The Light in the Darkness je edukativní 3D adventura odehrávající se ve Francii během nacistické okupace. Ve hře sledujeme tříčlennou polskou židovskou rodinu, která se skládá z rodičů a jejich syna Samuela. Titul zobrazuje zážitky a osudy během čtyř let, od března roku 1938, čili doby těsně před okupací, až po červenec 1942, kdy byl již holokaust v plném proudu.
V každé z kapitol ovládáme jednoho ze členů rodiny, popřípadě si zahrajeme i za některé ze přátel. Jádro hratelnosti spočívá v rozhovorech s ostatními charaktery, hra je silně orientovaná na příběh, přesto obsahuje i čtyři minihry. Během hraní nám titul zobrazuje dobové záběry či fotografie a vysvětlivky k různým dokumentům či událostem.
Příběhově silná edukativní adventura, ukazující osudy jedné židovské rodiny během okupace Francie za druhé světové války. Tvůrce hry chtěl ukázat realitu židovského obyvatelstva tehdejší doby, jejich život, myšlení, strach z toho, co přijde a jednání okolí, kdy se během takřka jedné noci staly z kamarádů a kolegů takřka nepřátelé, kteří jimi opovrhovali - ať už z přesvědčení nebo ze strachu.
Ve hře hrajeme postupně za více postav, mimo ústřední trojice (matka, otec, malý syn) i za několik věrných přátel. Hra stojí silně právě na příběhu. Ten má své silné momenty, které se ještě stupňují, když se blíží konec. Moc interakcí ve hře není, tu a tam nám hra zadá drobný úkol či puzzle, jinak hlavně sledujeme příběh a rozhovory. Dialogy nejsou složité, hra má do dvou hodin a určitě nelze očekávat hlubší rozbor postav, i tak si ale lze k charakterům vytvořit vztah. V titulu jsou také reálné záběry z dobové Paříže a řada vysvětlení tehdejších dokumentů, příkazů či událostí.
Sama hratelnost tak slavná není, chůze je pomalá a taková zvláštní, než se někam došouráme, tak to dost trvá. Puzzly jsou extrémně jednoduché a ani graficky se nejedná o úplnou parádu, byť svou atmosféru má. Hra obsahuje řadu cutscén, u nich si nelze volit tempo dialogu. Zkrátka nemůžeme odkliknout, když máme přečteno, musíme sledovat až postavy domluví. Což není moc dobré, protože hra nemá dabing. Takže sledujeme třeba deset vteřin, jak postava hýbe ústy, aniž by hráč slyšel dialog.
Příběhová část funguje dobře, bohužel prezentace a hratelnost trošku pokulhává. Je ale dobře, že se hře daří a hrálo už ji podle vývojáře skoro dva miliony lidí. Titulu sice dávám 60%, přesto bych ji však doporučil každému, koho toto téma zajímá. Je to důležité téma. A byla to hrozná doba.
Ve hře hrajeme postupně za více postav, mimo ústřední trojice (matka, otec, malý syn) i za několik věrných přátel. Hra stojí silně právě na příběhu. Ten má své silné momenty, které se ještě stupňují, když se blíží konec. Moc interakcí ve hře není, tu a tam nám hra zadá drobný úkol či puzzle, jinak hlavně sledujeme příběh a rozhovory. Dialogy nejsou složité, hra má do dvou hodin a určitě nelze očekávat hlubší rozbor postav, i tak si ale lze k charakterům vytvořit vztah. V titulu jsou také reálné záběry z dobové Paříže a řada vysvětlení tehdejších dokumentů, příkazů či událostí.
Sama hratelnost tak slavná není, chůze je pomalá a taková zvláštní, než se někam došouráme, tak to dost trvá. Puzzly jsou extrémně jednoduché a ani graficky se nejedná o úplnou parádu, byť svou atmosféru má. Hra obsahuje řadu cutscén, u nich si nelze volit tempo dialogu. Zkrátka nemůžeme odkliknout, když máme přečteno, musíme sledovat až postavy domluví. Což není moc dobré, protože hra nemá dabing. Takže sledujeme třeba deset vteřin, jak postava hýbe ústy, aniž by hráč slyšel dialog.
Příběhová část funguje dobře, bohužel prezentace a hratelnost trošku pokulhává. Je ale dobře, že se hře daří a hrálo už ji podle vývojáře skoro dva miliony lidí. Titulu sice dávám 60%, přesto bych ji však doporučil každému, koho toto téma zajímá. Je to důležité téma. A byla to hrozná doba.