Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Konečně jednou choices matter hra, kde choices opravdu matter a nejsou pouze kosmetické, s čímž pak přichází obrovská variabilita dění i možného vyústění. Hlavní příběh není nic vyloženě přelomového (prostě taková pocta béčkovým hororům) a spoustu dějových zvratů jde dopředu odhadnout, ale stejně jsem se bavila a zajímalo mě, co se stane dál. Na tom mají podíl především postavy, které sice odpovídají standardním žánrovým archetypům, ale každá je svým způsobem zajímavá a sympatická a hlavně všechny působí velmi přirozeně a lidsky, díky skvělým hercům. Osobně mi vyhovovala také úroveň strašidelnosti, která čerpá hlavně z celkové atmosféry a nikoliv z otravných, levných lekaček na každém kroku, jak bývá zvykem. Také mě potěšilo, že má hráč v drtivé většině případů čas si rozmyslet postup a neselhává tak na pomalých reakcích, ale pouze na vlastní blbosti (případně záměrném rozhodnutí). I QTE tady vlastně představují jen další způsob volby (místo textového "přeskoč překážku / nepřeskoč překážku"). Prakticky jediné, co mě rychle začalo otravovat, byla návštěva věštkyně mezi kapitolami. Kolem a kolem tato hra určitě nesedne každému a dala by se na ní najít spousta chyb, ale u mě se jí podařilo trefit do současného rozpoložení a určitě si ji dám ráda znova.

Pro: choices really matter, obrovská variabilita, postavy, herci, atmosféra, minimum levných lekaček, lokace, délka akorát

Proti: animace občas blbne, plná cena je přepálená

+23
  • PC 80
Videokazety, letní tábor, opraskaný pickup, ale osmdesátky to nejsou vzácný pane...

Na The Quarry jsem se strašně moc těšil a hra mi vlastně dala to, co jsem očekával. To nicméně nemůže změnit fakt, že to mohlo být lepší a hra má nedostatky díky kterým je zdejší hodnocení vlastně poměrně oprávněné. 

Přidávám se k názoru Starletky, že na volbách zde skutečně záleží. Ačkoliv jednotlivé scény jsou do určité míry předem dané, jejich průběh se liší prakticky do nekonečných čísel. Mnoho postav můžete zabít poměrně brzy, jindy může dojit ke změně děje která zcela zásadně promění průběh scén, a vážně může každý hráč hrát naprosto odlišnou hru. Z tohoto hlediska si nejsem jistý, nakolik je dobře, že pro přežití všech postav stačí prostá intuice. Ne ve 100% případů, ale většinou stačí poslouchat zdravý rozum a nikdo jen tak nezemře. Já osobně "zabil" první postavu až v kapitole 9, a to díky designové chybě hry, která nečekaně vložila jako překážku obtížný rébus který podle mě nelze na poprvé bez návodu vyřešit. A upřímně ani na po druhé. Tato hádanka je trochu pokus omyl než váš osvítí jaký je za tím systém. 

I tak vás ale hra trochu rozmazluje. Pokud zemře jedna z hlavních postav, hra vám umožní "přetočit" děj a rozhodnout se jinak. Celkem to umožní až třikrát. Nicméně, ono přežití všech postav nutně neznamená nejlepší konec. Pro přežití všech kteří přežít mohou, včetně vedlejších postav, je už potřeba velmi specifických rozhodnutích. Ne vždy takových, které působí dobře. To platí i pro některé zajímavé scény.

Nakonec má tedy hra pravdu. Neexistuje dobrá či špatná cesta, protože i smrt, krev, a čistý gore vede k fascinujícím scénám které si lze užít. A zároveň tak otevírá cestu ke znovu hratelnosti. 

Co mě nesmírně zaujalo by estetika celé hry. Ačkoliv se hra odehrává v roce 2021, jako celek vyvolává klasický dojem 80.let, což je očividně pocta hororům z té doby. Především je všechno možné spojené s videokazetami. Zásadní herní rozhodnutí jsou označené jako "cesty" a každá cesta má podobu videokazety v designu 80.let. Také se ale setkáme s čarodějnicí, tarotovými kartami, temným rodinným sídlem... je to jedno klišé za druhým, ale takovým sympatickým způsobem. Tvůrci mimochodem zašli tak daleko, že v rámci DLC lze postavy obléknout do oblečení z osmdesátek. 
 
Tarotové karty jsou velmi podstatné. Můžete je najít v každé kapitole, a mezi nimi z nich můžete věštit budoucnost. Odhalí vám co se může odehrát dál a jaká by byla lepší cesta.

A v neposlední řadě jsem skutečně měl rád postavy, které podle mě byly skvěle napsané, ačkoliv opět trochu kýčovité, což jsem akceptoval jako něco co k tomu patří. Tohle je ale čistě subjektivní, mám pocit, že mnoho hráčů je bude nenávidět každou částečkou v těle.

Čím hra trpí je občas poněkud horší animace, nesmírně pomalý rozjezd - ke cti budiž přiznáno, že se to ale rozjíždí fakt postupně čím dál tím víc - a trochu mi i vadil celý ten save systém. Ano, hra vás rozmazluje, ale část mě by si fakt přála možnost restartovat kapitolu dříve než po dohrání hry. Mnohým postavám a příběhům by také mohlo být věnováno víc pozornosti a celkově i závěr hry vyzní do ztracena. Musím přiznat, že když vyšlo slunce a začal hrát závěrečný soundtrack, upřímně jsem se rozesmál, ale přesto to působil poněkud nedokončeně.

Nicméně, rozhodně vynikající víkendová zábava :)
+17
  • PC 85
Další z řad QTE a Supermassive za mnou. A byla to fajn záležitost.

Prvně, co je potřeba vyzdvihnout, tak tady opravdu na rozhodnutích záleží. Nechci moc spoilerovat, ale např. velké události jako v prologue nezměníte, ale potom dále už v příběhu jde toho spoustu udělat jinak než jste udělali v první hře. To je prostě paráda a oproti Until Dawn je to opravdu skok dopředu.

Stejně tak, jako předchůdce, tak grafika je tady fakt hezká. Celkově se mi hra ovládala velice fajn až na některé QTE, přijde mi to trochu jiný a nešikovný, je potřeba si na to zvyknout, ale přece nechceme v takový hře být pořád stoprocentní, pak by to nemělo smysl.

Co dalšího je na hře důležité, tak postavy. Většinou v béčkových hororech máte herce, kteří vypadají jak pornoherci a moc rozumu nepobrali. Tady tomu tak není, jasně dycky si člověk najde jednu postavu, která ho vytáčí a vadí mu a mne se to stalo taky, ale zbytek osazenstva jsou opravdu fajn a dokonce vám na nich začne záležet a nechcete je vidět, jak budou postupně vyhlazeni.

A co si budeme, Quarry je opravdu béčkový počin, avšak nazývat ho hororem asi taky není správný. Ze začátku si atmosféru buduje velice dobře a dokonce si ji udržuje, ale jakmile odhalíte příběh, stává se z toho akční záležitost. Tady by studio Supermassive na tom mělo více zapracovat, pokud jejich záměr je děsit lidi. Jinak nemám co bych dodal, hra je svižná, hru jsem dohrál cca za 10 hodin a pořád se tam něco děje, takže kdo má rád QTE a chce si zahrát hru, kde fakt vaše rozhodnutí mají dopady, tak ať neváhá.

Pro: rozhodnutí mají smysl a dopady, postavy, grafika, skvělý feeling 80.tek

Proti: hra není pro každého, není to horor jako takový, QTE, vsuvky u kartářky jsou absolutně zbytečný

+8