se do rozšíření skoro hned po dokončení hlavní dějové linky. Ono to bylo těžké, když po dokončení jakékoliv zakázky anebo vedlejšího úkolu mi další v pořadí naskočil první quest v Hearts of Stone.

Nevím, jestli je to jen moje představivost nebo je to skutečně tak, ale tohle rozšíření mi přišlo o krapet víc brutální než základní hra. Jak hlavní quest, který obsahoval asi ty nejodpornější protivníky (nesudavej tu kapucu, Správce, wtf) nebo i vedlejší úkoly, které mně zvedly žaludek (rozkuchaný půlčík u kanibalů, no mňamka). Kromě vizuálních oblud a odporností, čekaly i ty psychické. Deník profesora Třezámka mně zrovna klid v duši neudělal, spíš naopak (nakonec jsem skončila s tím, že jsem obsah deníku musela poslat kamarádovi, abych v tom nebyla sama). I když se v takových věcech, zrovna nevyžívám, tak mě Hearts of Stone neskutečně bavilo.

Hlavní quest linka byla překvapivě dlouhá a CD Projekt Red nastavil pro jakékoliv jiné rozšíření laťku neskutečně vysoko. Takový mile zvednutý prostředníček expertům na ždímání peněz z hráčů... ano, mluvím o tobě EA. K hlavnímu ději přibyla i spousta vedlejších questů, kterých mi taky ještě pár zbývá dokončit. Název Srdce z kamene, opravdu krásně shrnuje charaktery mnohých, kteří se s Geraltem potkají. Už od začátku Geralta a jeho cestu obklopuje zlověstná atmostféra, jediný, kdo jí trochu prosvětlí pozitivním světlem je Shani. Sice to není moje oblíbená postava, alespoň tedy z her, v knihách mi byla tak nějak šumafuk, ale ve třetím díle Zaklínače mi byla mnohem příjemnější.

Další dvě ústřední postavy O'Dimma a Olgierda jsou dvě strany jedné velmi ošklivé mince. Olgierd mi přišel od prvního setkání jako sympaťák, a i když se postupně odhaluje celá jeho nepěkná minulost, pořád mi nepřišel tak hrozný jako O'Dimm, který ačkoli se tváří jako kámoš, je to ten typ kámoše kterému se nechcete postavit zády, protože víte, že vás do nich bodne.

Z mých dojmů je asi jasné, jakého konce můj Geralt na konci tohohle datadisku dostál. Hlavní děj jsem si opravdu užila, ale je pravda, že to pro mě bylo psychicky náročné. Hlavně sídlo von Everec jsem procházela se zatnutými zuby. To jsou ale jen moje nedostatky, k rozšíření není co dodat.
+26
  • PS4 90
Přídavek napasovaný do původní hra tak šikovně, že nebýt potřebné vyšší úrovně, člověk by si ho na první dobrou ani nevšiml. Na první pohled velká rozloha, plná otazníků, slibuje dlouhou zábavu. Bohužel ale nenabízí mnoho vedlejších úkolů. Ty by se možná daly spočítat na prstech jedné ruky. Přídavek se zaměřuje hlavně na hlavní dějovou linku.

Příběh, který je narvaný dlouhými rozhovory a cut-scénami až po okraj. Celou dobu podle stejného mustru. Rozhovor, film, boj. Nebo, film, rozhovor, boj. Celé to působí tak moc filmově, až se mi do boje kolikrát ani nechtělo pouštět. Jako, že to vždycky muselo přijít. Jako v každém správném akčním RPG. Na začátku Srdce z Kamene jsem byl čerstvě na úrovni 39. Na konci čerstvě před úrovní 40. Velký zkušenostní otisk DLC nezanechalo. A to jsem vyzobal úplně vše.

Co ve mě zanechalo otisk, byl skvělý příběh. Melancholický, s vtipnými momenty a velkým hororovým nádechem. Příběh se povedl. Hru táhne rázně vpřed a nedá moc hráči předvídat, jak dopadne. Dům hrůzy v malovaném světě je skvělý nápad. A jeho obranné mechanismy dají zabrat. Zaklínače 3 jsem po pár hodinách přepnul na nejtěžší obtížnost. Velký otevřený svět mi umožnil nespěchat a udělat si náskok ve vývoji postavy. Tady to nejde. Tady se musíte potýkat s obtížností se vší parádou. Ne, že by soubojů bylo přehnaně moc. Jde hlavně o filmový zážitek.

V prvním díle jsem si vybral Shani a v Srdci z Kamene jsem díky tomu naskočil trochu na nostalgickou vlnu. Celé by to bylo takřka ideální. Bohužel samotný konec příběhu je v mých očích celkem slabý. Na to, jak byl hlavní záporák vykreslen jako nepřekonatelný démon, závěrečný souboj byl až směšně jednoduchý. Celková nálada tohoto DLC je ale skvělá.

Do Ofieru bych se s radostí podíval.

Karbaník

Pro: skvělá atmosféra (melancholicky hororový nádech) a příběh, návrat Shani

Proti: některé souboje jsou hodně na sílu, málo zkušeností, málo vedlejších úkolů, slabší konec

+22
  • PS4 80
Je to jako vrátit se po roce na vaše oblíbené dovolenkové místo. Nasajete atmosféru a rozhlédnete se po okolí. Támhle se určitě něco změnilo, tohle vypadá nově, tady něco chybí! A přesto je vše při starém. Pořád je tam krásně.

Datadisk nepřináší žádné vedlejší questy, co by stály za řeč. Ani výbavu či zbraně, co byste museli za každou cenu mít. Místo toho je tu pětice výživných hlavních questů, které znovu dokazují, že se Zaklínače ujali ti správní chalani. Scénář se blíží povídkám snad nejblíže z celého Divokého honu a je radost jej posouvat kupředu. Obzvlášť potěšila Iris. I když ty laciné hororové pasáže nebyly potřeba.

Co ale bylo potřeba jsou další fantastické scenérie a západy slunce a lesy a cestičky a jezera a husy. A další datadisk.
+17