Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Swords and Sorcery - Underworld

Swords and Sorcery - Underworld - Definitive Edition

80
2 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
15.12.2015 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.olderbytes.com/
Swords and Sorcery - Underworld je krokovací dungeon, odkazující se nejvíce na první díly série Might and Magic. Hráč ovládá šestici hrdinů s cílem porazit démona Amahaaru a zachránit tak svět. K dispozici je šestice povolání (rytíř, paladin, lučištník, zloděj, kněz a kouzelník) a čtyři rasy (člověk, elf, trpaslík a gnóm). Na postavy čekají náhodná setkání s mnoha nepřáteli a několik pevně rozestavených hlídek a bossů. Postavy sbírají zkušenosti a předměty, ale potřebují také jíst a pít. Kromě bojů narazíte i na několik hádanek.

Grafika je téměř statická s lehce komiksovým laděním, výhodou jsou nízké hardwarové nároky. Prostředí jsou poměrně různorodá v interiérech i exteriérech. Hra obsahuje vypínatelnou automapu a ukládání je k dispozici kdykoli mimo boje. Hru je možno ovládat čistě použitím myši, ale i pomocí klávesových zkratek. Úkoly se automaticky zapisují do deníku. Na Steamu hra obsahuje achievementy.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Swords and Sorcery - Underworld jsem zaregistroval snad ještě v době, kdy to byl pouhý koncept a pak jsem to pustil z hlavy. Po dlouhé době mi je připomněl až článek v The CRP Book Project. Ne náhodou šlo o stať věnovanou Might and Magic, Book I: Secret of the Inner Sanctum. Swords and Sorcery jsou totiž odkazem na slovní spojení Might and Magic a byla to právě dvojice prvních dílů Might and Magic, které se staly vzorem pro Swords and Sorcery.

Mám rád vývojáře, kteří se dokáží pro svou věc nejenom nadchnout, ale umí své vize dotáhnout do zdárného konce a neuhnout. Charles Clerc dokázal s pomocí relativně moderních postupů přenést na obrazovky našich monitorů hratelnost 80' dungeonů a přitom Swords and Sorcery jsou perfektně přístupné i novým hráčům. Pokud si prostě netroufáte na samotné Might and Magic, Book I: Secret of the Inner Sanctum a přesto chcete zakusit, jak se takovéto hry hrály, tak Swords and Sorcery jsou výborná alternativa. Nebudou vás tolik frustrovat, ale přitom vám názorně ukáží, jak to chodilo - rozhodně vás o nic neochudí. Sice vám třeba stáhnout grind na únosné minimum, ale přesto ho budete muset podstoupit. V pravý čas s tím však přestanou, aby vás pro změnu neodradily, to je ohromná deviza téhle hry.

Na počátku budete možná kroutit hlavou nad komiksovou stylizací, grafika je navíc striktně statická a barevná paleta rozhodně neevokuje sklíčenou atmosféru, ale zdání klame. Je to jenom technický prostředek, atmosféra samotná je budovaná příběhem, úkoly a všudypřítomným nebezpečím.

Na rozdíl od svých vzorů jsou Swords and Sorcery poměrně lineární. Hra je rozdělena do několika etap, které kopírují směr postupu, a každá z etap je charakteristická skokovým nárůstem obtížnosti. Tyhle skoky jsou právě důvodem pro povinný grind, protože jinak nebudete schopni dorovnat obtížnost. Celé je to ovšem koncipované tak, že na počátku každé etapy máte k dispozici město a arénu, kde můžete cvičit, doplňovat zásoby a zakoupit lepší výbavu. Zbytek je už jen o vaší ochotě.

Vaše družina se skládá povinně ze šesti členů, přičemž hra předpokládá, že každý z členů družiny bude představovat právě jedno z dostupných povolání. Hra vás do toho nenutí, ale pokud si chcete zachovat co největší univerzálnost, tak potřebujete přinejmenším zloděje, mága a klerika. Tahle trojice totiž umožňuje pružnou změnu taktiky v bojích. Ono se to nezdá, ale boje jsou ve Swords and Sorcery poměrně taktické. Pokud dokážete dokonale využít vlastností svých postav, tak se dá klidně bez problémů uhrát souboj s mnohem silnějším nebo početnějším nepřítelem.

Abyste neusnuli na vavřínech, tak po počátečním rozkoukání vám hra dá názornou lekci z magie. Úvodní město projdete čistě s pomocí fyzické síly, ale při sestupu do podzemí se vám orosí čelo, protože místní potvory ani neškrábnete. Grind vám tu taky nepomůže ;) Nezbude vám, než otevřít manuál a vyhledat radu ... ano, tohle byla dříve prostě běžná součást hraní. Znalost konkrétních efektů kouzel, míchání lektvarů nebo kombinace předmětů, to byly věci, které jste sice mohli objevit pokusničením, ale proč znovu objevovat kolo?

V tu ránu se dozvíte, že k sesílání kouzel nestačí jen mana, ale klerici třeba potřebují zásobu svěcené vody, kterou si budete mnohdy tvořit na úkor zásob jídla, protože voda a jídlo jsou pro změnu základem managamentu družiny. Je to také hezký limitující prvek, protože omezená kapacita svěcené vody vám určí maximální počet seslaných kouzel, které jsou na ní závislé, a o to více budete muset v dlouhých bojích využívat výhod dalších povolání. A to vůbec nezmiňuji, že některá kouzla jsou klíčová pro nebojové akce a vyřešení určitých puzzlů ;)

Při průzkumu lokací máte kliku v tom, že hra obsahuje automapu, ale pokud si chcete užít kreslení, tak automapu můžete v klidu vypnout. Podobně u ovládání hry. V základu lze vše odklikat myší, ale stejně tak můžete po vzoru prvních Might and Magic přejít na ovládaní přes klávesnici. Inventář ve Swords and Sorcery je totiž velmi podobný. Vše je to opravdu jen o tom, jak moc jste ochotni si případné "nepohodlí" připustit k tělu.

Hra mě upřímně hodně překvapila a chytla. Nicméně není to úplně dokonalé. Lineární postup sice umožňuje lepší kontrolu nad příběhem, ale taky vás to zároveň svazuje a dopředu je jasné, jak bude vypadat další rozehrávka. Swords and Sorcery není zrovna jednohubka, ale do další rozehrávky už vás prostě nic nenutí. Hra nemá ani žádné alternativy příběhu a pokud vezmu třeba puzzle, tak si z fleku vybavím akorát dvě. Ve hře jich je samozřejmě více, ale jen ta dvě považuji za zapamatování vhodná. Ale to už hledám mouchy podle svých standardů. Pokud bych měl Swords and Sorcery hodnotit jako odkaz nebo vstupní bránu do světa starých dungeonů, tak to podle mě splňuje perfektně.

Pro: skvělá moderní alternativa ke starým dungeonům, srozumitelný příběh, variabilita soubojů

Proti: striktně statická grafika, duplikační bug

+14