Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 45
Všichni to známe. Půjdu na pivo nebo se už konečně dokopu k tý knížce? Když půjdu na pivo, dobře se budu bavit a konečně si pokecám s Pepou, kterého jsem měsíc neviděl. Když si vezmu raději knížku, budu snad chytřejší. Že vás to nezajímá? Ani se nedivím. Mě moc taky ne. Denně přece každý stojíme před rozhodnutím, jestli uděláme to nebo ono. Někdy jde o důležitá rozhodnutí, jindy ne. Někdy si ani neuvědomujeme jejich váhu a v danou chvíli zdánlivě nedůležité rozhodnutí může časem odkrýt zásadní důsledky. A občas jsou volby v přímém rozporu s jinou, takže se můžeme možná akorát pokusit najít nějaký kompromis.

Problém Novelisty je, že jsem si po celou dobu hraní říkal, no a co? Každý s podobnými problémy bojujeme. To se přece dalo čekat ne? Nic mě tu nezaujalo. První dvě kapitoly jsou tak na rozkoukání. Pak se velmi rychle dostaví nuda, protože gameplay spočívá pokaždé v prošacování domu zezdola nahoru a najít poznámky nebo předměty na jiném místě. Každému ze členů rodiny se "podívat" do paměti, poslechnout si tam dvě věty a nakonec se rozhodnout, na kterou stranu se spíš přikloním, což povede k nijak zajímavým důsledkům. Takhle to musíte zopakovat v naprosto stejném duchu devětkrát a je zhruba po dvou až třech hodinách hraní naštěstí konec. Přitom jde o celkem zajímavou žánrovou odbočku, která tak nudná rozhodně být nemusela. Snad jen kdyby ta zápletka nebyla tak neskutečně všední a hratelnost otrocká ...

Pro: Zajímavá myšlenka způsobu vyprávění příběhu

Proti: "Strojová" hratelnost, nezajímavé neměnné prostředí, nudné postavy a jejich problémy (opravdu je nutné na to dělat hru?)

+11
  • PC 70
Každého z nás čeká každý den rozhodování, co budeme dělat a jak to ovlivní nás a případně i naše okolí. Naše volby mohou být kladné nebo negativní, mohou se projevit ihned, za den, za týden, za měsíc, za rok nebo třeba nikdy. A o tomhle je přesně tahle hra, která vás staví do role ducha obývající dům, který si pronajala tří členná rodina. Hra se točí především kolem Dana jenž je nadějným spisovatelem a je blízko k napsání významného díla, jenomže kolem toho musí řešit svůj vztah s manželkou, která je zase nadanou malířkou a svým synem, který má problém se čtením.

Hra je rozdělena do tří měsíců, kdy v každém měsíci prožijete tři dny, které mají největší dopad na celý pobyt. K tomu abyste vybrali, co Dan udělá musíte pozorovat členy rodiny, prohlédnout a pročíst si jejich dopisy, zprávy, deníky a omalovánky. Nakonec musíte vybrat jednu ze tří možností. Večer ovšem dostanete druhou šanci, kdy můžete ze zbylých dvou vybrat ještě jednu, jako kompromis. Nakonec tedy jeden z členů rodiny vždy ostrouhá. (Jo život je holt někdy pěkná dřina).

Hra tedy svou náplní vás nutí k neustálému pročesávání domu neustále dokola, abyste odhalili co mají členové rodiny v plánu. Rozhodující na této hře je především příběh, pokud vás nechytne, tak od hry brzy odejdete a už se k ní pravděpodobně nevrátíte. Ale můžete se rozhodnout to přetrpět, ale herní náplň vám to nijak zpříjemnit nedokáže.

Na výběr máte ze dvou režimů, kdy si můžete vybrat pohodou hru, ve které vás členové rodiny Kaplanů nevidí, anebo stealth obtížnost, kdy se musíte skrývat v rozsvícených lampách. Volil jsem tu druhou a během hry mě načapali možná tak maximálně třikrát a ani jednou tak, aby se úplně vyděsili, že bych si nemohl vybrat jejich volbu.

Ocenil bych závěrečné titulky, kdy hlavní autor svým způsobem u každého člověka, který mu se hrou pomohl uvedl větičku o tom, jakou výpomoc od něho dostal. To jsem ještě v žádné hře neviděl a určitě to je lepší ocenění, než být zapsán u nějaké top hry, která má desetiminutový seznam všech, co se na ní podíleli, a pravděpodobně tam ani své jméno možná nenajdete, a pokud ano, nikdo jiný, kdo vás nezná si ho nezapamatuje.

13/31 - Opět se budu opakovat, ale hru jsem měl už dlouho v plánu, a konečně nadešel správný čas na její dokončení. Celkem jsem se i bavil a bylo to příjemné připomenutí toho, že naše rozhodnutí mohou mít nějaký vliv i ve skutečném životě.

Pro: Komorní příběh o jedné rodině, potulování po domě, dvě obtížnosti, závěrečné titulky

Proti: Stereotypní dělání stále stejných věcí dokola bez žádného oživení

+11