Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
"Na Ganymede a Titan, i já letěl tam, města pořád stejnááá, jen jedno z nich v srdci mám.... "

Na první pohled je patrno, že tahle gameska prostě sází přesně na to, na co jsme byli zvyklí u série Dead Space. Proč ne? Hra navíc přináší vlastní variantu mutujícího svinstva z vesmíru - tentokráte se vše peče pod povrchem měsíce Callisto.

Audiovizuálně takřka bezchybné. Profesionální ozvučení, působivý prostředí vesmírné věznice. Ovšem pokud do každé místnosti autoři naházeli stejný objekty, vypadá to sice všude cool, ale všude tak nějak stejně. Taktéž pokud se hned od začátku všude válí desítky znetvořenejch mrtvol nebo rovnou jenom usekanejch hnát, těžko mě to muže ještě v polovině nějak emocionálně zasáhnout. Jinými slovy celej průchod hrou sice vypadá hezky, ale jakoby pořád v neměnném prostředí (kromě jednoho výletu na povrch). Osobně mám raději, když si to autoři zdvořile šetří a ty místa jsou potom jaksi osobitý.

Příběh je typickou variací na standardy Resident Evil, akorát se to odehrává na oběžné dráze Jupiteru. U tohoto typu hry to asi stačí.

Primárně jde totiž o likvidaci nepřátel a díky tomu, že nábojů nebylo moc nazbyt (NORMAL), bylo nutné jít často i do fightů na blízko. Zatímco rozstřílet nepřítele na sračky mi nikdy až tak brutální nepřišlo, tak tady je to i na můj vkus docela masakr. Této brutalitě přispívá standardní rozdupávání mrtvol kvůli lootu, nebo třeba i vizáž hlavního hrdiny, kterej je běžně pokryt od hlavy k patě krví pobitých protivníků. Ke konci jsem hodně kupoval náboje do brokovnice, abych se těmto divokejm soubojům facetoface vyhnul.  

Muzika je skvělá. Brian Trifon a Brian Lee White vytvořili atmosferickej materiál, soundtrack přesně sedí k probíhajícím událostem, nestrhává na sebe příliš pozornosti, skvěle umocňuje feeling čirýho děsu.
U mě vede skladba "Mahlers Lab".

Summary: Hra se snaží jít prošlapanou cestou a celkem se jí to daří, nicméně působilo to na mě tak nějak plytce a ačkoliv jednotlivé prvky jsou provedeny profesionálně, tak když se to dá dohromady, vychází mi z toho spíš taková standardní hra, která sice neurazí, ale ani nenadchne.

"...Lunar město sedméééé, tam nám bude fajn."

75%

Pro: audiovizuální zpracování, námět, hudba, atmosféra

Proti: ve výsledku jaksi plytké a nepamětihodné, modifikace zbraní, místy až příliš brutální

+16
  • PC 65
Decentní hra, která mě tak STRAŠNĚ SRALA! Musím se vyřvat z toho špatného, než se dostanu k těm několika málo dobrým věcem. A budu u toho sprostý. Óóó jak já u toho budu kurva sprostý. Oukej, dem na to.

Po dlouhý době jsem se rozhodl zariskovat a koupil hru hned v době vydání. Day one patch, aby se hra mohla hýbat bez zasekávání na mém ultra-drahém-kvůli-Cyberpunku-koupeném počítači, mě alespoň utvrdila v tom, že strategie "Pokud nemáš jistotu, kup to pozdějc, až to bude za půlku" byla celou dobu správná. A i tak jsem to hrál bez ray tracingu, který si umím představit, že v několika částech mohl vypadat fakt hezky.

A ono to vlastně celé vypadá moc hezky, na to, jak to má vypadat hnusně. Začátek je klasické béčkózní uvedení do děje. Většina "důležitých" postav, které většinu hry už ani moc nepotkáme, je představena v první půl hodince. Pak se samozřejmě něco posere a začínáme konečně doopravdy hrát. Je nám představen soubojový systém - základ celé hry - a tady to špatné začíná... * nádech, výdech *

Kterýho mamrda napadlo dát nejdůležitější funkci - uhýbání před útokama - na stejný tlačidlo, kterým člověk chodí?! Za prvý to představili tak debilně, že až po půl hodině dostávání na držku sem si uvědomil, že to asi nebyl jen nějaký přiblblý QTE, ale že budu muset po zbytek hry mávat páčkou doleva/doprava jak slepej retard při masturbaci. A za druhý - kdyby to alespoň kurva fungovalo! Jeden na jednoho mám šanci občas uhnout. Ale když mám před sebou dva příšeráky, tak se hra nemůže rozhodnout, jestli jen tak trajdám doleva před hnusákem vzadu, anebo chci uhnout před pravým hákem plným drápů a nádorů od hnusáka přede mnou. A samozřejmě se hra většinou rozhodne, že pravá zábava je být většinu času polomrtvý, tak dostanu po tlamě. A to byl případ jen dvou blbců přede mnou. Většinou jich je tak šest. Nehledě na to, že pokud se mi podaří uhnout, tak občas "akční" kamera zahne do naprosto zmateného úhlu nebo vjede úplně někam do zdi. Takže najednou vidíte postavě jenom záda. Slyšíte, jak vás humusové porcujou. A uvědomujete si, že vřeštíte na obrazovku. A co teprve když hlavní niemand neuhne jenom s kamerou, ale rozhodne se víc pouskočit někam do strany. Třeba mezi sudy, kde se šprajcne. Anebo do nějakýho rohu, kde vás hovnoxichti hnedka obklopěj. ZÁ-BA-VA.

