Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Před rozehráním třetího pokračování hry The Room jsem se rozhodla dohrát oba dva předchozí díly a jednoznačně mi z toho vychází poslední díl, jako ten nejlepší.

Puzzle jsou stále na podobné obtížnosti, a když si člověk neví rady, může použít nápovědu. Vzhledem k tomu, jak jsou zde lokace rozsáhlejší, není těžké občas důležitou věc přehlédnout. Naštěstí zde nejsou podobné sviňárny jako např. ve druhém díle např. tlačítko skryté zespoda na šuplíku, a tak se mi málo kdy podařilo skejsnout delší dobu na jednom místě.

Mezi lokace, které se mi zapsaly do paměti, patří rozhodně lokace á la znělka ze Hry o trůny - mechanické domečky a hvězdárna, kde jsem si užila hledání souhvězdí obrovským dalekohledem.

Velmi mile mě překvapilo, že hra nabízí vícero různých zakončení. Zjistila jsem to hned na začátku, když jsem zkoumala achievementy, a také v průběhu hry, kdy jsem ve výchozí lokaci narazila na některé interaktivní předměty, se kterými vypadalo, že šlo něco dělat, ale v tu chvíli jsem nedokázala rozpoznat, co přesně, a neměla jsem k nim ani žádný nástroj.

Jsem ráda, že oproti druhému dílu ubylo „světelných záblesků“, které mi, ač nejsem epileptik, bývají dost nepříjemné. Tento nešvar u různých mysteriózních adventur z prvního pohledu, který se tím snaží vyvolat napětí, či co, mi občas dokáže hraní dost znechutit.

Pro: délka, pěkné různorodé lokace, puzzle

Proti: světelné záblesky, párkrát opakující se konkrétní puzzle

+25
  • PC 75
Třetí The Room přináší další haldu mechanických i čistě logických hádanek, ale oproti předchozím dílům se velmi liší tím, že je hráči dána úplná volnost pohybu. Zatímco v minulých dílech měl hráč vše potřebné pořád na očích, protože se nacházel v jedné místnosti, zde je celá řada spojených místností plná puzzlů. Naštěstí se obvykle vše děje jen v rámci "křídla" budovy, kde se zrovna hráč nachází. Díky tomu se moc často nestává, že by bylo potřeba se časem vracet do dřívějších místností a zkoušet, zdali není v inventáři něco, co by se tam dalo nově použít. I tak chápu, že se v tom rostoucím počtu místností může někdo snadno ztratit. Naštěstí je zde stále přítomna šikovná nápověda, která postupně sděluje, co je potřeba udělat. A já se rozhodně nestydím přiznat, že jsem ji hojně využíval.

Příběh hry navazuje na konec předchozího dílu a do hry vstupuje především prostřednictvím dopisů. Bohužel mě ale celkem nudil a po čase jsem ho i přestal víceméně vnímat. Atmosféra hry má příjemně temný nádech se slušnou dávkou nadpřirozena.

Co se herních mechanismů a hádanek týče, přišli mi obvykle celkem snadné. Zasekával jsem se často na tom, že nebylo úplně hned zřejmé, s čím se dá hýbat nebo co se dá sebrat. Hodně se mi líbilo nové použití čočky, kdy hráč vnikne přímo do daného mechanismu.

Celkově lze říct, že The Room Three je propracovanější a také delší než jeho předchůdci. Hra bude určitě velkou zábavou pro všechny, co měli rádi předchozí díly a také obecně pro všechny, co rádi luští nějaké hádanky a hlavolamy.

(Dohráno v roce 2019)
+12