Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
The Residents - Bad Day on the Midway The Residents - Bad Day on the Midway

Bad Day on the Midway

Bad Day on the Midway

inSCAPE •  The Cryptic Corporation (nově vytvořeno)
inSCAPE •  (nově vytvořeno)
PC
31.10.1995
PC
31.10.1995
The Residents - Bad Day on the Midway The Residents - Bad Day on the Midway
Žánr
adventura > 2D adventura *
adventura > 2D adventura *

Forma
placená hra freeware (dříve placená hra)
Rozsah
samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ne ne

Bad Day on the Midway je po The Residents - Freak Show druhým počinem tohoto anonymně hudebně-výtvarného seskupení založeného v roce 1966 v oblasti videoher. Hra byla svěřena do rukou společnosti inSCAPE, která vytvořila ve stejném roce neméně originální The Dark Eye. Hráč se ocitne jako mladý chlapec Timmy v zábavním parku Midway. Nic tu však není tak jak známe. Surrealistická výprava se vyznačuje vysokou mírou nelinearity, kdy každé rozehrání může nabídnout rozdílný zážitek. Některé události budou rozdílné, pokud se "převtělíte" do jiné postavy. Například do potetované slečny, muže se zálibou v krysách nebo ženy s polenem (odkaz na známý seriál Twin Peaks). Toto převtělování je důležité pro dokončení titulu, který jinak nemá systém ukládání a je časově omezen.

Po technické stránce nejde o prvotřídní práci, jelikož hra pracuje s již zastaralým modelem pouze 256 barev. Stejně tak chybí titulky, což v kombinaci se záměrně výstředním dabingem bude plné porozumění dělat problémy nejednomu hráči, jehož nativním jazykem není angličtina.
Bad Day on the Midway je po The Residents - Freak Show druhým počinem amerického anonymně hudebně-výtvarného seskupení The Residents v oblasti videoher. Hra byla svěřena do rukou společnosti inSCAPE, která vytvořila ve stejném roce neméně originální The Dark Eye. Hráč se ocitne jako mladý chlapec Timmy v zábavním parku Midway. Nic tu však není tak jak známe. Surrealistická výprava se vyznačuje vysokou mírou nelinearity, kdy každé rozehrání nabídne rozdílný zážitek. Navíc je nutné převtělovat se mezi jednotlivými postavami, které herní události změní výrazným způsobem. Postav je zde celkem deset a najdeme mezi nimi potetovanou slečnu, muže se zálibou v krysách nebo ženu s polenem. Toto převtělování je důležité pro dokončení titulu, ve kterém sice existuje systém ukládání, ten je ale vzhledem k herním mechanikám hodně irelevantní. Každé rozehrání je časově omezeno, přičemž čas se posouvá na základě jednotlivých akcí i toho, ve které postavě se právě nacházíte. Kromě toho se ve hře nachází prvek náhodnosti, kdy se postavy při každém spuštění zobrazují v jiných chvílích na jiných místech a mohou také umřít. Je možné dospět k řadě různých konců podle toho, která postava dokáže v daném rozehrání přežít, přičemž není jasně definované, který konec je ten správný. Proto je nutné hru hrát opakovaně, jedině tak dokáže hráč nasbírat dostatek poznatků.

Po technické stránce šlo v době vydání o výkřik technicky zpracovaný prostřednictvím 3D studia v QuickTime videích, v současné době však rozlišení 640x480 a jen 256 barev působí značně zastarale. Hra při rozhovorech s ostatními postavami neobsahuje titulky, což v kombinaci se záměrně výstředním dabingem bude pro plné porozumění dělat problémy nejednomu hráči, jehož nativním jazykem není angličtina.