A když už jsme u našeho geroje, tak jsem slyšel něco o tom, že se má pohybovat těžkopádně, protože je to masitý drsoň mlátička. Pokud těžkopádným mysleli cítit se, jako že řídím přetíženýho ožralýho šerpu co se brodí hlenem, tak se jim to celkem povedlo. Uhýbat před nepřáteli, co po vás flušou blitky, je fakt radost. A ještě ke všemu je pooomááálýýý. Ale to je jeho chyba jen z půlky. Dejme tomu, že vystřílel náboje z malého kvéru a potřebuje přepnout na velký kvér. Nejenom že malý kvér musí opatrně zandat do kapsičky. Pomalu. Velký kvér musí teprve složit (pomalu), než z něj začne střílet. A pokud ho během tohohle procesu někdo plácne, tak má pamatováka jak slon po lobotomii, a vlastně zapomene, že chtěl vyndat použitelnou flintu s nábojema, takže zase vytáhne tu nahovno stříkačku bez nábojů. A co teprve když by chtěl přepnout alternativní malý/velký kvér. To pak musí hošek do menu, najít správný kvér a potvrdit ho. Samozřejmě realtime během souboje. Nechceme tě přece připravit o zážitek, kdy běžíš do zdi, stejně zase vybereš ten prázdnej kvér, a uvidíš po stopadesátý animačku, jak si s tvym xichtem vytírají prdel. A i kdybys ten kvér vybral správně, tak ho stejně musí nejprve složit, takže tady to máš po stopadesátý prvý.

Uffff. Je to ze mě venku.

Ve svý podstatě je hra celkem kvalitně udělaná. Ale výše popsané se odehrává od začátku do konce. Úrovně, ačkoliv graficky hezké, jsou od sebe nerozeznatelné genericky vypadající ve tmě blikající průmyslové sklepy. Příběh je ve zkratce "Musíme se dostat z vězení! Teď se musíme dostat z měsíce! Oukej, tak alespoň zjistíme, co se tady děje!". A výplň je klasické "Musíš jít vocaď semhle a mezitím zapnout tyhle generátory, abys otevřel dveře/výtah a mohl jít támhle". Lore vpodstatě žádný. Oukej, ještě příšeráci jsou dobře příšerní a zvuky strašidelný. Atmosféra ujde, jen se člověk moc nebojí.

A jelikož už jsem vyhořel, tak končím.

Hru jsem dohrál, odinstaloval a už si jí nikdy nezahraju.



Mentální poznámka - příště ty prachy radši investovat do gamepadu. Tenhle dostal zabrat.
+34
  • PC 70
Já asi začínám fakt stárnout. Dříve jsem si na každý hře našel fůru důvodů proč jí udělit vysoké hodnocení a prakticky mi stačilo málo, abych byl spokojenej. Poslední dobou to mám přesně naopak. A já nechci Callisto Protocol hejtit, na hru jsem se těšil od léta, má svoje kouzlo, má mnoho zábavných momentů a hlavně velice kvalitní a šťavnatý gore. Ale pokud bych měl porovnat Callisto a Dead Space, tak druhý jmenovaný je lepší. 

S příběhem je to jako na houpačce. Zpočátku mě nechytl, protože začíná podle předepsané šablony, kterou znám u spoustu jiných filmů a her. Prostě týpek se probudí ve vězení a kolem probíhají jatka pomocí zmutovaných vězňů. Po prologu už to začíná být zajímavější, tudíž už jsem se začal poměrně zajímat proč co a jak, pak tempo příběhu kleslo, pak to zase začalo gradovat a konec mě vyloženě nasral, protože tvůrci doslova zapnuli Resident Evil a dali ctrl c a ctrl v. Chápu, že hra se inspiruje u jiných děl, jde to i snadno poznat, které pasáže jsou odkud, ale zrovna RE konce přes kopírák brát nemuseli. Naštěstí to trochu zachraňují postavy, protože duo Jacob a Dani mi bylo sympatické.

S atmosférou se to táhne ve stejném směru jako s příběhem. Hra má svoje momenty, kdy se napětí dalo krájet. Tyhle momenty jsem si neskutečně užíval, ale zbytek hry až zbytečně kazí neustále dokola opakující se rádoby jump-scary. Tak třicetkrát za hru vyskakující paraziti ze skříněk, tak dvacetkrát vystřelující larvy z vajec pořád se stejnou animací.....ne, není to zábavné, není to strašidelné, je to OTRAVNÉ! A je to otravnější ještě víc, když například nemáte moc životů a ani healy. Ano dobře, poprvé jsem se lekl, gratuluji hro dostala jsi mě, ale tyvole nemůžeš tohle dělat po zbytek hry. A navíc hra dává až okatě najevo, kdy budou souboje, protože nenápadně umístí do cesty vybuchující lahev anebo místnost je lemovaná ostny po stěnách. 

