Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 40
Swarm Assault spíše než hra a strategie, je jedním chaotickým peklem. Ze začátku zaujme neobvyklým podáním a prvních asi 30 levelů je docela příjemným zážitkem.

Mise jsou spíše o taktice než strategii, vzhledem k nízkému počtu druhů jednotek a žádné těžené surovině. Ve výsledku jde o to, získat dostatečný počet jednotek, obsadit určitou oblast a snažit se jí udržet. A s tím přichází první velký problém, a tím je úroveň AI. Chybí příkazy, jako jsou HOLD či PATROL. Jednotky se rozutečou, jakmile proletí první vážka (v tom je největší zvěrstvo ovládat včely), nebo si absolutně nevšímají útočníka, který ničí jejich kolonii. V rozsáhlejších mapách je ohlídání tuctu kolonií solidním peklem.

Pak tu máme hybridní mise, třeba takové, kdy hráč disponuje několika jednotkami, na mapě se nevyskytují žádné budovy a má překonat silnějšího nepřítele. Recept je jednoduchý, vyčkat až prolétající vážky, můry atd. nebo útočné květiny, zničí početnějšího nepřítele. Tento koncept se strategií nemá co dělat. Bohužel, až příliš mnoho misí má nahodilý charakter.

Když jsem se probojoval zhruba do 52. mise - Memories of Green, myslel jsem si že jsem skončil. Našel jsem způsob, jak s pár mravenci odrazit šíleně silnou vlnu pavouků a nakonec dobít jejich kolonie. Nakonec jsem se probojoval až do levelu 87. - Wasps vs. Spiders. I zde jsem vyvinul typ šílené taktiky, která se jediná jeví jako možná. Ale už mně to nebaví, neustálé resetování misí, které jsou nevybalancované.

Koncept zajímavý, ale hra postrádá prvky, které by jí dělaly zábavnou či dokončitelnou.
+5
  • PC 70
Swarm assault je v pravdě netradiční strategie. Né tak moc v herních prvcích jako spíše ve svém ztvárnění a myšlence.

Princip hry je velice jednoduchý. Hráč musí obsadit všechny základny (hnízda jednotlivých druhů) a vymazat nepřítele z povrchu zemského. Na výběr tu je několik typů základen, slabými mravenci počínaje a strašnými pavouky, či včelami konče. Na mapách se také často vyskytují neutrální budovy, které je zapotřebí dobít, budou se však bránit a některé bojové systémy jsou dost účiné. V cestě vám budou ještě stát černí mravenci, kteří vám určitě nepomohou a se situací může příhodně zamávat, náhodně přelétající vážka, jejiž shazované bomby jsou až strašlivě účiné.

Jak už jsem tak nějak zmínil, tato hra opravdu nepřekvapí nějakými zázračnými hernimi prvky. Každá budova umožnuje výrobu jednoho ze tří typů bojovníka, jež se odlišují délkou výroby, typem útoku atd. Ve výsledku ale jde jen o nashromáždění větší armady efektivnějšího druhu a v příhodné chvíli smetení nepřítele. Většinu jednotek prostě hráč nevyrábí, protože jsou k ničemu - což je na této strategii velká škoda.

Další stránkou je obtížnost, která je sakra nevyvážená. Některé mise jsou na hranici hratelnosti, jiné zas procházkou růžovým sadem. Prostě je to často spíše o štěstí, než o možnostech kterými by to hráč mohl ovlivnit, což je u strategie velkou chybou.

Swarm Assault není z nejlepších strategií ale získal si mě svým pojetím a celkovým zpracováním. takže 70% (i když má navíc)

Pro: Originalita

Proti: Minimum strategických prvků, některé mise jsou čistě o štěstí.

+4