Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Swarm Assault

13.10.1999
57
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Jak asi vypadá válka v hmyzí říši? Na tuto otázku odpovídá RTS Swarm Assault, ve které se můžete chopit role vůdce hmyzích jednotek.

Hra nabízí sto levelů, ve kterých si prostřídáte všechny čtyři strany, jež jsou řazeny podle barev na červené, žluté, zelené a modré. Jednotky se dělí na pavouky, mravence, škorpiony, brouky a vosy a každá z nich má jinou budovu, kde je vyráběna. Cílem hry je ovládnout všechny nepřátelské budovy v úrovni a tudíž zabrat celou mapu.

Nejzajímavější je provedení jednotek. U které hry mají včely kulomet a pavouci raketomet či sniperku? Každá budova nabízí tři typy jednotek, většinou pro boj zblízka, granátometčíka a artilerii, které se liší v bojových schopnostech a rychlosti výroby. Občas se objeví neutrální jednotky (bílá barva), jako vážka shazující bomby, či černí mravenci.

14. 3. 2015 byl vydán remake Swarm Assault HD vylepšující rozlišení a zlepšující kompatibilitu s novými operačními systémy. Hru distribuovala firma Mountain King Studios.


Poslední diskuzní příspěvek

Jednoduchost....hráč nic netěží, nic nevylepšuje, jen stále vyrábí......

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 40
Swarm Assault spíše než hra a strategie, je jedním chaotickým peklem. Ze začátku zaujme neobvyklým podáním a prvních asi 30 levelů je docela příjemným zážitkem.

Mise jsou spíše o taktice než strategii, vzhledem k nízkému počtu druhů jednotek a žádné těžené surovině. Ve výsledku jde o to, získat dostatečný počet jednotek, obsadit určitou oblast a snažit se jí udržet. A s tím přichází první velký problém, a tím je úroveň AI. Chybí příkazy, jako jsou HOLD či PATROL. Jednotky se rozutečou, jakmile proletí první vážka (v tom je největší zvěrstvo ovládat včely), nebo si absolutně nevšímají útočníka, který ničí jejich kolonii. V rozsáhlejších mapách je ohlídání tuctu kolonií solidním peklem.

Pak tu máme hybridní mise, třeba takové, kdy hráč disponuje několika jednotkami, na mapě se nevyskytují žádné budovy a má překonat silnějšího nepřítele. Recept je jednoduchý, vyčkat až prolétající vážky, můry atd. nebo útočné květiny, zničí početnějšího nepřítele. Tento koncept se strategií nemá co dělat. Bohužel, až příliš mnoho misí má nahodilý charakter.

Když jsem se probojoval zhruba do 52. mise - Memories of Green, myslel jsem si že jsem skončil. Našel jsem způsob, jak s pár mravenci odrazit šíleně silnou vlnu pavouků a nakonec dobít jejich kolonie. Nakonec jsem se probojoval až do levelu 87. - Wasps vs. Spiders. I zde jsem vyvinul typ šílené taktiky, která se jediná jeví jako možná. Ale už mně to nebaví, neustálé resetování misí, které jsou nevybalancované.

Koncept zajímavý, ale hra postrádá prvky, které by jí dělaly zábavnou či dokončitelnou.
+5
  • PC 70
Swarm assault je v pravdě netradiční strategie. Né tak moc v herních prvcích jako spíše ve svém ztvárnění a myšlence.

Princip hry je velice jednoduchý. Hráč musí obsadit všechny základny (hnízda jednotlivých druhů) a vymazat nepřítele z povrchu zemského. Na výběr tu je několik typů základen, slabými mravenci počínaje a strašnými pavouky, či včelami konče. Na mapách se také často vyskytují neutrální budovy, které je zapotřebí dobít, budou se však bránit a některé bojové systémy jsou dost účiné. V cestě vám budou ještě stát černí mravenci, kteří vám určitě nepomohou a se situací může příhodně zamávat, náhodně přelétající vážka, jejiž shazované bomby jsou až strašlivě účiné.

Jak už jsem tak nějak zmínil, tato hra opravdu nepřekvapí nějakými zázračnými hernimi prvky. Každá budova umožnuje výrobu jednoho ze tří typů bojovníka, jež se odlišují délkou výroby, typem útoku atd. Ve výsledku ale jde jen o nashromáždění větší armady efektivnějšího druhu a v příhodné chvíli smetení nepřítele. Většinu jednotek prostě hráč nevyrábí, protože jsou k ničemu - což je na této strategii velká škoda.

Další stránkou je obtížnost, která je sakra nevyvážená. Některé mise jsou na hranici hratelnosti, jiné zas procházkou růžovým sadem. Prostě je to často spíše o štěstí, než o možnostech kterými by to hráč mohl ovlivnit, což je u strategie velkou chybou.

Swarm Assault není z nejlepších strategií ale získal si mě svým pojetím a celkovým zpracováním. takže 70% (i když má navíc)

Pro: Originalita

Proti: Minimum strategických prvků, některé mise jsou čistě o štěstí.

+4