7. Silnější přežije!
The Long Dark není vaše generická survival hra se zombíkama ve které svážete dohromady kámen a klacek a dostanete kladivo schopné postavit dvoupodlažní dům s tekoucí vodou, terasou nebo balkónem, zde jste v divočině sám a vašim nepřítelem je mráz, hlad, žízen, únava a divoká zveř, ve hře je nutné hledat úkryty, zahřívat se rozděláváným ohněm, hledat jídlo nebo lovit, shánět,vyrábět a opravovat oblečení či nástroje. Veškerý proces ve hře zabíra čas a úsilí, tudiš i kalorie které je potřeba doplnit. Bohužel žádnej crafting nemá animaci a vše se odehrává se zatmavenou obrazovkou s ubíhajícím kroužkem uprostřed obrazovky. Jinak jsou survival prvky zvládnuty na jedničku.
Audiovizuálně je hra úchvatná využívá jednoduchou cell-shade stylizaci, sníh vám leze až do obýváku a člověk má často potřebu se zastavit a kochat se zasněženým okolím. Hra nastiňuje i skvělou atmosféru za pomocí různých zvuků zvěře, hráč ve hře opravdu slyší to co by čekal že v divočině uslyší. Co se týče hudby je hra po většinu hry tichá s tim že se občas spustí klapání klavíru a v tom jsem kolem sebe zmateně koukal jestli jsem nespustil nějakej skript a nebude se něco dít. Dál by tvůrci mohli trošku zapracovat na hlasitosti v poměru se vzdáleností, jelikož vlk který je od vás 50 metru zní jako by vám vyl přímo do ucha.
Příběh Wintermute je to nejkatastrofálnější na téhle hře a težce ji táhne dolu. Survival prvky v kombinaci se zdejšim příběhem prostě nefungují. Příbeh je špatně napsaný, nelogický s iracionálním chovánim hlavních postav i NPCček. Ty vás moc rády posílají na nejvzdálenější místa na mapě a ze hry vlasně dělá masivní fetch-quest walking simulátor s opakujícími se úkoly a pokud je vám walking simulátor se survival prvky málo, ve třetí epizodě si toto užijete se zatěží na zádech kterou ke všemu musíte udržovat naživu a to hned 4x. Ke všemu neni příběh po šesti letech od vydání hry kompletní. Příběhovej režim wintermute nedoporučuju a skočte na survival režim kde vše dohromady funguje. Pokud jste masochisti doporučuju si počkat na dokončení příběhu a zahrajte si hru na snadnou obtížnost která ze hry dělá jen ten walking simulátor ale stejně bych spíš doporučil najit si na youtube sestřih cutscén.
Pro: Atmosféra, audiovizuál, survival prvky
Proti: příběh