Rád bych alespoň malinko pomohl rehabilitovat tuto hru, protože si opovržení, jakého se jí dostalo po vydání, dle mého nezaslouží. Můžeme si jen povzdechnout, jaká je obrovská škoda, že herní průmysl zatím téměř nevyužívá bohatý svět Středozemě. Pokud bycho chtěli hru žánrově zaškatulkovat, tak Glum je poměrně klasická skákačka s prvky stealth.
Grafika je problematická. Většina lokací je fakt pěkná a hra umí vykouzlit nádherné scenérie a detailní prostředí, zastarale působí hlavně co se týká obličejů a postav. Se skákacími pasážemi jsem neměl problém, klasicky zde máte vyznačené římsy a římsičky a zdi a úchyty a houpačky, které můžeme využít. Volnost se velmi omezená a cesta je většinou jen jedna. Náročnost není vysoká a fyzika by rozhodně mohla být lepší. Stealth funguje klasicky na bázi kamínků na odlákání pozornosti a prostředí ve kterém vás nikdo neuvidí (kytičky, stíny). V mezičase je prostor na kratičké rozhovory a cutscény. Pozornost při vydání hry byla věnována zajímavému rozhodovacímu mechanismu, v rámci kterého během krátké minihry volíte řešení Gluma či Smeagola. Někdy ovšem nedávali postoje těchto osobnostní příliš logický smysl.
Ocenit musím zejména fantastickou atmosféru, hudbu, slušný příběh a dabing. Hra je mnohem výpravnější, než jsem čekal a hlavně kdo by se nechtěl (virtuálně) podívat do trestanecké kolonie do Mordoru? Smutný, pochmurný příběh nás blíže seznámí s nešťastnou postavou Gluma/Smeagola; nečekejte nic hrdinského a v tom je ta originalita.
Pokud máte náladu na kratší lineární, nekomplikovanou hru s parádní atmosférou a máte rádi příběhy Pána Prstenů, vyzkoušejte to.
Grafika je problematická. Většina lokací je fakt pěkná a hra umí vykouzlit nádherné scenérie a detailní prostředí, zastarale působí hlavně co se týká obličejů a postav. Se skákacími pasážemi jsem neměl problém, klasicky zde máte vyznačené římsy a římsičky a zdi a úchyty a houpačky, které můžeme využít. Volnost se velmi omezená a cesta je většinou jen jedna. Náročnost není vysoká a fyzika by rozhodně mohla být lepší. Stealth funguje klasicky na bázi kamínků na odlákání pozornosti a prostředí ve kterém vás nikdo neuvidí (kytičky, stíny). V mezičase je prostor na kratičké rozhovory a cutscény. Pozornost při vydání hry byla věnována zajímavému rozhodovacímu mechanismu, v rámci kterého během krátké minihry volíte řešení Gluma či Smeagola. Někdy ovšem nedávali postoje těchto osobnostní příliš logický smysl.
Ocenit musím zejména fantastickou atmosféru, hudbu, slušný příběh a dabing. Hra je mnohem výpravnější, než jsem čekal a hlavně kdo by se nechtěl (virtuálně) podívat do trestanecké kolonie do Mordoru? Smutný, pochmurný příběh nás blíže seznámí s nešťastnou postavou Gluma/Smeagola; nečekejte nic hrdinského a v tom je ta originalita.
Pokud máte náladu na kratší lineární, nekomplikovanou hru s parádní atmosférou a máte rádi příběhy Pána Prstenů, vyzkoušejte to.
Pro: atmosféra, příběh, prostředí
Proti: menší bugy, zastaralý herní design