Prakticky do konce hry jsem si nebyl jistý čím Callisto chce být, jestli hororovka anebo 3rd person akce. Zpočátku je hra hodně horororová s důrazem na survival, všeho je nedostatek, nepřátelé jsou silní a jste trestáni za každou sebemenší chybu. Je zde totiž k dispozici combat systém, který jsem za celou hru nedokázal dostat pořádně do ruky. Rozhodně dělá souboje napínavější, ale podle mě nefunguje zas tak dobře. Pomocí čudlíků pro pohyb uhýbáte doleva nebo doprava, případně můžete udělat blok zbraní. Problém je v tom, že souboje jsou tak rychlé, že není úplně snadné zaregistrovat, na kterou stranu máte uhnout a obyčejná pěst od nepřítele ubírá třetinu života. Lze to tedy řešit blokem, který když správně načasujete, tak můžete provést counter-attack. A rozhodně se mi taktéž nelíbí, že mě mutant může přerušit animaci pro útok, když udeří první, ale já jemu ne. Tudíž je třeba si pamatovat anebo předvídat, zda udeří jednou či dvakrát. Postup hrou vám naštěstí obohatí i střelné zbraně, které se za mě hodně povedly. Střelba je hodně uspokojující a každý trefený výstřel má viditelné účinky na nepříteli. Více uspokojující jsou už jen bojová komba, která se dají vytvořit pomocí zbraní nablízko s těmi na dálku. Třetí samostatnou zbraní je jakási antigravitační rukavice pomocí které můžete vrhat po nepřátelích předměty či dokonce můžete házet monstra samotná. Řekl bych, že to byl hlavní tahák hry a ono to opravdu funguje, protože je zábavné házet mutanty do různých větráků a sledovat jak je to rozemele. Ovšem rukavice má omezenou energii a to dobíjení je tragicky pomalé a baterie akorát zbytečně zabírají vzácné místo v inventáři.

Inventář je totiž omezený na určitý počet pozic, přičemž nejde vylepšit ani navýšit. Je to podle mě škoda, jelikož ve hře je pět zbraní, přičemž každá má vlastní svůj druh munice. Náboje se štosují po celkem směšném množství, k tomu nějaký ty healy a je plno. Ono totiž cestou nacházíte ještě různý krámy, které slouží na prodej v obchodě. Bez peněz nebudou upgrady a bez upgradů si ani nedokážu představit další průběh hry. Dost často se mi tedy stávalo, že jsem se musel rozhodovat zda vezmu předmět na prodej anebo raději o jeden heal navíc. Nicméně systém upgradů je povedený a jde tam skutečně znát ten rozdíl. Ač mě tedy mrzí že nelze vylepšovat oblek, životy ani inventář.

Nejhorší věc, co mě absolutně na Callistu sere je jeho nevybalancovanost, čemuž rozhodně nepomáhají ty nesmyslně nascriptované souboje. První dvě kapitoly se na vás hra nebojí poslat hromady nepřátel, kdy ještě ani pořádně nemáte v ruce ten combat systém a Jacob fakt nevydrží nic, což mi vzhledem k jeho tělesné stránce nedává smysl. Později ta nelogika jde ještě dál, když například odpálíte vybuchující lahev ve vaší blízkosti, tak vám to ubere jedno políčko zdraví a enemáka, který vám pěstí ubere za třetinu, který vydrží i šest výstřelů, tak přesně jeho to roztrhá na kousky. Každopádně potom nastupuje dlouhá část, kdy téměř vy všechno zabíjíte pohledem a dá se říct, že jde zde umění zemřít. No a poté do hry vstoupí nový nepřítel, který dává instakill pokud poserete to slavné uhýbání do stran. Jo vlastně ještě funguje taktika "kroužení kolem překážky", ale je to takový pokus omyl. Jo a taky se mi nelíbí, když se pomyslný souboj jeden a jednoho zvrtne ve slavnou férovku, protože jsem s mutantem překročil neviditelnou scriptovací čáru. Ono celkově ty scripty fungují dost podivně. Někdy se mi stalo, že mě zabil mutant v malé místnosti a když jsem na něj šel znovu, tak už tam byli dva anebo zase naopak. Po smrti se dvěma mutanty byl po opětovném pokusu jen jeden a to jsem vlezl do všech míst ve snaze ho spawnout.

Sečteno a podtrženo, délka hry je rozhodně skvělá, graficky je to udělané moc pěkně obzvlášť cut-scény, creepy hudba povedená. Nebýt té nevybalancovanosti, laciných a otravných lekaček a konce příběhu, jednalo by se o kvalitního nástupce Dead Space. Momentálně jde ale jen o lehce nadprůměrnou gamesku, která neví, zda chce být horor anebo rubačka.

Pro: Grafika, brutalita, gunplay, upgrady, délka, antigravity rukavice, památné momenty

Proti: Nevybalancované, předpotopní lekačky, combat dodge systém, konec příběhu

+35